Edukacja małego dziecka. T. 3, Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia : praca zbiorowa
Trzeci tom pracy Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nowe konteksty, poglądy i doświadczenia, kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Zaprezentowano w nim autorskie poglądy i/lub wyniki cząstkowych badań prowadzonych w tym zakresie. Mimo że w niektórych przypadkach badania te wykonano na małych grupach dzieci (uczniów klas IIII), ich rodziców i nauczycieli, dają one jednak
wartościowy poznawczo obraz funkcjonowania współczesnego dziecka w wielu różnorodnych środowiskach (rodzinnym, przedszkolnym, szkolnym i pozaszkolnym, rówieśniczym, medialnym). Tom otwiera część zatytułowana Nowe konteksty edukacji małego dziecka, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie dziecka i dzieciństwa w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Podejmują także próbę wskazania nowych orientacji i strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego odnoszących się do poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w działalności dziecka, jak i nauczyciela. Część druga Doświadczenia edukacji przed- i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań nawiązują do najnowszych prawnych regulacji oświatowych, które wprowadziły szereg zmian w czeskiej i słowackiej edukacji elementarnej. Zmiany te dotyczą głównie charakteru instytucji zajmujących się kształceniem dzieci przed- i wczesnoszkolnych, i obejmują: model edukacji, proces kształcenia, program nauczania, metodę planowania edukacji oraz ewaluację wyników kształcenia. Ostatnia część tomu Poglądy i doświadczenia dotyczące edukacji małych dzieci w Polsce obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka. Prezentowane poglądy i doświadczenia odnoszą się również do problematyki zagospodarowania czasu wolnego dzieci, jak i przejawianych przez nie zachowań ryzykownych, warunkowanych między innymi dysfunkcyjnością współczesnej rodziny. Ewa Ogrodzka-Mazur
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Ewy Ogrodzkiej-Mazur [et al.]. | ||||
Hasła: | Edukacja wczesnoszkolna - zagadnienia Wychowanie przedszkolne - teoria Nauczanie początkowe Podręczniki akademickie | ||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydział Nauk Humanistycznych i Studiów Międzynarodowych Wyższej Szkoły Administracji ; Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 276 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. Streszcz. wszystkich prac w jęz. ang., prac czes. i ang. również w jęz. pol.Spis treści również w jęz. ang.Tekst częśc. w jęz. czes. i ang. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.446
Numer inw.: 51448
Dostępność: tylko na miejscu