Filozofia śmierci od Anaksymandra do Adorno
Tyt. oryg.: "Problem des Todes in der Philosophie, ".
Autor: Scherer, Georg
Czym jest śmierć? Czy poza jej granicą istnieje dla człowieka nadzieja - jak należy ją sobie wyobrażać? Jakie stanowisko możemy i powinniśmy zająć wobec śmierci własnej i innych? Skąd wiemy o śmierci i na czym opiera się ta wiedza? Na te i inne pytania, które stawiamy wobec fenomenu śmierci próbuje w swojej książce odpowiedzieć współczesny niemiecki myśliciel - Georg Scherer.
Autor rozpoczyna od podstawowej kwestii: Dlaczego stawianie filozoficznego problemu śmierci jest sensowne w odniesieniu do czasów teraźniejszych i w jaki sposób filozofia pyta o śmierć? W trakcie lektury dostarcza czytelnikowi informacji dotyczących zagadnienia śmierci w dziejach myśli filozoficznej, prowadząc go przez poglądy najważniejszych przedstawicieli kolejnych epok i kierunków - kończąc prezentacją aktualnego stanu tego problemu. W podsumowaniu Scherer konfrontuje przedstawione, historyczne idee z istotnymi, współczesnymi problemami: eutanazją, aborcją czy ogólną tendencją spychania rzeczywistości i samego pytania o śmierć poza margines codziennego życia jednostek i całych społeczeństw. Książka może być doskonałym uzupełnieniem podstawowego kursu historii filozofii, które jak ogniskowa w soczewce badacza, skupia uwagę na jednym, wyjątkowym punkcie - w tym wypadku jest nim rzeczywistość dotykająca ludzi wszystkich czasów i szerokości geograficznych - śmierć.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Georg Scherer ; tł. Wiesław Szymona. | ||||
Seria: | Myśl Filozoficzna | ||||
Hasła: | Śmierć - filozofia - historia | ||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo WAM, 2008. | ||||
Opis fizyczny: | 203 s. ; 24 cm. Uwagi: | Tyt. oryg.: Das Problem des Todes in der Philosophie, 2005. Bibliogr. s. 194-201. Indeks. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.767
Numer inw.: 44767
Dostępność: tylko na miejscu