Pedagogika ogólna wywiedziona z celu wychowania
Tyt. oryg.: "Allgemeine Pädagogik, aus dem Zweck der Erziehung abgeleitet ".
Autor: Herbart, Johann Friedrich
Przygotowując się do druku książki z serii Sięgnijmy do źródeł braliśmy również pod uwagę Pedagogikę ogólną Herbarta. Po zapoznaniu się z jej treścią powstały wątpliwości, czy niektóre z zawartych tam przemyśleń nie są przestarzałe. Pierwsze wydanie tej książki ukazało się bowiem 200 lat temu. Przeprowadziliśmy wiele rozmów z profesorami pedagogiki kilku
uczelni. I znowu zdania były podzielone, od potępienia - że stare, niemodne, zaleca kary cielesne, aż do zachwytu, że za główny cel wychowania uważa Herbart ukształtowanie moralnego charakteru, a za główne środki - wyrobienie karności i nauczanie wychowujące. Kto zatem ma rację A może warto sięgnąć do tej już dwuwiekowej książki, by u źródła zdobyć wiedzę na temat Herbartowskiej pedagogiki.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Johann Friedrich Herbart ; tł. Teodor Stera ; przedm. i oprac. Dariusz Stępkowski. | ||||
Hasła: | Pedagogika - teoria | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 2007. | ||||
Opis fizyczny: | 216 s. ; 21 cm. Powiązane zestawienia: | Pedagogika - teoria | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Herbart, Johann Friedrich
Johann Friedrich Jan Fryderyk Herbart – niemiecki filozof, psycholog i pedagog. Od 1794 do 1797 studiował filozofię. W 1802, po obronie pracy doktorskiej i habilitacyjnej, został wykładowcą na uniwersytecie w Getyndze, a w 1805, jako profesor nadzwyczajny, objął tam katedrę filozofii. W 1809, jako profesor zwyczajny objął po Kancie katedrę filozofii na uniwersytecie w Królewcu i utworzył seminarium pedagogiczne dla nauczycieli[1]. W 1833 powrócił do Getyngi. Na jego filozofię składał się realizm epistemologiczny w metafizyce oraz intelektualizm. Pedagogika stała się domeną [>>]