Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20110126132635070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Asystentka na europejskim rynku pracy / Halina Füchsel.
Okładka pozycji Asystentka na europejskim rynku pracy

Asystentka na europejskim rynku pracy

Autor: Füchsel, Halina.




Książka ukazuje ewolucję zawodu sekretarki i asystentki w Polsce, w Europie i w niektórych krajach pozaeuropejskich. W wyniku tej ewolucji zawód sekretarki stał się ważny we wspieraniu procesu zarządzania. Jego ranga systematycznie wzrasta, a powołany przez Komisję Europejską EUROAST podjął inicjatywę ujednolicenia kwalifikacji, kompetencji i certyfikacji zawodu w Europie.
Książka jest przeznaczona dla osób

zatrudnionych na wszystkich stanowiskach wspierających proces zarządzania: dla sekretarek/asystentek, pracowników administracyjnych i kierowników biur, jak również dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem. Powinni po nią sięgnąć także szefowie, aby przekonać się, że kwalifikacje podwładnych stale rosną i że należy je wykorzystać przy budowaniu sukcesu firmy.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Halina Füchsel.
Hasła:Rynek pracy - Unia Europejska
Sekretarki i sekretarze
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2010.
Opis fizyczny:244 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [243]-244.
Powiązane zestawienia:Sekretarki i sekretarze
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Wstęp
  2. 1.1 Czy asystentka to sekretarka
  3. 1.2 Kim jest admin, czyli administracyjny profesjonalista XXI w.
  4. 1.3 Jak my sobie radzimy
  5. 2. Próby określenia kwalifikacji i kompetencji asystentki w krajach UE
  6. 2.1 Europass Supplement, czyli przełożenie teorii na praktykę
  7. 2.2 Mobility Project Leonardo II - główne założenia
  8. 2.3 EUROAST Project, czyli projekt ujednolicenia zadań i kompetencji asystentki
  9. 2.3.1 Jak powstawał projekt
  10. 2.3.2 Zarys projektu
  11. 3. Asystentki - edukacja, praca i przyszłość
  12. 3.1 Nazwa, status i zadania asystentki w Europie i na świecie
  13. 3.2 Ewolucja zadań w czasie i jej przyczyny
  14. 3.3 Kierunki zmian na dziś, jutro i w przyszłości
  15. 3.4 Rodzaje wyzwań w najbliższej dekadzie
  16. 4. Profil zawodowy asystentki w Europie według EUROAST
  17. 5. Analiza zadań, kompetencji i umiejętności asystentki według EUROAST
  18. 5.1 Optymalizacja procesu zarządzania informacją
  19. 5.2 Komunikacja i relacje zawodowe w języku narodowym i językach obcych
  20. 5.3 Współpraca z menedżerami i wsparcie w podejmowaniu decyzji
  21. 5.3.1 Identyfikowanie problemu lub potrzeby i propozycje ich rozwiązania
  22. 5.3.2 Kontakty z menedżerami
  23. 5.3.3 Dążenie do spójności grupy
  24. 5.4 Usprawnianie elementów organizacji
  25. 5.5 Organizacja aktywności menedżerów
  26. 5.6 Zarządzanie udogodnieniami biurowymi
  27. 5.7 Organizacja spotkań i innych wydarzeń służbowych
  28. 5.8 Administracja HR, czyli zasobami ludzkimi
  29. 5.9 Ponoszenie odpowiedzialności w określonych projektach lub przypadkach
  30. 5.10 Biurowe aplikacje i wsparcie informatyczne
  31. 6. Udział w procesie informacyjnym
  32. 6.1 Przedstawianie obiegu informacji
  33. 6.2 Czy można pracować intuicyjnie: tworzenie i ulepszanie procesu upowszechniania procedur
  34. 6.3 Procedura i co dalej... - przekazywanie i wyjaśnianie procedur
  35. 6.4 Monitorowanie informacji i procesu jej przekazywania warunkiem dobrej obsługi klienta
  36. 6.5 Sprawność działania biur obsługi klienta
  37. 7. Wspomaganie efektywności przepływu informacji
  38. 7.1 Program do zarządzania i archiwizacji małych firm
  39. 7.2 Podpis elektroniczny
  40. 7.3 Kody kreskowe w raportach biznesowych
  41. 7.4 Status prawny adresów IP z punktu widzenia zasad ochrony danych osobowych
  42. 7.5 Ochrona informacji
  43. 7.6 Bezpieczeństwo informacji
  44. 8. Asystent i asystentka - czy płeć determinuje zakres obowiązków i pozycję zawodową
  45. 8.1 Czynniki wpływające na decyzję o zatrudnieniu asystentki lub asystenta
  46. 8.2 Wpływ rodzaju działalności organizacji i wymagań otoczenia na wybór płci osoby asystującej
  47. 8.3 Osobowość asystentki lub asystenta
  48. 8.4 Etyka zawodowa
  49. 8.5 Różnice płci w postrzeganiu problemów
  50. 8.6 Różnice w szukaniu rozwiązań
  51. 8.7 Zasłyszane historie
  52. 8.7.1 Historia kariery w ocenie różnych osób
  53. 8.7.2 Różne opinie
  54. 8.7.3 Rozmowy
  55. 8.7.4 Dylematy
  56. 8.7.5 Ewolucja pracy sekretarki
  57. 8.7.6 Kilka poglądów na pracę asystentki
  58. 8.8 Czy różnice będą się zacierać, czy potęgować?
  59. 8.9 Stanowiska na szczycie sekretarsko-asystenckiej hierarchii
  60. 9 .Podsumowanie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 005
Numer inw.: 73229
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Sekretariat czyli centrum informacyjne firmy  3Okładka książki  Sekretariat czyli Centrum informacyjne firmy  4Okładka książki  Sekretariat czyli Centrum informacyjne firmy  5Okładka książki  Sekretariat, czyli centrum informacyjne firmy  6




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy