Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Gotowych faktów nie ma - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Gotowych faktów nie ma : kreacja informacji oraz wizerunku publicznego i medialnego

Autor: Gałązka, Wiesław.




WSTĘPSłowa rozpoczynające jakąś książkę mają zazwyczaj przykuć uwagę przyszłego czytelnika i nie należy brać ich zbyt dosłownie. Tak twierdził "Szalejący reporter" Egon Erwin Kisch - jeden z mistrzów sztuki dziennikarskiej, niestety, obecnie prawie nieznany przez jej adeptów i od pół wieku zapomniany przez polskich wydawców. Jak więc zacząć, by wytłumaczyć się z powodów

powstania niniejszej publikacji? Może tak: zajęcia ze studentami dziennikarstwa utwierdziły mnie w przekonaniu, że do odniesienia sukcesów w tym zawodzie nie wystarczy ciekawość - żądza poznawania ludzi, ich losów i okoliczności. Niezbędna jest dociekliwość i często żmudne poszukiwanie faktów potwierdzających lub zaprzeczających dyktowanym przez logikę wnioskom. Wspomniany E.E. Kisch pisał: Każdy napis "wstęp wzbroniony" zachęca mnie do wejścia, każde ostrzeżenie skłania do poszukiwań... Reporter musi być o wiele bardziej ciekawy niż wszyscy jego czytelnicy. Musi być fanatycznie ciekawy nawet jeśli chodzi o najzwyklejsze, codzienne sprawy. W przeciwnym razie nie uda mu się pokazać ich prawdziwej twarzy.Pisarz, który rozpoczyna swą książkę od tego, że nie chce tworzyć nowych wartości, powinien od razu powiedzieć, co zamierza wobec tego dać, czy stare poglądy ujęte w system, czy też nowe, nie ujęte w system. To myśl innego, "niemodnego" aktualnie autora - Karola Marksa, kojarzonego bardziej z propagandą minionego (na szczęście, ale czy mentalnie do końca?) ustroju, niż filozofią. W niniejszej publikacji piszę o niektórych, ujętych w system, poglądach dotyczących mediów i zawodu dziennikarskiego. Podkreślam również pogląd, że bez umiejętności kojarzenia danych, nawet nowe i zdawałoby się gotowe fakty, tracą wartość informacyjną. Im więcej takich skojarzeń i im mniej z nich da się ująć w przewidywalny system, tym ciekawszy może być efekt dziennikarskiej pracy. Nie chcę tworzyć nowych wartości - chcę tylko przypominać o ciekawości, dociekliwości i etyce dziennikarskiej - zawodowym kapitale, który nie powinien ulegać dewaluacji.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Wiesław Gałązka.
Hasła:Public relations - Polska
Środki masowego przekazu - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Wrocław : Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej, cop. 2008.
Opis fizyczny:257 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz.
Powiązane zestawienia:Public relations
Środki masowego przekazu
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 45.747
Numer inw.: 45747
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy