Wyprzedaż teatru w ręce błazna i arlekina... czyli o kabarecie
Autor: Kiec, Izolda
Autorka prezentuje tu koncepcję kabaretu jako formy teatralnej, odwołując się do powstających na przełomie XIX i XX wieku kabaretów francuskich i niemieckich. Interpretuje trzy istotne zjawiska z obszaru polskiej sztuki kabaretowej: Zieloną Gęś, Piwnicę pod Baranami i Kabaret Starszych Panów. https://lubimyczytac.pl
Odpowiedzialność: | Izolda Kiec. | ||||||||||||||
Hasła: | Artyści kabaretowi polscy Kabaret polski Teatr polski | ||||||||||||||
Adres wydawniczy: | Poznań : Wydawnictwo Poznańskie, 2001. | ||||||||||||||
Wydanie: | Wydanie 1. | ||||||||||||||
Opis fizyczny: | 310, [2] strony : ilustracje ; 20 cm. Uwagi: | Indeks. | Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularnonaukowe. | Dziedzina: | Historia | Kultura i sztuka Powstanie dzieła: | 2001 r. | Powiązane zestawienia: | Kabaret polski | Artyści kabaretowi polscy Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Notka biograficzna:
Kiec, Izolda
Urodzona: 16 grudnia 1965. Literaturoznawczyni, teatrolożka, kulturoznawczyni. Zajmuje się literaturą głównie poezją i teatrem popularnym i emigracyjnym XX wieku oraz badaniem form popularnych przede wszystkim kabaretem, piosenką i musicalem oraz metodologią badań kultury popularnej. Inspiruje ją krytyka feministyczna, gender studies i szkoła nowej krytyki, zwłaszcza metoda tzw. bliskiego czytania. W 2014 roku założyła Fundację Instytut Kultury Popularnej, której jest prezeską i w ramach której współtworzy m.in. projekt Archiwum Kultury Popularnej, jest redaktorką naczelną [>>]