Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Strategiczne zarządzanie marketingowe w polskich przedsiębiorstwach w warunkach kryzysu

Tyt. grzbiet.: "Strategiczne zarządzanie marketingowe ".

Autor: Andruszkiewicz, Krzysztof

Notka biograficzna



Ze wstępu Uwarunkowania, w jakich znalazły się polskie przedsiębiorstwa w przeciągu ostatnich kilkunastu latach, uległy głębokim i niekwestionowanym zmianom. Stało się tak na skutek przemian związanych z transformacją systemową polskiej gospodarki oraz rozpoczętą integracją kraju z Unią Europejską. Współczesne otoczenie, jako bardzo istotna zmienna niezależna, wpływa z coraz

większą siłą na wszelkie podmioty gospodarcze. Wpływ ten staje się na tyle istotny, że może kształtować przyszłość i kierunki dalszego działania przedsiębiorstwa, a nawet przesądzić o kontynuowaniu tej działalności. Wobec tego współczesne otoczenie może zmuszać przedsiębiorstwo do określonych zachowań, a ich wyrazem jest przyjęta i realizowana strategia. Wzrost zmienności i niepewności otoczenia nasilił się w ostatniej dekadzie XX wieku w skali globalnej, a początek nowego stulecia przyniósł kontynuację tych zmian, między innymi w zakresie niespotykanego rozwoju technologii informatycznej i cyfrowej. W takiej sytuacji warunkiem przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa staje się umiejętne dostosowywanie strategii - a nawet coraz częściej całkowita jej zmiana - w szczególności do nowych sytuacji w makrootoczeniu i do uwarunkowań rynkowych. Zarządzanie przedsiębiorstwami na początku obecnego stulecia potwierdza wzmożony nacisk na traktowanie ich jako organizacji otwartych, których cele i decyzje ustanawiane są w ścisłym powiązaniu z otoczeniem. W literaturze naukowej z obszaru zarządzania podkreśla się od dawna, że otoczenie staje się, także dla współczesnych przedsiębiorstw, coraz mniej "hojne", ale za to coraz bardziej "re­strykcyjne". Wobec tego ciągle wydaje się aktualne stwierdzenie, że ewolucja otoczenia ma dla przedsiębiorstwa większe znaczenie niż reguły jego wewnętrznego działania. Na skutek tego przedsiębiorstwa, dążące do zapewnienia i ciągłego poprawiania efektywności swoich działań, powinny co pewien czas odrzucać to, co było efektywne w przeszłości i poszukiwać nieustannie nowych celów i rozwiązań.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Krzysztof Andruszkiewicz.
Seria:Rozprawa Habilitacyjna / Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Hasła:Marketing strategiczny - Polska
Zarządzanie kryzysowe - Polska
Adres wydawniczy:Toruń : Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, 2007.
Opis fizyczny:279 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 264-274.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 44.690
Numer inw.: 44690
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 9864
Numer inw.: 9864
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Andruszkiewicz, Krzysztof

Andruszkiewicz, Krzysztof

Krzysztof Andruszkiewicz - dr hab. profesor na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Technologiczno - Przyrodniczego w Bydgoszczy. Kierownik Katedry Marketingu i Rozwoju Regionalnego. Obszar zainteresowań naukowych : zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem, zarządzanie marketingowe przedsiębiorstwem w warunkach kryzysowych, zarządzanie produktem, komunikacja marketingowa, strategie marketingowe, marketing regionalny.

Źródło: http://wz.utp.edu.pl/pracownicy





Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy