Usługi w handlu międzynarodowym
Autor: Kuźnar, Andżelika.
Usługi w handlu międzynarodowym to jedyne tak kompleksowe przedstawienie problematyki międzynarodowego handlu usługami w polskiej literaturze ekonomicznej. Autorka podjęła próbę odpowiedzi na następujące pytania. Co spowodowało tak nagły i duży wzrost znaczenia usług w dochodzie narodowym, zatrudnieniu i handlu międzynarodowym? Jaki wpływ mają te zmiany na charakter i rozmiary handlu międzynarodowego? Czy
handel usługami będzie stopniowo zastępować międzynarodowy handel towarami, czy też będzie wobec niego komplementarny? Zagadnienia te zostały podjęte w pięciu rozdziałach książki. W pierwszym autorka dokonała przeglądu definicji i klasyfikacji usług, koncentrując się przede wszystkim na klasyfikacjach usług wymienianych w skali międzynarodowej. Następnie zanalizowała skutki dynamicznego wzrostu udziału sektora usług w gospodarkach narodowych państw. Najważniejszy dla książki jest rozdział trzeci. Autorka omawia w nim bardzo szczegółowo tendencje w handlu poszczególnymi rodzajami usług, jak również analizuje rolę zagranicznych inwestycji bezpośrednich i przepływu osób w międzynarodowym transferze usług. Rozdział czwarty poświęcony został kwestiom liberalizacji obrotów usługowych, podejmowanych zarówno przez Światową Organizację Handlu, jak też organizacje i ugrupowania integracyjne o zasięgu regionalnym. Kolejny rozdział stanowi swego rodzaju podsumowanie książki.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Andżelika Kuźnar. | ||||||
Hasła: | Handel międzynarodowy Usługi - handel Podręczniki akademickie | ||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 258 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 249-258. | Przeznaczenie: | Książkę warto polecić studentom kierunków ekonomicznych, jako pomoc niezbędną do studiowania międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz pracownikom akademickim zainteresowanym tą problematyką. Zainteresowani nią mogą być również praktycy, w tym przedsiębiorcy prowadzący działalność usługową na rynkach zagranicznych lub planujący ekspansję na międzynarodowym rynku usługowym. | Książkę warto polecić studentom kierunków ekonomicznych, jako pomoc niezbędną do studiowania międzynarodowych stosunków gospodarczych oraz pracownikom akademickim zainteresowanym tą problematyką. Zainteresowani nią mogą być również praktycy, w tym przedsiębiorcy prowadzący działalność usługową na rynkach zagranicznych lub planujący ekspansję na międzynarodowym rynku usługowym. Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 8
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 848 95 87
Sygnatura: Rewersy: 65
Numer inw.: 69241
Dostępność: wypożyczana na 14 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 42.500
Numer inw.: 42500
Dostępność: tylko na miejscu