Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20110604121030057952 / Katalog / Szczegóły pozycji

Badania marketingowe - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Badania marketingowe : od teorii do praktyki / red. Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski.
Okładka pozycji Badania marketingowe : od teorii do praktyki

Badania marketingowe : od teorii do praktyki




WstępZaskakujące, jak często ludzie miewają podobne pomysły i plany na przyszłość. Gdyby tylko potrafili powiedzieć sobie o tym nawzajem, wiele z tych przedsięwzięć, zamiast trafić do przysłowiowej szuflady, ujrzałoby światło dzienne. Nam udało się porozmawiać... Okazało się, że pomysł na wydanie książki dotyczącej badań marketingowych tkwił w

każdym z nas od bardzo dawna. Kierowały nami podobne motywacje: myśleliśmy o publikacji łączącej codzienną praktykę badawczą z założeniami i warsztatem naukowym, który staramy się przekazywać studentom w trakcie prowadzonych przez nas zajęć. I tak rozpoczęliśmy pracę nad tą książką.Do pracy nad książką zaprosiliśmy dziewięciu praktyków, którzy jednocześnie potrafią spojrzeć na badania marketingowe z bardziej ogólnej, teoretycznej perspektywy. Wszyscy autorzy rozdziałów tej książki są praktykami badań marketingowych, a większość ma zarazem duże doświadczenie akademickie, zarówno badawcze, jak i dydaktyczne. Dzięki temu książka ta łączy praktykę badań marketingowych z wymogami stawianymi publikacjom o charakterze naukowym. Wierzymy, że w rezultacie okaże się przydatna nie tylko dla osób praktycznie zajmujących się badaniami marketingowymi, ale będzie też wykorzystywana jako podręcznik akademicki.Ta książka jest efektem pracy i ogromnego zaangażowania wszystkich autorów. To również dowód, że środowisko badaczy marketingowych ma duży potencjał, którego podstawą jest wiedza, doświadczenie i gotowość do ciągłego podejmowania nowych wyzwań. Warto podkreślić, że publikację tę stworzyli ludzie reprezentujący różne firmy badawcze, pokazując tym samym, że ta inicjatywa wykracza daleko poza ramy biznesowej konkurencji.Książka składa się z trzynastu rozdziałów. Pierwsze cztery odnoszą się do badań jakościowych. Oprócz wprowadzenia do jakościowych metod badań marketingowych, które stanowi systematyzację podstawowej wiedzy na temat tej metody badań, opisana została także coraz bardziej popularna metoda etnograficzna, omówiono też podstawowe rodzaje i zastosowanie technik projekcyjnych oraz specyfikę jednego z obszarów badań jakościowych - badań z udziałem dzieci.Kolejne rozdziały dotyczą badań ilościowych. Czytelnik znajdzie w nich omówienie metod zbierania danych w badaniach ilościowych, charakterystykę badań trackingowych, a także rozdział dotyczący metod doboru prób badawczych. Ostatni rozdział tej części traktuje o specyfice i zastosowaniu badań eksperymentalnych w marketingu, które stanowią najmniej znany, ale bardzo ważny obszar badań marketingowych.Kolejna część książki została poświęcona charakterystyce wybranych obszarów badań marketingowych. Omówiono w niej badania reklamy, psychograficzne badania segmentacyjne, badania wizerunku i pozycji marki oraz badania typu Mystery Shopping. Podsumowanie stanowi rozdział dotyczący stanu obecnego i perspektyw rozwoju badań marketingowych w Polsce i na świecie.Zdajemy sobie sprawę, że zakres tematyczny publikacji obejmuje jedynie wybórzagadnień związanych z badaniami marketingowymi. Mamy jednak nadzieję, że ta książka, wydana pod auspicjami Polskiego Towarzystwa Badaczy Rynku i Opinii, stanie się początkiem kolejnych publikacji, które będą poruszały tematykę badań marketingowych w Polsce.Dominika Maison Artur Noga-Bogomilski

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. Dominika Maison, Artur Noga-Bogomilski.
Seria:Ekonomia i Zarządzanie
Hasła:Marketing - metody
Podręczniki
Adres wydawniczy:Gdańsk : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2007.
Opis fizyczny:XII, 266 s. : il. ; 25 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 339 C
Numer inw.: 65485
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

Wyp nr 95
ul. Gruszczyńskiego 12
tel. 22 843 98 31

Sygnatura: 33
Numer inw.: 45981
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 42.412
Numer inw.: 42412
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy