Medialne fiasko zjednoczenia ? : media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia
"Media opiniotwórcze w sytuacji przełomu politycznego na przykładzie niemieckiego zjednoczenia "
Autor: Szymańska, Agnieszka
W RFN zdążyła już dorosnąć i osiągnąć pełnoletniość cała generacja, która przyszła na świat już w zjednoczonych Niemczech. Tymczasem, w poprzedzającym jubileusz 2009 roku, wyniki niemieckich badań opinii społecznej nieoczekiwanie ponownie wskazują na odradzanie się wewnątrz niemieckiego społeczeństwa podziału na tzn. Ossis i Wessis. Zjednoczenie z sukcesem dokonane w
wymiarze politycznym do dziś nie znalazło zatem odzwierciedlenia w wymiarze społecznym. Jakie są przyczyny takiej trwałości tego wewnętrznego podziału?Zadaniem książki jest analiza sposobu zarządzania informacją w medialnym dyskursie politycznym RFN w odniesieniu do wschodnioniemieckich wydarzeń 1989/1990 r. na przykładzie prasy opiniotwórczej. Jej celem jest ustalenie jak linia redakcyjna przekładała się na optykę widzenia rzeczywistości politycznej i społecznej, i dalej, na zawartość publikowanych treści? Czy przekaz mediów zaspokajał zwiększone potrzeby informacyjne odbiorców w obu częściach Niemiec? Czy media poprzez swój management informacyjny rzeczywiście przyczyniały się do zjednoczenia także w wymiarze społecznym, a nie tylko politycznym?
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Agnieszka Szymańska. | ||||||
Hasła: | Komunikacja w polityce - Niemcy - od 1989 r. Niemcy - opinia publiczna - 1990 r. Niemcy - w prasie - 1990 r. | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 226, [1] s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Zawiera tabele i wykresy. Bibliogr. s. 207-215. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.966
Numer inw.: 50966
Dostępność: tylko na miejscu