Komunikowanie w organizacjach gospodarczych
Autor: Potocki, Arkadiusz.
W prezentowanej publikacji czytelnik może odnaleźć odpowiedź na pytania dotyczące istoty, metod, barier i warunków sprawnej komunikacji w obrębie organizacji, jak również w zakresie komunikacji organizacji z otoczeniem. Pozycja umożliwia zdobycie i pogłębienie wiedzy z zakresu tak aktualnych zagadnień związanych z komunikacją, jak: audyt komunikacyjny, komunikacja marketingowa, komunikacja interkulturowa, wykorzystanie
komunikacji w zarządzaniu wiedzą oraz negocjacje. W książce omówiono również szereg metod i narzędzi służących usprawnianiu procesów komunikacji wewnętrznej w organizacji. Publikacja zawiera wiedzę niezbędną osobom zajmującym stanowiska kierownicze bez względu na szczebel zarządzania czy realizowane funkcje.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Arkadiusz Potocki, Renata Winkler, Agnieszka Żbikowska. | ||||||||
Hasła: | Komunikacja wewnętrzna Kultura organizacyjna Przedsiębiorstwo - organizacja | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2011. | ||||||||
Opis fizyczny: | 262, [2] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 249-262. | Powiązane zestawienia: | Komunikacja wewnętrzna | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Rozdział 1. Potrzeby komunikacyjne w organizacji
- 1.1. Szkic o komunikowaniu się w organizacji
- 1.2. Kategoria potrzeby w relacji do systemów
- 1.3. Obszary potrzeb komunikacyjnych
- Rozdział 2. Teoria komunikowania
- 2.1. Istota i składniki procesu komunikowania się
- 2.2. Wybrane modele komunikacji
- Rozdział 3. Elementy komunikacji interpersonalnej w przedsiębiorstwie
- 3.1. Komunikacja interpersonalna: formalna pisemna i formalna ustna. Zasady mówienia i słuchania
- 3.2. Komunikacja nieformalna i sieć przepływu pogłosek
- 3.3. Języki niewerbalne, ich narzędzia i znaczenia
- 3.4. Typy zachowań uczestników komunikowania się
- Rozdział 4. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem
- 4.1. Komunikacja marketingowa organizacji gospodarczych
- 4.1.1. Promocja jako narzędzie wspierania sprzedaży
- 4.1.2. Rola public relations w kształtowaniu wizerunku przedsiębiorstwa
- 4.1.3. Badania marketingowe jako element komunikowania się przedsiębiorstwa z rynkiem
- 4.2. Wykorzystanie internetu w komunikacji organizacji z otoczeniem
- 4.3. Negocjacje zewnętrzne
- Rozdział 5. Komunikacja, wiedza organizacyjna a zmiany i innowacje zarządcze
- 5.1. Komunikacja jako proces zarządzania wiedzą
- 5.1.1. Model komunikacji jako narzędzia zarządzania wiedzą w organizacji
- 5.1.2. Komunikacja, wiedza organizacyjna a byt przedsiębiorstwa w gospodarce rynkowej
- 5.1.3. Komunikacyjne zachowania menedżerów i ich współpracowników a zmiany organizacyjne i cele komunikowania w organizacjach opartych na wiedzy
- 5.2. Grupy, zespoły zadaniowe, komitety
- 5.3. Obrady i ich formy
- 5.4. Wspólnoty praktyków (communities of practice)
- 5.5. Grupy wspólnych interesów
- 5.6. Grupy i zespoły wiedzy, tzw. Group-TeamWare
- 5.7. Technologia otwartej przestrzeni (Open Space – Technology)
- 5.8. Quality Audit Meeting
- 5.9. Zespoły twórczego kształtowania jakości D. Petersena
- 5.10. Koncepcja „fermentacji drożdży”
- 5.11. „Gorąca grupa”
- Rozdział 6. Komunikacja interkulturowa w organizacji
- 6.1. Kultura a komunikacja
- 6.2. Zakres komunikacyjnych uwarunkowań kulturowych
- 6.2.1. Płaszczyzna werbalna
- 6.2.2. Płaszczyzna niewerbalna
- 6.2.3. Płaszczyzna kognitywna
- 6.3. Interkulturowa kompetencja komunikacyjna
- 6.3.1. Kompetencja komunikacyjna – zarys problematyki
- 6.3.2. Międzykulturowa kompetencja komunikacyjna
- 6.4. Kształtowanie procesu komunikowania się w zróżnicowanym kulturowo środowisku organizacji
- Rozdział 7. Audyt komunikacji wewnętrznej
- 7.1. Audyt komunikacyjny – rys historyczny
- 7.2. Cele audytu komunikacyjnego
- 7.3. Metody wspomagania audytu systemu komunikowania w organizacji
- 7.4. Ramowe wytyczne dla przeprowadzania audytu systemu komunikowania w organizacji
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.689
Numer inw.: 51689
Dostępność: tylko na miejscu