Dydaktyka retoryki
Dydaktyka retoryki to książka zawierająca refleksje dotyczące praktycznych, teoretycznych i etycznych problemów nauczania retoryki nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech, Stanach Zjednoczonych i na Bliskim wschodzie. Obejmuje takie zagadnienia, jak kształtowanie retoryczne prawników, dziennikarzy, kaznodziejów, aktorów i polityków. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak uczyć retoryki, by umożliwić nauczanemu istnienie w życiu społecznym
jako świadomego uczestnika rozmaitych dyskursów. Niesyty, na tym polu pozostaje jeszcze wiele do zrobienia, mimo że kompetencje retoryczne należą do niezwykle docenianych w życiu naukowym, w działalności dydaktycznej, politycznej, społecznej i biznesowej. Zebrane w tym tomie przemyślenia przysłużą się wszystkim, którzy interesują się retoryką, uczą jej lub będą jej uczyć oraz tym, dla których retoryka jest istotnym wyzwaniem płynącym z dylematów formułowanych i przeżywanych we współczesnym świecie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. nauk. Barbary Sobczak i Haliny Zgółkowej ; Wyższa Szkoła Języków Obcych [im. Samuela Bogumiła Lindego w Poznaniu]. | ||||
Hasła: | Retoryka - nauczanie | ||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, 2011. | ||||
Opis fizyczny: | 221 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Na 4 s. okł.: "Dydaktyka retoryki jest trzecim z kolei tomem w serii poświęconej retoryce. Wcześniej ukazały się: Perspektywy polskiej retoryki (2007) i Retoryka i etyka (2009)". | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.675
Numer inw.: 51675
Dostępność: tylko na miejscu