Etyka w biznesie
Autor: Zaorski-Sikora, Łukasz.
Refleksja etyczna dotycząca biznesu jawi się jako szczególnie ważna dzisiaj, kiedy wraz z nasilającą się globalizacją przedsiębiorstwa przestają działać w ramach ograniczonej przestrzeni etyczno-prawno-politycznej, jaką jest państwo. Menedżerowie w takiej sytuacji ponoszą odpowiedzialność nie tylko za (i wobec) swoich pracowników, muszą ponadto dbać o pieniądze inwestorów, nie narażać
klientów i konsumentów na szkody, a nawet troszczyć się o środowisko przyrodnicze. Co ważne, możemy dzisiaj również znaleźć wytłumaczenie dla kierowania się zasadami moralnymi w biznesie, które jak najbardziej daje się pogodzić z "interesem własnym" poszczególnych firm. Wszak uczciwość i odpowiedzialność budzą zaufanie i stają się warunkiem utrzymania na rynku.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Łukasz Zaorski-Sikora. | ||||||
Hasła: | Etyka biznesu | ||||||
Adres wydawniczy: | Łódź : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej, 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 95, [1] s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Zaorski-Sikora, Łukasz
Filozof, doktor nauk humanistycznych, prodziekan ds. studenckich na kierunku Pedagogika. Sympatyk i praktyk e-learningu autor ośmiu podręczników multimedialnych Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Szkoleniowiec - specjalizujący się w zakresie metody projektów. Odpowiada za prowadzenie szkoleń z metody projektów dla kadry dydaktycznej. Zajmuje się etyką, estetyką i antropologią filozoficzną oraz krytyką sztuki. Przekonany o potrzebie filozofii, pojmowanej nie tylko jako dyscyplina akademicka, ale przede wszystkim jako sposób rozumienia i komunikowania się w obrębie otaczającego [>>]