Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku / Bartłomiej Łódzki.
Okładka pozycji Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku

Autor: Łódzki, Bartłomiej




Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną. Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem

politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako masowe przekonanie. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce. W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Bartłomiej Łódzki.
Seria:Acta Universitatis Wratislaviensis. Komunikowanie i Media
Hasła:Komunikacja polityczna
Środki masowego przekazu - a polityka
Wybory parlamentarne - Polska - 2005 r.
Adres wydawniczy:Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010.
Opis fizyczny:233 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3312. Bibliogr. s. 217-223. Indeks. Streszcz. ang.
Powiązane zestawienia:Komunikacja polityczna
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 51.719
Numer inw.: 51719
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy