Nauczyciel akademicki w refleksji nad własną praktyką edukacyjną
Recenzowany tom, przygotowany pod redakcją naukową Alicji Anny Kotusiewicz i Genowefy Koć-Seniuch, (...) jest pracą niezwykle potrzebną. Dla analiz kształcenia nauczycieli jest ważny o tyle, iż podejmuje newralgiczną przestrzeń styku teorii i praktyki. Właściwe eksploatowanie tego styku przesądza o jakości kształcenia, w tym zwłaszcza decyduje o tym, czy przyszły nauczyciel będzie potrafił czynić
użytek ze swych kwalifikacji akademickich, czy jego praktyka będzie świadoma teoretycznie, czy też będzie wykonywana w myśl reguł sprawstwa technicznego. Wartością tego opracowania jest także to, że zawarte w nim teksty umożliwiają spojrzenie na kształcenie nauczycieli z różnych punktów widzenia: z perspektywy refleksji pedeutologicznej nauczyciela akademickiego, z perspektywy empirycznie doświadczonego działania nauczycieli akademickich oraz z perspektywy doświadczeń absolwentów, którzy ukończyli studia na uczelni wyższej. Przygotowany tom (...) jest oglądem wielostronnym, dotyczy ważnego ogniwa akademickiego kształcenia tj. związku myśli z działaniem (...). Będzie stanowił ważną pozycję w doskonaleniu akademickich form kształcenia nauczycieli. Profesor dr hab. Henryka Kwiatkowska
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Alicji Anny Kotusiewicz, Genowefy Koć-Seniuch. | ||||||
Hasła: | Komunikacja interpersonalna - psychologia Nauczyciele akademiccy - psychologia Nauczyciele akademiccy - szkolenie | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak" Teresa i Józef Śniecińscy : Wyższa Szkoła Pedagogiczna Związku Nauczycielstwa Polskiego, cop. 2008. | ||||||
Opis fizyczny: | 305 s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. | Powiązane zestawienia: | Nauczyciele akademiccy | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)