Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa / red. nauk. Robert Nowacki.
Okładka pozycji Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa

Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa




Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach

zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji.Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone innowacjom, konkurencyjności, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy. Publikację można polecić jako monografię dającą użyteczną wiedzę z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, ich konkurencyjności, uwzględniającą współczesne wyzwania, jakie stoją dziś przed każdym podmiotem gospodarczym. Z pewnością jest to opracowanie, które może stać się monografią przydatną dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich. Mogą też z niej korzystać praktycy, menedżerowie, by uzupełnić swą wiedzę o najnowsze rozwiązania w zakresie zwiększania poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa i kreowania jego przewagi konkurencyjnej.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Robert Nowacki.
Hasła:Innowacje - stosowanie - zarządzanie
Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie - metody
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2010.
Opis fizyczny:207 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 203-207.
Przeznaczenie:Dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich.
Dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. Zarządzanie - konkurencyjność - innowacyjność
  2. Robert Nowacki
  3. 1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obszary
  4. 1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej wyznaczniki
  5. 1.3. Konkurencyjność w opinii przedsiębiorstw
  6. 1.4. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
  7. 1.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych
  8. Rozdział 2. Innowacyjność w zarządzaniu marketingiem
  9. Robert Nowacki
  10. 2.1. Zarządzanie marketingiem jako obszar innowacyjności
  11. 2.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu marketingiem
  12. 2.3. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu marketingiem
  13. 2.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu marketingiem
  14. 2.5. Wnioski
  15. Rozdział 3. Innowacyjność w zarządzaniu finansami
  16. Grzegorz Gołębiowski
  17. 3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
  18. 3.2. Obszary innowacyjności w zarządzaniu finansami
  19. 3.3. Uwarunkowania i rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu finansami
  20. 3.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu finansami
  21. 3.5. Wnioski
  22. Rozdział 4. Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  23. Marcin Staniewski
  24. 4.1. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w ujęciu literaturowym
  25. 4.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  26. 4.3. Model zarządzania zasobami ludzkimi: tradycja czy innowacyjność
  27. 4.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  28. 4.5. Model zarządzania zasobami ludzkimi a konkurencyjność przedsiębiorstw - konkluzje
  29. 4.6. Wnioski
  30. Rozdział 5. Innowacyjność w zarządzaniu wiedzą
  31. Agnieszka Bitkowska
  32. 5.1. Innowacje i wiedza jako źródła przewagi konkurencyjnej
  33. 5.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach
  34. 5.3. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu wiedzą
  35. 5.4. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu wiedzą
  36. 5.5. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu wiedzą
  37. 5.6. Wnioski
  38. Rozdział 6. Relacje między innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstw
  39. Robert Nowacki
  40. 6.1. Zależności pomiędzy ogólnym poziomem innowacyjności przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
  41. 6.2. Zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
  42. 6.3. Bariery i stymulatory zainteresowania innowacjami w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 005
Numer inw.: 73104
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.952
Numer inw.: 50952
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy