Kulturowe uwarunkowania przedsiębiorczości w Polsce
Autor: Glinka, Beata.
Zachowania przedsiębiorcze zależą zarówno od indywidualnych predyspozycji i kompetencji ludzi, jak też kontekstu, w jakim oni działają. Autorka opiera się na założeniu, że działania gospodarcze są zakorzenione kulturowo. Do tego, aby społeczeństwo było przedsiębiorcze, nie wystarczą (choć są konieczne) odpowiednie uregulowania prawne, dostęp do technologii i środków na finansowanie
działalności. Nieodzowny jest klimat kulturowy - wartości, normy postępowania i wzorce zachowań. Celem monografii jest odpowiedź na pytania: jakie wartości, przekonania i symbole są związane z działaniami przedsiębiorczymi, czy mają one trwały charakter, jak przejawia się ich związek z przedsiębiorczością, czy kultura stwarza dogodne warunki do tego, by przedsiębiorcy chcieli zapewniać swoim firmom dalszy byt i rozwój? Odpowiedzi na te pytania są kluczowe dla zrozumienia warunków rozwoju przedsiębiorczości w Polsce.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Beata Glinka. | ||||||
Hasła: | Przedsiębiorczość (postawa) - Polska - od 1989 r. Polska - gospodarka - socjologia - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 278 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 264-278. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 45.569
Numer inw.: 45569
Dostępność: tylko na miejscu