Edukacyjne zastosowania hipermediów
Autor: Walat, Wojciech.
Dla powszechnie występującego przeładowania informacyjnego zastosowanie "inteligentnych" (hipermedialnych) komputerowych programów dydaktycznych umożliwiających przeszukiwanie baz danych i samoorganizację procesów dydaktycznych może stać się najlepszym rozwiązaniem z punktu widzenia potrzeb i możliwości rozwojowych ucznia.Samoorganizujące się ("inteligentne") programy dydaktyczne jako swoiste "filtry" w natłoku
informacyjnym współczesnego świata, pozwolą rozumowo uporządkować "info-sferę", która otacza każdego człowieka. Stąd właśnie wynika konieczność zastosowania w dydaktyce algorytmów, systemów ekspertowych i metod sztucznej inteligencji do tworzenia hipertekstowych programów dydaktycznych.Wielość sytuacji dydaktycznych, w których będzie wykorzystany program nie tylko jako środek dydaktyczny wzbogacający lekcje, ale często regulujący jej przebieg, wskazywać będzie na jego wartość dydaktyczną. I w tym właśnie wyraża się wyjątkowość tego typu programów. Wpływają one tak dalece na modyfikację układów czynności uczniów i nauczycieli, że można powiedzieć, iż są podstawą odrębnej strategii dydaktycznej kształcenia hipermedialnego. Przy czym nie ma tu mowy o zastępowaniu nauczyciela przez program komputerowy, ale o nowych zadaniach jakie przed nim stoją jeśli technologie informacyjne mają być na trwałe wpisane w rzeczywistość szkolną.Ze Wstępu
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Wojciech Walat. | ||||
Hasła: | Multimedia - stosowanie - nauczanie Programy edukacyjne (informat.) | ||||
Adres wydawniczy: | Rzeszów : Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2007. | ||||
Opis fizyczny: | 319, [1] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 294-[320]. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.498
Numer inw.: 44498
Dostępność: tylko na miejscu
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 9190
Numer inw.: 9190
Dostępność: tylko na miejscu