Edukacja wspierana komputerowo a humanistyczne wartości pedagogiki
Autor: Morbitzer, Janusz.
Niniejsza monografia to studium teoretyczne, poświęcone uzasadnieniu tezy, że dydaktycznie właściwe wykorzystanie komputera i Internetu w procesie edukacyjnym wymaga zrównoważenia strony technicznej i kulturowej kształcenia informatycznego. Przedmiotem naukowej refleksji autora jest poszukiwanie takiego modelu edukacji wspieranej komputerowo, który pozwoli na wykształcenie człowieka dobrze przygotowanego do posługiwania się nowoczesnymi
technologiami informacyjnymi, a jednocześnie zachowującego własną tożsamości i szanującego świat tradycyjnych wartości.W pracy ukazano złożoność zagadnienia edukacyjnych zastosowań mikrokomputera, w szczególności jego powiązania z humanistycznymi wartościami pedagogiki, a także zaprezentowano alternatywny, zorientowany na człowieka, sposób uprawiania edukacji wspieranej komputerowo. Przedstawiono wiele nowych, szczegółowych rozwiązań, wykorzystujących dorobek innych dyscyplin, jak psychologia, antropologia kulturowa, socjologia, czy filozofia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Janusz Morbitzer. | ||||
Seria: | Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, nr 474 | ||||
Hasła: | Internet - stosowanie - nauczanie Komputery - stosowanie - nauczanie Multimedia - stosowanie - nauczanie | ||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2007. | ||||
Opis fizyczny: | 376, [3] s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 352-376. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 43.487
Numer inw.: 43487
Dostępność: tylko na miejscu