Kryzysy egzystencjalne młodzieży a edukacja szkolna
Autor: Remiszewska, Zofia.
Książka prezentuje preferowany system wartości oraz poczucie sensu życia młodzieży opolskich liceów na podstawie badań własnych (badania zostały przeprowadzone w roku 1996 i ponowione 10 lat później w roku 2006). Przedstawia panoramiczny obraz problematyki "kłopotów świata na progu XXI wieku". Na szczególną uwagę zasługuje ukazanie myśli o konsumpcji jako podstawowej "narracji myśli" i przeciwstawienie jej
"ekologicznej wizji świata". Praca prezentuje "rozdroża rozwoju młodzieży", ilustrując problemy rozwojowo-kulturowe przełomu wieków. Ukazuje problematykę dotyczącą stanowiska szkoły wobec kryzysów egzystencjalnych młodzieży, a także możliwości szkoły w zakresie podejmowania działań antykryzysowych. Praca adresowana jest do pracowników naukowych i studenci zainteresowanych problemami współczesnej młodzieży.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Zofia Remiszewska. | ||||||
Seria: | Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski, nr 388 | ||||||
Hasła: | Kryzys - socjologia - Polska - od 1989 r. Postawy - Polska - od 1989 r. Sens życia - socjologia - Polska - od 1989 r. Uczniowie - socjologia - Polska - od 1989 r. Wartość - socjologia - Polska - od 1989 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Opole : Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego, 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 204 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 201-204. | Powiązane zestawienia: | Sens życia | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 44.221
Numer inw.: 44221
Dostępność: tylko na miejscu