Nauczyciel andragog we współczesnym społeczeństwie
Odpowiedzialność: | pod red. Wojciecha Horynia i Jana Maciejewskiego. | ||||
Seria: | Acta Universitatis Wratislaviensis, no 3216 | ||||
Hasła: | Nauczyciele oświaty dorosłych Oświata dorosłych Społeczeństwo informacyjne | ||||
Adres wydawniczy: | Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 392 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy niektórych pracach. Wstęp i spis treści także ang. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- * ROZDZIAŁ I
- Współczesny nauczyciel andragog
- Kazimierz Żegnałek, Edukacja społeczeństwa wobec współczesnych wyzwań i potrzeb
- Bogdan M. Szulc, Wiedza czy mądrość? Kompetencje i wartości we współczesnym społeczeństwie
- Janusz Mika, Nauczyciel andragog we współczesnym systemie edukacji Republiki
- Czeskiej
- Tadeusz Aleksander, Przemiany modelu i funkcji nauczyciela dorosłych (oświatowca) we współczesnej rzeczywistości polskiej
- Olga Czerniawska, Pamięć historyczno-kulturalna uczących się dorosłych
- Elżbieta Dubas, Nauczyciel dorosłych jako mentor (w kontekście projektu Adults Mentoring)
- Joanna Swędrak, Fenomen koncepcji Marii Montessori motorem kształcenia ustawicznego nauczycieli. Kontekst pedagogiczno-socjologiczny
- Monika Budnik, Ewolucja ról i warsztatu pracy nauczyciela w kontekście prognozowania zawodów przyszłości
- Tomasz Landmann, Lesław Wełyczko, Miejsce, rola i zadania nauczyciela andragoga w europejskiej edukacji regionalnej społeczeństwa wielokulturowego
- Anna Jaroszewska, Kompetencje kluczowe nauczyciela geragoga w kontekście nauczania języków obcych w wymiarze międzykulturowym
- Barbara Dobrowolska, Ewa Brodacka-Adamowicz, Wielokulturowość i międzykulturowość - kompetencje nauczyciela a potrzeby edukacyjne
- Walentyna Wróblewska, Rola nauczyciela akademickiego w rozwoju procesu autoedukacji studentów
- Martyna Pryszmont-Ciesielska, Doktorant w roli nauczyciela dorosłych - o ukrytym programie edukacji akademickiej
- ROZDZIAŁ II
- Andragog a społeczeństwo informacyjne
- Beata Stachowiak, Nauczyciel andragog wobec wyzwań społeczeństwa informacyjnego
- Katarzyna Dojwa, Rola i znaczenie internetu w budowaniu w Polsce społeczeństwa
- wiedzy
- Kinga Czernichowska, Andragogika w dobie internetu. Rola i charakter przekazywanych informacji w procesie kształcenia ludzi dorosłych
- Radosław Hennig, E-learning w procesie edukacji permanentnej w Polsce. Wybrane aspekty
- Katarzyna Kowalewska, E-learning jako alternatywa w edukacji osób niepełnosprawnych w Polsce
- ROZDZIAŁ III
- Edukacja ludzi dorosłych
- Kazimierz Doktor, Kształcenie kierowników i specjalistów
- Włodzimierz Chojnacki, Szkolenie w formie samokształcenia kierowanego
- Dariusz Socha, Szkolenia wewnętrzne dla pracowników na przykładzie spółki energetycznej
- Halyna Hruts`, Ihor Hrynenko, Spiritual and Technological Aspects of CreatMty Development
- Jarosław Skurej, Podyplomowe kształcenie nauczycieli
- Krystyna Baszak, Transformacja w kształceniu pielęgniarek
- Katarzyna Bieńkowska-Robak, Studenci niepełnosprawni w polskich uczelniach - wybrane zagadnienia
- Joanna Domańska, Obraz rodzicielstwa byłych wychowanków domów dziecka
- Jacek Żołądź, Edukacja społeczna i obywatelska pracowników administracji publicznej w Polsce w zakresie mediacji
- Antoni Benedikt, Efektywne wdrożenie programu etycznego w jednostkach administracji samorządowej
- Sylwia Budzianowska, Kształcenie ustawiczne w ujęciu społeczno-prawnym
- ROZDZIAŁ IV
- Edukacja ludzi starszych
- Joanna Wawrzyniak, Społeczno-kulturowy wizerunek starości
- Andrzej Łapa, Edukacja dorosłych w jednoczącej się Europie. Dylematy społeczne i kulturowe
- Katarzyna Zamorska, Wokół wyzwań polityki społecznej: kształcenie jako czynnik aktywizacji ludzi w wieku poprodukcyjnym
- Walentyna Wnuk, Refleksje dotyczące polityki społecznej wobec dolnośląskich seniorów
- Magdalena Wnuk-Olenicz, Spotkania nakarmione historiami życia. Czego nauczyli mnie wrocławscy stulatkowie
- Dorota Moroń, Działalność osób starszych w trzecim sektorze jako sposób zaspokajania potrzeb edukacyjnych w społeczeństwie wiedzy
- Zbigniew Kuźniar, Artur Fronczyk, Uniwersytety trzeciego wieku w edukacji społeczeństwa
- Aleksander Kobylarek, Uniwersytet trzeciego wieku jako kanał transferu wiedzy i informacji
- Ewa Grabowska, Znaczenie uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu osobowości twórczej i stymulowaniu procesu twórczego jako istotnego elementu edukacji społeczeństwa
- Katarzyna Rutkowska, Błażej Stasiaczyk, Uczestnictwo w uniwersytecie trzeciego wieku jako szansa na aktywność i rozwój w starszym wieku
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.974
Numer inw.: 50974
Dostępność: tylko na miejscu