Asystentka na europejskim rynku pracy
Autor: Füchsel, Halina.
Książka ukazuje ewolucję zawodu sekretarki i asystentki w Polsce, w Europie i w niektórych krajach pozaeuropejskich. W wyniku tej ewolucji zawód sekretarki stał się ważny we wspieraniu procesu zarządzania. Jego ranga systematycznie wzrasta, a powołany przez Komisję Europejską EUROAST podjął inicjatywę ujednolicenia kwalifikacji, kompetencji i certyfikacji zawodu w Europie.
Książka jest przeznaczona dla osób
zatrudnionych na wszystkich stanowiskach wspierających proces zarządzania: dla sekretarek/asystentek, pracowników administracyjnych i kierowników biur, jak również dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem. Powinni po nią sięgnąć także szefowie, aby przekonać się, że kwalifikacje podwładnych stale rosną i że należy je wykorzystać przy budowaniu sukcesu firmy.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Halina Füchsel. | ||||||||
Hasła: | Rynek pracy - Unia Europejska Sekretarki i sekretarze Podręczniki | ||||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwo Poltext, cop. 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 244 s. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. [243]-244. | Powiązane zestawienia: | Sekretarki i sekretarze | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- 1. Wstęp
- 1.1 Czy asystentka to sekretarka
- 1.2 Kim jest admin, czyli administracyjny profesjonalista XXI w.
- 1.3 Jak my sobie radzimy
- 2. Próby określenia kwalifikacji i kompetencji asystentki w krajach UE
- 2.1 Europass Supplement, czyli przełożenie teorii na praktykę
- 2.2 Mobility Project Leonardo II - główne założenia
- 2.3 EUROAST Project, czyli projekt ujednolicenia zadań i kompetencji asystentki
- 2.3.1 Jak powstawał projekt
- 2.3.2 Zarys projektu
- 3. Asystentki - edukacja, praca i przyszłość
- 3.1 Nazwa, status i zadania asystentki w Europie i na świecie
- 3.2 Ewolucja zadań w czasie i jej przyczyny
- 3.3 Kierunki zmian na dziś, jutro i w przyszłości
- 3.4 Rodzaje wyzwań w najbliższej dekadzie
- 4. Profil zawodowy asystentki w Europie według EUROAST
- 5. Analiza zadań, kompetencji i umiejętności asystentki według EUROAST
- 5.1 Optymalizacja procesu zarządzania informacją
- 5.2 Komunikacja i relacje zawodowe w języku narodowym i językach obcych
- 5.3 Współpraca z menedżerami i wsparcie w podejmowaniu decyzji
- 5.3.1 Identyfikowanie problemu lub potrzeby i propozycje ich rozwiązania
- 5.3.2 Kontakty z menedżerami
- 5.3.3 Dążenie do spójności grupy
- 5.4 Usprawnianie elementów organizacji
- 5.5 Organizacja aktywności menedżerów
- 5.6 Zarządzanie udogodnieniami biurowymi
- 5.7 Organizacja spotkań i innych wydarzeń służbowych
- 5.8 Administracja HR, czyli zasobami ludzkimi
- 5.9 Ponoszenie odpowiedzialności w określonych projektach lub przypadkach
- 5.10 Biurowe aplikacje i wsparcie informatyczne
- 6. Udział w procesie informacyjnym
- 6.1 Przedstawianie obiegu informacji
- 6.2 Czy można pracować intuicyjnie: tworzenie i ulepszanie procesu upowszechniania procedur
- 6.3 Procedura i co dalej... - przekazywanie i wyjaśnianie procedur
- 6.4 Monitorowanie informacji i procesu jej przekazywania warunkiem dobrej obsługi klienta
- 6.5 Sprawność działania biur obsługi klienta
- 7. Wspomaganie efektywności przepływu informacji
- 7.1 Program do zarządzania i archiwizacji małych firm
- 7.2 Podpis elektroniczny
- 7.3 Kody kreskowe w raportach biznesowych
- 7.4 Status prawny adresów IP z punktu widzenia zasad ochrony danych osobowych
- 7.5 Ochrona informacji
- 7.6 Bezpieczeństwo informacji
- 8. Asystent i asystentka - czy płeć determinuje zakres obowiązków i pozycję zawodową
- 8.1 Czynniki wpływające na decyzję o zatrudnieniu asystentki lub asystenta
- 8.2 Wpływ rodzaju działalności organizacji i wymagań otoczenia na wybór płci osoby asystującej
- 8.3 Osobowość asystentki lub asystenta
- 8.4 Etyka zawodowa
- 8.5 Różnice płci w postrzeganiu problemów
- 8.6 Różnice w szukaniu rozwiązań
- 8.7 Zasłyszane historie
- 8.7.1 Historia kariery w ocenie różnych osób
- 8.7.2 Różne opinie
- 8.7.3 Rozmowy
- 8.7.4 Dylematy
- 8.7.5 Ewolucja pracy sekretarki
- 8.7.6 Kilka poglądów na pracę asystentki
- 8.8 Czy różnice będą się zacierać, czy potęgować?
- 8.9 Stanowiska na szczycie sekretarsko-asystenckiej hierarchii
- 9 .Podsumowanie
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)