Media, wartości, prawo
Autorzy książki Media - wartości - prawo, wskazując na podstawowe wartości: religijne, moralne, patriotyczne, ogólnoludzkie i chrześcijańskie, przeprowadzili wszechstronną analizę relacji między tymi wartościami a mediami oraz podjęli próbę odpowiedzi na pytania, czy i w jakim stopniu dzisiejsze media w Polsce służą tymże wartościom, czy raczej im zagrażają. W szesnastu artykułach
zostały wnikliwie omówione różne aspekty i problemy związane z działalnością współczesnych mediów oraz ich pozytywnym i negatywnym oddziaływaniem na społeczeństwo polskie, [...] na kształtowanie religijności i moralności, patriotyzmu i postaw społecznych.[...] Prezentowana książka stanowi bez wątpienia cenne źródło informacji i zarazem formacji w zakresie pożądanej edukacji medialnej, uświadamiającej niebezpieczeństwa ze strony mediów i inspirującej do krytycznego, selektywnego oraz aktywnego odbioru przekazów medialnych. Książka ta może być również cennym drogowskazem dla ludzi mediów, którzy chcą pełnić jak najlepiej swoje funkcje informacyjne i formacyjne wobec odbiorców, przekazując im autentyczne wartości i ideały, a nie pseudowartości lub bezideowe, niemoralne, szkodliwe treści.Ks. prof. dr hab. Antoni Lewek
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Ryszarda Sztychmilera. | ||||
Hasła: | Etyka chrześcijańska Środki masowego przekazu - etyka | ||||
Adres wydawniczy: | Olsztyn : Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, cop. 2008. | ||||
Opis fizyczny: | 149 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy niektórych pracach. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.908
Numer inw.: 44908
Dostępność: tylko na miejscu