Nagrody i kary w wychowaniu rodzinnym a sytuacja szkolna uczniów gimnazjum
Autor: Sikora, Dorota
Praca Doroty Sikory odnosi się do ważnego problemu współczesnej pedagogiki i psychologii. Pod względem koncepcyjnym i merytorycznym wnosi ona wartościowy wkład do wiedzy pedagogicznej dotyczącej roli nagród i kar w procesie wychowania w rodzinie, a także jego wpływu na sytuację szkolną dziecka we wczesnej fazie okresu dorastania. Praca ukazuje się w okresie dużego zainteresowania naszego społeczeństwa problematyką
skuteczności kar i nagród jako elementów oddziaływania wychowawczego w rodzinie. Wyniki badań do pewnego stopnia podważają stereotypy funkcjonujące w społeczeństwie polskim w tym zakresie. Okazuje się bowiem, że tzw. przeciętna rodzina polska pod względem rodzajów i częstotliwości nagród i kar stosowanych wobec dzieci nie odbiega istotnie od innych rodzin w krajach europejskich. Zaletą pracy jest możliwość wykorzystania w praktyce wielu wniosków wynikających z przeprowadzonych badań.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Dorota Sikora. | ||||||
Hasła: | Dzieci - dyscyplina - psychologia Kara (psychol.) - pedagogika Nagrody - pedagogika Uczniowie szkół średnich - psychologia Wychowanie w rodzinie - metody | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 216 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 187-199. | Powiązane zestawienia: | Kara (psychologia) | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.973
Numer inw.: 50973
Dostępność: tylko na miejscu