Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20120104153301005350 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Marketing usług turystycznych / Adam Oleksiuk.
Okładka pozycji Marketing usług turystycznych

Marketing usług turystycznych

Autor: Oleksiuk, Adam.




Książka zajmuje się szeroko rozumianymi problemami marketingu w turystyce. Rozwój rynku usług spowodował potrzebę adaptacji marketingu do usług turystycznych. Zadaniem autora było przedstawienie podstawowych zasad marketingowych i ich zastosowania w turystyce. Zainteresowania w opracowaniu zostały skoncentrowane wokół pięciu wyszczególnionych w formie rozdziałów zagadnień. Rozdział pierwszy poświęcono omówieniu

najważniejszych zjawisk turystycznych. Zostały w nim poruszane takie kwestie jak: historyczne uwarunkowania rozwoju turystyki, jej rodzaje, cechy ją charakteryzujące, funkcje i dysfunkcje, rynek, popyt i podaż turystyczna oraz wiele innych. Poza tym zaprezentowano cele współczesnej turystyki i jej znaczenie dla gospodarki i społeczności lokalnej. W treści rozdziału drugiego omówiono specyfikę marketingu usług. W części tej zaprezentowano m. in. systemowe uwarunkowania usług, ich charakterystyczne cechy oraz zachowania i oczekiwania nabywców usług. Ważne miejsce w rozważaniach zajmują teoretyczne zagadnienia marketingu, które są niezbędne dla funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego. Nabiera to o tyle istotnego znaczenie, że ogólne zasady marketingu są takie same dla wszystkich towarów i usług. Osobne miejsce poświęcono usługom turystycznym, świadczonym przez różne podmioty. Rozdział trzeci to omówienie dwóch instrumentów marketingu-mix tj. produktu i ceny w kontekście usług turystycznych. Obszar rozważań dotyczy istoty, składników oraz rodzajów produktu turystycznego również w aspekcie przestrzennym. Ważne miejsce zostało poświęcone takim zagadnieniom jak marka turystyczna czy segmentacja rynku. W części dotyczącej ceny poruszono m.in. zagadnienia funkcji i ich ekonomicznego znaczenia dla gospodarki. Szczególnie istotne są rozważania dotyczące polityki cen w turystyce w tym stosowanych strategii, metod ich ustalania czy zróżnicowania poziomu cen. Rozdział czwarty poświęcono problematyce promocji i dystrybucji w turystyce. W części tej dokonano omówienia promocji, jej znaczenia, narzędzi oraz podejmowanych działań, które prowadzą do zwiększenia zdolności i efektywności gospodarczej przedsiębiorstw. W sposób szczegółowy omówiono problematykę reklamy i jej zastosowania w przypadku usług turystycznych. Następnie scharakteryzowano najważniejsze zagadnienia związane z dystrybucją. W ramach tej problematyki poruszane są takie zagadnienia jak m.in.: pojęcie dystrybucji usług turystycznych, jej funkcje oraz ogniwa i wiele innych. Piąty rozdział omawia kwestie związane z systemem informacyjnym przedsiębiorstwa turystycznego. Szczególne miejsce poświęcono jednostkom informacji turystycznej oraz roli kształtowania personelu pracującego w przedsiębiorstwach turystycznych. Na końcu każdego rozdziału zamieszczono pytania kontrolne, które pozwalają na sprawdzenie przyswojonej wiedzy. Znajduje się tam również bibliografia zawierająca przykładowe pozycje literatury, w których można znaleźć rozszerzenie zagadnień omawianych w poszczególnych częściach pracy. Książkę zamykają cztery aneksy zawierające słownik terminów turystycznych, wybrane pojęcia marketingu turystyki, ważniejsze atrakcje turystyczne Polski wg podziału na województwa oraz atrakcje turystyczne w wybranych krajach Europy.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Adam Oleksiuk.
Hasła:Przedsiębiorstwo turystyczne - organizacja
Turystyka - marketing
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2007.
Wydanie:Wznowienie.
Opis fizyczny:326 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 321-326 i przy rozdz.
Powiązane zestawienia:Przedsiębiorstwo turystyczne
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 37
Numer inw.: 45990
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 42.490
Numer inw.: 42490
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 43.750
Numer inw.: 43750
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Konkurencyjność regionów a parki technologiczne i klastry przemysłowe  1Okładka książki  Makroekonomia : vademecum studenta  2Okładka książki  Międzynarodowe rynki finansowe i centra światowych finansów  3Okładka książki  Międzynarodowe stosunki ekonomiczne : gospodarcze wyzwania XXI wieku  4Okładka książki  Potencjał innowacyjny sektora publicznego z perspektywy Polski : przejawy, wyzwania, szanse  5Okładka książki  Problemy organizacji : materiały do studiowania  6Okładka książki  Problemy organizacji :materiały do studiowania  7




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy