Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Efektywność kształcenia zintegrowanego - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Efektywność kształcenia zintegrowanego : implikacje dla teorii i praktyki : praca zbiorowa




Kilka lat wdrażania reformy z 1999 roku, kilka roczników absolwentów kształcenia zintegrowanego klasy III szkoły podstawowej od 2002 roku stwarza potrzebę dokonania oceny i dyskusji, porównania zakładanych celów i zamierzeń ze skutkami, osiągnięciami i porażkami nowego systemu kształcenia dzieci. Możliwość podzielenia się doświadczeniami, refleksjami, przedyskutowania pytań i wątpliwości

nurtujących środowisko pedagogów, stworzyła konferencja zorganizowana w Wydziale Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach WSP TWP w Warszawie we wrześniu 2006 roku. Stała się ona inspiracją do powstania książki traktującej o współczesnych problemach kształcenia zintegrowanego. Problematyka konferencji, dotycząca. Efektywności kształcenia zintegrowanego w świetle reformy szkolnej", której koncepcję naukową zaproponowała i opracowała z Zakładem Pedagogiki Szkolnej Profesor dr hab. Helena Siwek, objęła zagadnienia, które są przedmiotem wielu kontrowersji i dyskusji. Poszukiwanie najbardziej optymalnych rozwiązań w edukacji początkowej jest przedmiotem badań, analiz i rozmaitych koncepcji pedagogów już od początków minionego dwudziestego stulecia. U progu tego wieku, w projektach tzw. nowego wychowania, edukacja elementarna została uznana za najważniejszy etap edukacji, dający przepustkę do dalszej edukacji i niezwykle znaczący dla kształtowania osobowości młodego człowieka. Ostatnia reforma - wprowadzająca koncepcję zintegrowanego kształcenia, spotykająca się z różnymi ocenami nauczycieli, rodziców, pedagogów -wymaga nieustającego monitoringu i analizy efektywności nie tylko w odniesieniu do kształcenia na poziomie początkowym, ale także w kontekście całego systemu edukacyjnego i jego roli w społeczeństwie ponowoczesnym, czy też, jak to określa Ulrich Beck w drodze do innej nowoczesności". Rozbudzone oczekiwania społeczne Polek i Polaków wobec edukacji obligują właśnie nas pedagogów do wypowiedzenia się i wypracowania takiej koncepcji edukacji, by te oczekiwania można było, przynajmniej na przyzwoitym poziomie, zaspokoić.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:pod red. nauk. Heleny Siwek ; Wyższa Szkoła Pedagogiczna TWP w Warszawie. Wydział Nauk Społeczno-Pedagogicznych w Katowicach.
Hasła:Nauczanie zintegrowane - efektywność
Materiały konferencyjne
Adres wydawniczy:Katowice ; Warszawa : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej TWP, 2007.
Opis fizyczny:306 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy pracach. Tekst częśc. czes. Streszcz. ang., pol. przy pracach.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 43.470
Numer inw.: 43470
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 7833
Numer inw.: 7833
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy