Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych w 2005 roku
Autor: Łódzki, Bartłomiej
Agenda-setting to teoria i metoda badawcza stworzona w latach siedemdziesiątych XX w. przez amerykańskich badaczy: prof. M.McCombsa i D.Shawa. Celem badań jest poszukiwanie korelacji zachodzących pomiędzy eksponowanymi przez media masowe wydarzeniami, a postrzeganiem ich jako najważniejsze przez opinię publiczną. Książka Ustanawianie agendy mediów podczas kampanii wyborczych to jedne z pierwszych studiów empirycznych nad komunikowaniem
politycznym w Polsce. Autor ukazuje w niej proces agenda-setting z perspektywy określanej przez twórców teorii jako masowe przekonanie. Ten typ badań nie analizuje wpływu mediów na agendę konkretnych jednostek, ale dowodzi możliwości ich oddziaływania na przenoszenie ważności wybranych kwestii eksponowanych w mediach w opinii części społeczeństwa. Analizie poddane zostały relacje medialne z kampanii wyborczych (parlamentarnej i prezydenckiej) 2005 r. Ze względu na specyfikę kalendarza wyborczego obie kampanie odbywały się niemal równolegle. Wpływało to w zasadniczy sposób na ich przebieg, rezultaty i sposób relacjonowania przez dziennikarzy wieczornych audycji informacyjnych trzech największych stacji telewizyjnych w Polsce. W publikacji zaprezentowano zarówno teoretyczny jak i praktyczny aspekt badań nad agenda-setting.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Bartłomiej Łódzki. | ||||||
Seria: | Acta Universitatis Wratislaviensis. Komunikowanie i Media | ||||||
Hasła: | Komunikacja polityczna Środki masowego przekazu - a polityka Wybory parlamentarne - Polska - 2005 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 233 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | ISSN i numeracja serii gł.: 0239-6661 ; no 3312. Bibliogr. s. 217-223. Indeks. Streszcz. ang. | Powiązane zestawienia: | Komunikacja polityczna | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.719
Numer inw.: 51719
Dostępność: tylko na miejscu