Problemy moralne w świecie informacji
Autor: Szewczyk, Agnieszka
Nowa sytuacja społeczna, nowa technika i możliwości mediów zmieniają kształt starych problemów moralnych. Współczesne media - a zwłaszcza telewizja, internet, gry komputerowe są same w sobie "moralnie obojętne", jednak ich oferty stoją często w sprzeczności z prawami moralnymi, niosą wielorakie zagrożenia, jak np. negatywny wpływ gier komputerowych na psychikę graczy i system wartości, zagrożenia
płynące z anonimowości w sieci czy możliwości dokonywania oszustw internetowych (włamania na konta, nieuprawnione przelewy). W publikacji omówiono wybrane problemy moralne społeczeństwa informacyjnego z punktu widzenia nadawcy i odbiorcy współczesnych mediów. Jednym z punktów odniesienia analiz jest Dekalog w aspekcie jego aktualności i uniwersalności. Społeczeństwo informacyjne ukazano z perspektywy człowieka, który sam za siebie odpowiada i sam decyduje o przyjęciu lub odrzuceniu norm moralnych. Książka zachęca do refleksji - jak budować i jak wykorzystywać przestrzeń informacyjną w zgodzie z prawami moralnymi i z własnym sumieniem.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Szewczyk. | ||||
Hasła: | Społeczeństwo informacyjne - etyka Środki masowego przekazu - etyka | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2008. | ||||
Opis fizyczny: | 196 s. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 189-196. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)