Zagrożenia emocjonalne i społeczne dzieci z rodzin rozwiedzionych
Autor: Cudak, Henryk.
Trwałość związku małżeńskiego we współczesnych czasach jest coraz mniejsza. Uwarunkowania tego negatywnego zjawiska należy poszukiwać w obszarach emocjonalnych, społecznych, kulturowych, osobowościowych, materialnych i biologicznych rodziców. Rozwód rodziców jest zawsze traumatycznym przeżyciem zarówno dla nich samych, jak i dla dzieci. Następuje bowiem rozpad więzi osobowych i uczuciowych, który wywołuje silne poczucie izolacji emocjonalnej i społecznej, poczucie krzywdy, a nawet odrzucenia. (Ze Wstępu)
Odpowiedzialność: | Henryk Cudak. | ||||||||
Hasła: | Dziecko - psychologia Rodzice - psychologia Rozwód - a dziecko Wychowanie w rodzinie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, cop. 2010. | ||||||||
Wydanie: | Wyd. 2. popr. | ||||||||
Opis fizyczny: | 320 s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 278-289. | Powiązane zestawienia: | Rodzice - psychologia | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Rozdział I.
- Rozwody rodziców - problem współczesnych czasów
- 1. Wprowadzenie
- 2. Przyczyny i konsekwencje rozwodów
- 3. Zagrożenia w funkcjonowaniu rodziny rozwiedzionej
- 4. Problemy emocjonalne i społeczne dzieci rozwodzących się rodziców
- 5. Podsumowanie
- Rozdział II.
- Podstawy metodologiczne badań własnych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Cel, przedmiot i problemy badawcze oraz zmienne niezależne i zależne
- 3. Metody, techniki i narzędzia zastosowane w procesie badawczym
- 4. Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka terenu osób badanych
- Rozdział III.
- Przyczyny i skutki rozwodów rodziców
- 1. Wprowadzenie
- 2. Analiza przyczyn rozwodów rodziców
- 3.Trudności w zachowaniu dzieci w okresie procesu rozwodowego rodziców
- 4. Podsumowanie
- Rozdział IV.
- Zagrożenia emocjonalne dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Przeżycia emocjonalne dzieci w sytuacjach konfliktowych rodziców
- 3. Zagrożenia w rozwoju emocjonalnym dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 4. Podsumowanie
- Rozdział V.
- Funkcjonowanie społeczne dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Przyjmowane wartości przez dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 3. Pozycja społeczna w grupie rówieśniczej dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 4. Trudności w przystosowaniu społecznym dzieci z rozwiedzionych rodzin
- 5. Podsumowanie
- Rozdział VI.
- Zaburzenia w zachowaniach dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Zaburzenia wychowawcze u dzieci wynikające z rozwodu rodziców
- 3. Rodzaje zaburzeń wychowawczych przejawiane przez dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 4. Podsumowanie
- Rozdział VII.
- Dysfunkcje edukacyjne dzieci z rodzin rozwiedzionych
- 1. Wprowadzenie
- 2. Biopsychiczne uwarunkowania osiągnięć szkolnych u dzieci
- 3. Zagrożenia edukacyjne dzieci wynikające z uwarunkowań środowiska rodzinnego
- 3.1. Współdziałanie rodziców rozwiedzionych ze szkołą w edukacji dziecka
- 3.2. Trudności szkolne u dzieci z rodzin rozwiedzionych
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.496
Numer inw.: 51496
Dostępność: tylko na miejscu