Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Dziecko samodzielne w szkole - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Dziecko samodzielne w szkole : empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności / Kinga Kuszak.
Okładka pozycji Dziecko samodzielne w szkole : empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności

Dziecko samodzielne w szkole : empiryczne studium szkolnych losów dzieci o różnym poziomie samodzielności

Autor: Kuszak, Kinga.




W książce poruszono kwestię funkcjonowania szkolnego dzieci o różnym poziomie samodzielności, która ujmowana jest w sposób szeroki i wielopłaszczyznowy. Na podstawie podłużnych badań wyselekcjonowanej grupy dzieci autorka dowodzi, że różny jest poziom niezależności dzieci w okresie przygotowania do szkoły, w związku z tym rozpoczynają one edukację w szkole z odmiennym zakresem umiejętności. Inny

jest więc poziom ich gotowości do realizacji kolejnych zadań w klasie pierwszej. Następnie dokonuje opisu funkcjonowania uczniów mniej i bardziej samodzielnych w różnych sytuacjach zarówno szkolnych, jak i pozaszkolnych. Na podstawie analizy losów uczniów pokazuje stopień gotowości do przekroczenia kolejnego progu i podjęcia kształcenia systematycznego w klasie czwartej. Szczególnie koncentruje się na pokazaniu sytuacji szkolnej i trudności w realizacji zadań szkolnych dzieci o niskim poziomie niezależności. Śledząc losy dzieci analizie poddaje wybrane czynniki ich rozwoju, skupiając się na omówieniu sytuacji rodzinnej i szkolnej, pokazując zmiany, jakich doświadcza współczesne dziecko. Książka skierowana jest do nauczycieli pracujących na różnych poziomach edukacji, do rodziców chcących świadomie wspomagać rozwój swoich dzieci, studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, a także wszystkich zainteresowanych stymulowaniem rozwoju dziecka.[..] Wartość książki polega na tym, że Autorka nie tylko opisuje poziom i przejawy samodzielności dzieci sześcioletnich i porównuje je z osiągnięciami tych samych dzieci, kiedy kończą one edukację wczesnoszkolną, ale tworzy także profile samodzielności poszczególnych dzieci w różnych obszarach ich aktywności, takich jak zaspokajanie własnych potrzeb, realizacja zadań, podejmowanie decyzji, inicjowanie kontaktów itd. Pozwala to z jednej strony prognozować rozwój i trudności dziecka w poszczególnych obszarach jego aktywności, z drugiej zaś strony budować bardziej zindywidualizowane programy pracy i wspomagania różnych dzieci. Mośliwość prognozowania dalszej drogi rozwojowej dziecka stwarza szanse na podjęcie działań profilaktycznych, zapobiegających pojawianiu się zaburzeń i niekorzystnych czynników [...]z recenzji Prof. dr hab. Haliny Sowińskiej

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Kinga Kuszak.
Hasła:Dziecko - psychologia
Praca domowa ucznia
Samodzielność (psychol.)
Adres wydawniczy:Poznań : Garmond Oficyna Wydawnicza, 2008.
Opis fizyczny:151 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 140-147. Indeks.
Powiązane zestawienia:Samodzielność (psychol.)
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 45.500
Numer inw.: 45500
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Dynamika rozwoju samodzielności dziecka w wieku przedszkolnym  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy