Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20130108141527053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

Pedagogika - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Pedagogika : kluczowe zagadnienia : podręcznik akademicki / Friedrich W. Kron ; przekł. Elżbieta Cieślik.
Okładka pozycji Pedagogika : kluczowe zagadnienia : podręcznik akademicki

Pedagogika : kluczowe zagadnienia : podręcznik akademicki

Tyt. oryg.: "Grundwissen Pädagogik ".

Autor: Kron, Friedrich W.




Pedagogika. Kluczowe zagadnienia to nowoczesny podręcznik akademicki prezentujący najważniejsze koncepcje, modele i podejścia w pedagogice. Autor omawia cztery obszary przedmiotowe: pojęcia podstawowe, procesy socjalizacji i wychowania oraz instytucje pedagogiczne, uzupełniając je rozważaniami z dziedziny teorii nauki i podstaw badawczo-metodycznych. Polecamy studentom kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretykom i historykom wychowania. To także cenna lektura i kompendium wiedzy dla aktywnych zawodowo pedagogów.


Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Friedrich W. Kron ; przekł. Elżbieta Cieślik.
Hasła:Pedagogika
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2012.
Opis fizyczny:395 s. ; 24 cm.
Uwagi:U dołu okł.: Pojęcia, procesy, modele. Bibliogr. s. [363]-384. Indeksy.
Przeznaczenie:Dla studentów kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretyków oraz historyków wychowania.
Dla studentów kierunków pedagogicznych i szeroko rozumianych nauk społecznych, teoretyków oraz historyków wychowania.
Powiązane zestawienia:Pedagogika, wychowanie (podręczniki)
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp do wydania polskiego
  2. Wstęp do wydania niemieckiego
  3. Rozdział 1
  4. Pierwsze zetknięcie z przedmiotem nauki
  5. 1.1. Pedagogika jako przedmiot studiów
  6. 1.2. Sytuacja obecna
  7. 1.3. Przedmiot w ujęciu tego podręcznika
  8. Rozdział 2
  9. Podstawowe pojęcia pedagogiki i jej dyscyplin cząstkowych
  10. 2.1. Enkulturacja
  11. 2.2. Socjalizacja
  12. 2.3. Wychowanie
  13. 2.4. Instytucja
  14. 2.5. Działanie i działanie społeczne
  15. 2.6. Zachowanie
  16. 2.7. Uczenie się
  17. 2.8. Kształcenie
  18. 2.9. Rozwój
  19. Rozdział 3
  20. Proces socjalizacji
  21. 3.1. Wprowadzenie
  22. 3.2. Podejście wyjaśniające teorii zachowania
  23. 3.3. Podejście wyjaśniające teorii ról lub systemów
  24. 3.4. Interakcjonistyczne podejście wyjaśniające
  25. 3.5. Strukturalno-genetyczne podejście wyjaśniające
  26. Rozdział 4
  27. Proces wychowania
  28. 4.1. Wprowadzenie
  29. 4.2. Model wychowania funkcjonalno-intencjonalnego
  30. 4.3. Model wychowania jako relacji pedagogicznej
  31. 4.4. Model wychowania jako zmiany zachowania
  32. 4.5. Wychowanie jako symboliczna interakcja
  33. Rozdział 5
  34. Instytucje wychowania i kształcenia
  35. 5.1. Wprowadzenie
  36. 5.2. Instytucje pedagogiczne z perspektywy nauk społecznych
  37. 5.3. Cechy struktury i funkcji ważne pedagogicznie
  38. Rozdział 6
  39. Podstawy naukowo-teoretyczne
  40. 6.1. Wprowadzenie
  41. 6.2. Zakres znaczeniowy pojęcia
  42. 6.3. Stanowiska naukowo-teoretyczne
  43. 6.4. Paradygmaty w pedagogice/nauce o wychowaniu
  44. Rozdział 7
  45. Podstawy badawczo-metodyczne
  46. 7.1. Wprowadzenie
  47. 7.2. Empiria
  48. 7.3. Fenomenologia
  49. 7.4. Hermeneutyka
  50. 7.5. Dialektyka

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 52.283
Numer inw.: 52283
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy