Zmierzch telewizji : przemiany medium : antologia
Telewizja nie jest dziś tym samym medium, jakim była przez większą część swojej historii. Nowe kanały dystrybucji treści telewizyjnych - od kanałów satelitarnych i kablowych, przez sprzedaż płyt DVD, po usługi internetowe -sprawiły, że radykalnie zmieniają się praktyki jej oglądania. Coraz częściej to widzowie decydują nie tylko, jakie programy oglądają, ale również jak,
kiedy i gdzie to robią. Zmianom technologii i modeli biznesowych towarzyszy gwałtowna segmentacja widowni oraz pojawienie się odbiorców niszowych, co stawia przed badaczami telewizji nowe wyzwania.Autorzy zebranych w tej antologii tekstów opisują przemiany modeli funkcjonowania telewizji, analizują nowe zjawiska, od "złożonych" seriali telewizyjnych po YouTube, szukając jednocześnie odpowiedzi na pytanie: czym jest dziś telewizja?Przemiany, którym podlega współczesna telewizja, są również tematem zbioru Post-soap. Nowa generacja seriali telewizyjnych a polska widownia."Książka Zmierzch telewizji? Przemiany medium. Antologia zawiera teksty wysokiej próby i inspirujące poznawczo, wskazuje możliwe kierunki badań nad współczesną telewizją i jej użytkownikami, opisuje telewizję w szerokiej perspektywie socjokulturowej, historycznej i antropologicznej".z recenzji dr hab. Agnieszki Ogonowskiej, prof. UP
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | wybór, koncepcja i red. nauk. Tomasz Bielak, Mirosław Filiciak, Grzegorz Ptaszek. | ||||
Hasła: | Telewizja - od 1989 r. | ||||
Adres wydawniczy: | Katowice : Wydawnictwo Naukowe "Scholar" ; Wyższa Szkoła Zarządzania Ochroną Pracy, 2011. | ||||
Opis fizyczny: | 369, [1] s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. Tekst gł. tł., podst. tł. nieokreślona. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.520
Numer inw.: 51520
Dostępność: tylko na miejscu