Strategie przedsiębiorstw w otoczeniu globalnym
Globalizacja zmieniła oblicze konkurencji. Nie do końca ziściły się prognozy specjalistów, którzy kilkanaście lat temu przewidywali hiperkonkurencję, która wymiecie z rynku lokalnych graczy. Proces umiędzynarodowienia gospodarki wykreował wielkich globalnych graczy - korporacje transnarodowe, które dzięki globalnej skali i logice działania stały się równie wielkie, jak bogate. Równocześnie stworzył wyjątkowe
szanse rozwojowe lokalnym przedsiębiorstwom, które mając unikatowe przewagi, cenione przez światowe firmy, mają szanse włączenia się w działalność międzynarodowych korporacji sieciowych. Ogromne koszty internacjonalizacji skłoniły przedsiębiorstwa do poszukiwania możliwości ograniczania kosztów konkurowania. Powszechność koopetycji, liczne przykłady aliansów światowych konkurentów, wspólnych przedsięwzięć międzynarodowych pokazują nowe, bardziej przyjazne oblicze konkurencji.Bez wątpienia, żaden inny proces w historii gospodarki nie wywarł tak przemożnego wpływu na strategie przedsiębiorstw, ich modele biznesowe i relacje między przedsiębiorstwami jak globalizacja. Skala tego wpływu jest wzmacniana przez fakt, że proces globalizacji równolegle obejmuje inne sfery życia człowieka - rozrywkę, kulturę, sport, naukę i edukację.Proces globalizacji jest złożony i można go analizować z punktu widzenia różnych jego uczestników i różnych sfer życia człowieka i funkcji przedsiębiorstwa. W naszej książce prezentujemy zbiór artykułów omawiających różne perspektywy i aspekty procesu globalizacji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Zbigniew Dworzecki, Maria Romanowska. | ||||
Hasła: | Globalizacja Przedsiębiorstwo wielonarodowe - zarządzanie Przedsiębiorstwo - Polska - od 2001 r. | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Oficyna Wydawnicza Szkoły Głównej Handlowej, 2008. | ||||
Opis fizyczny: | 392 s. : wykr. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)