Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa
Publikacja stanowi aktualne kompendium wiedzy uwzględniające najnowsze badania z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, które wypełnia lukę poznawczą dotyczącą rozpoznania wzajemnych relacji, jakie zachodzą pomiędzy innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstwa. Zespół autorów skoncentrował swoją uwagę na zagadnieniach związanych z innowacyjnością w czterech obszarach
zarządzania przedsiębiorstwem: marketingiem, finansami, zasobami ludzkimi i wiedzą, jako czynnikach, które w sposób istotny determinują konkurencyjność organizacji.Zawarte w publikacji rozważania obejmują zarówno zagadnienia teoretyczne poświęcone innowacjom, konkurencyjności, jak i praktyczne nawiązujące do szeroko zakrojonych badań empirycznych polskich przedsiębiorstw. Niezwykle ważnym walorem tej monografii jest przywołanie i analiza wyników badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku na grupie ponad 600 przedsiębiorstw, a dotyczących ich zachowań innowacyjnych w zakresie zarządzania zasobami marketingowymi, finansowymi, ludzkimi i wiedzy. Publikację można polecić jako monografię dającą użyteczną wiedzę z zakresu innowacyjności przedsiębiorstw, ich konkurencyjności, uwzględniającą współczesne wyzwania, jakie stoją dziś przed każdym podmiotem gospodarczym. Z pewnością jest to opracowanie, które może stać się monografią przydatną dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich. Mogą też z niej korzystać praktycy, menedżerowie, by uzupełnić swą wiedzę o najnowsze rozwiązania w zakresie zwiększania poziomu innowacyjności przedsiębiorstwa i kreowania jego przewagi konkurencyjnej.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | red. nauk. Robert Nowacki. | ||||||
Hasła: | Innowacje - stosowanie - zarządzanie Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie - metody | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Difin, 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 207 s. : il. ; 23 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 203-207. | Przeznaczenie: | Dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich. | Dla studentów kierunków ekonomicznych i menedżerskich. Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Rozdział 1. Zarządzanie - konkurencyjność - innowacyjność
- Robert Nowacki
- 1.1. Zarządzanie przedsiębiorstwem i jego obszary
- 1.2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa i jej wyznaczniki
- 1.3. Konkurencyjność w opinii przedsiębiorstw
- 1.4. Innowacyjność jako narzędzie kształtowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
- 1.5. Innowacyjność przedsiębiorstw w Polsce w świetle badań empirycznych
- Rozdział 2. Innowacyjność w zarządzaniu marketingiem
- Robert Nowacki
- 2.1. Zarządzanie marketingiem jako obszar innowacyjności
- 2.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu marketingiem
- 2.3. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu marketingiem
- 2.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu marketingiem
- 2.5. Wnioski
- Rozdział 3. Innowacyjność w zarządzaniu finansami
- Grzegorz Gołębiowski
- 3.1. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie
- 3.2. Obszary innowacyjności w zarządzaniu finansami
- 3.3. Uwarunkowania i rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu finansami
- 3.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu finansami
- 3.5. Wnioski
- Rozdział 4. Innowacyjność w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- Marcin Staniewski
- 4.1. Innowacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi w ujęciu literaturowym
- 4.2. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- 4.3. Model zarządzania zasobami ludzkimi: tradycja czy innowacyjność
- 4.4. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu zasobami ludzkimi
- 4.5. Model zarządzania zasobami ludzkimi a konkurencyjność przedsiębiorstw - konkluzje
- 4.6. Wnioski
- Rozdział 5. Innowacyjność w zarządzaniu wiedzą
- Agnieszka Bitkowska
- 5.1. Innowacje i wiedza jako źródła przewagi konkurencyjnej
- 5.2. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach
- 5.3. Uwarunkowania innowacyjności w zarządzaniu wiedzą
- 5.4. Rozwiązania innowacyjne w zarządzaniu wiedzą
- 5.5. Efekty wdrażania rozwiązań innowacyjnych w zarządzaniu wiedzą
- 5.6. Wnioski
- Rozdział 6. Relacje między innowacyjnością a konkurencyjnością przedsiębiorstw
- Robert Nowacki
- 6.1. Zależności pomiędzy ogólnym poziomem innowacyjności przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
- 6.2. Zależności pomiędzy aktywnością innowacyjną w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstw a ich konkurencyjnością
- 6.3. Bariery i stymulatory zainteresowania innowacjami w wybranych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22
Sygnatura: Czytelnia: 005
Numer inw.: 73104
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.952
Numer inw.: 50952
Dostępność: tylko na miejscu