Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Pedagogika ogólna wywiedziona z celu wychowania

Tyt. oryg.: "Allgemeine Pädagogik, aus dem Zweck der Erziehung abgeleitet ".

Autor: Herbart, Johann Friedrich

Notka biograficzna



Przygotowując się do druku książki z serii Sięgnijmy do źródeł braliśmy również pod uwagę Pedagogikę ogólną Herbarta. Po zapoznaniu się z jej treścią powstały wątpliwości, czy niektóre z zawartych tam przemyśleń nie są przestarzałe. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się bowiem 200 lat temu. Przeprowadziliśmy wiele rozmów z profesorami pedagogiki kilku

uczelni. I znowu zdania były podzielone, od potępienia - że stare, niemodne, zaleca kary cielesne, aż do zachwytu, że za główny cel wychowania uważa Herbart ukształtowanie moralnego charakteru, a za główne środki - wyrobienie karności i nauczanie wychowujące. Kto zatem ma rację A może warto sięgnąć do tej już dwuwiekowej książki, by u źródła zdobyć wiedzę na temat Herbartowskiej pedagogiki.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Johann Friedrich Herbart ; tł. Teodor Stera ; przedm. i oprac. Dariusz Stępkowski.
Hasła:Pedagogika - teoria
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2007.
Opis fizyczny:216 s. ; 21 cm.
Powiązane zestawienia:Pedagogika - teoria
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 42.661
Numer inw.: 42661
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 6925
Numer inw.: 6925
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Herbart, Johann Friedrich

Herbart, Johann Friedrich

Johann Friedrich Jan Fryderyk Herbart – niemiecki filozof, psycholog i pedagog. Od 1794 do 1797 studiował filozofię. W 1802, po obronie pracy doktorskiej i habilitacyjnej, został wykładowcą na uniwersytecie w Getyndze, a w 1805, jako profesor nadzwyczajny, objął tam katedrę filozofii. W 1809, jako profesor zwyczajny objął po Kancie katedrę filozofii na uniwersytecie w Królewcu i utworzył seminarium pedagogiczne dla nauczycieli[1]. W 1833 powrócił do Getyngi. Na jego filozofię składał się realizm epistemologiczny w metafizyce oraz intelektualizm. Pedagogika stała się domeną [>>]





Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy