Teksty kultury w szkole
Autorzy książki dzielą się przemyśleniami, nierzadko odwołują się do wyników badań empirycznych, wysuwają postulaty i propozycje dydaktyczne, dotyczące kształcenia odbioru tekstów literackich oraz innych tekstów kultury. Sporo uwagi poświęcają problemom intertekstualności, korespondencji sztuk w edukacji polonistycznje, nie stronią od wymuszanych przez współczesne uwarunkowania kulturowe zagadnień
związanych z tekstami multimedialnymi, hipertekstem, subkulturą młodzieżową. Poddając refleksji, analizie i interpretacji teksty funkcjonujące we współczesnej komunikacji, autorzy zwracają uwagę na relacje: tekst - uczeń - nauczyciel w procesie dydaktycznym, na rolę polonisty jako przewodnika, ,,integratora" treści różnych dzieł sztuki. Lektura zamieszczonych w tym zbiorze artykułów przyczyni się do podniesienia świadomości merytorycznej polonistów, skłoni ich do przemyśleń dydaktycznych nad sposobami funkcjonowania tekstów w komunikacji, a dydaktyków literatury i języka ojczystego będzie inspirować do podejmowania nowych badań nad znajomością przez młodzież tekstów kultury oraz umiejętnością ich czytania.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Barbary Myrdzik, Leszka Tymiakina. | ||
Seria: | Nowoczesność i Tradycja w Edukacji Polonistycznej | ||
Hasła: | Literatura - historia - nauczanie | ||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2008. | ||
Opis fizyczny: | 385, [1] s. : il. ; 24 cm. Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.927
Numer inw.: 44927
Dostępność: tylko na miejscu