Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji
Tyt. okł.: "Obrona przed wpływem telewizji ".
Autor: Fortuna, Paweł.
Tytuł książki może sugerować, iż autor chciał dowieść, że telewizja negatywnie wpływa na odbiorcę; że trzeba się przed jej wpływem bronić. W istocie kierował się on motywacją ściśle poznawczą i dokonał obiektywnej naukowej analizy badanego problemu. Dał przy tym liczne przykłady pozytywnego oddziaływania telewizji.Psychologowie znajdą w pracy systematyzację
zagadnień związanych z wpływem telewizji na widza i wskazówki, jak można unikać jego niepożądanych skutków. Sformułowane wnioski mają postać hipotez wymagających weryfikacji w badaniach eksperymentalnych. Pedagogów i medioznawców publikacja może zainspirować do opracowywania nowych metod kształtowania w telewidzach umiejętności krytycznego korzystania z najsilniej oddziałującego obecnie medium. Dziennikarze i twórcy programów telewizyjnych mają okazję, by poznać formy oddziaływania telewizji, z których istnienia być może dotychczas nie zdawali sobie sprawy. W końcu każdy telewidz może zweryfikować własne przekonanie o rzeczywistym wpływie telewizji i dowiedzieć się, jakie są sposoby obrony przed medialną manipulacją.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Paweł Fortuna. | ||||||
Seria: | Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II : 118 | ||||||
Hasła: | Manipulacja (psychol.) Perswazja Telewizja - psychologia | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, cop. 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 224 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Tyt. okł. i grzb.: Obrona przed wpływem telewizji. Bibliogr. s. 193-210. Streszcz. ang. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.817
Numer inw.: 44817
Dostępność: tylko na miejscu