Analiza zmian strategicznych
Tyt. oryg.: "Exploring strategic change ".
Autor: Balogun, Julia
Jak skutecznie zarządzać zmianą? Oczywiście nie ma jednej recepty na sukces. Przede wszystkim zmienić mają się ludzie pracujący w organizacji. Nie wystarczy zastąpić starej technologii nową. To sprawia, że zarządzanie zmianą i jej skuteczne wdrażanie są dla każdego menedżera prawdziwym wyzwaniem.* Reaguj na wymagania rynku!Julia Balogun i Veronica Hope Hailey pomagają Czytelnikowi sprostać
wyzwaniom stojącym przed jego organizacją. Pokazują praktyczne rozwiązania, ilustrując je przykładami wielu firm, które potrafią odpowiednio reagować na wymagania rynku.* Nie czekaj na konkurencję, bądź zawsze pierwszy!
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Julia Balogun, Veronica Hope Hailey ; [przeł. z ang. Dorota Dziewońska]. | ||||
Hasła: | Innowacje - stosowanie - organizacja Planowanie strategiczne - metody Zarządzanie strategiczne Podręczniki akademickie | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 351 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Indeks. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Rozdział 1. Analiza zmian strategicznych: wprowadzenie
- Wprowadzenie
- Charakter zmian organizacyjnych
- Zmiana uwzględniająca kontekst
- Umiejętności menedżerskie potrzebne agentowi zmiany- analiza, ocena, działanie
- Cechy osobowościowe agenta zmiany- samoświadomość
- Stan przejściowy: kontekst projektowania- podatność na zmiany
- Stan przejściowy: projekt i zarządzanie
- Połączenie elementów układanki - schemat blokowyprzebiegu zmiany
- Podsumowanie
- Rozdział 2. Zrozumienie wyborów dotyczących wdrażania:możliwości do rozważenia
- Wprowadzenie
- Ścieżka zmiany
- Punkt początkowy zmiany
- Styl zmiany
- Cel zmiany
- Dźwignie
- Role w procesie zmiany
- Podsumowanie
- Rozdział 3. Analiza kontekstu zmiany:jak kontekst wpływa na wybór?
- Wprowadzenie
- Czas
- Zakres
- Ochrona
- Różnorodność
- Zdolności
- Możliwości
- Gotowość
- Siła
- Podsumowanie
- Rozdział 4. Analiza kontekstu zmiany:przeprowadzanie oceny zmiany
- Wprowadzenie
- Tarmac
- Scienceco
- Bayer Diagnostics Europe
- Podsumowanie
- Studium przypadku 1 Transformacja agencji komunikacji w sektorze publicznym
- Historia
- Program zmiany DCSA 2003-2005
- Reakcja personelu
- Tożsamość
- Sytuacja pod koniec 2005 roku
- Rozdział 5. Projektowanie okresu przejściowego:ścieżka wdrażania
- Wprowadzenie
- Trzy stany zmiany: aktualny, przyszły i przejściowy
- Stan przyszły - rozwój wizji
- Przeszkody uniemożliwiające zmianę
- Projektowanie stanu przejściowego na poziomie organizacji
- Umożliwianie stanu przejściowego na poziomie indywidualnym
- Połączenie przejścia na poziomie organizacyjnymi indywidualnym
- Mobilizacja na rzecz zmiany
- Projektowanie i określanie kolejności dźwigni zmiany
- Połączenie projektu stanu przejściowego z wyborami projektowymi
- Podsumowanie
- Rozdział 6. Projektowanie okresu przejściowego:dźwignie zmiany i interwencje
- Wprowadzenie
- Komunikacja w okresie zmiany
- Komunikacja werbalna
- Działania w sferze symboli
- Budowanie nowych systemów zarządzania zasobami ludzkimi
- Podsumowanie
- Rozdział 7. Zarządzanie stanem przejściowym:planowanie, monitorowanie i pozyskiwanie zasobów
- Wprowadzenie
- Zarządzanie stanem przejściowym
- Projektowanie rezultatów zmiany i mechanizmów monitorowania
- Menedżerowie średniego szczebla jako agenci zmiany
- Podsumowanie
- Rozdział 8. Uwagi końcowe
- Wprowadzenie
- Reagowanie na złożoność zmiany: odczytywaniei przekształcanie kontekstu
- Podsumowanie
- Studium przypadku 2BCP Aerospace
- Kosmonautyka
- Społeczność Attcel
- Ogłoszenie zmian w 2001 - pierwsza faza:"same złe wiadomości"
- Obwieszczenie zmian w czerwcu 2003 - druga faza:"za wcześnie wyrokować"
- Obwieszczenie zmian w marcu 2004 - trzecia faza:"pierwsze jaskółki"
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.804
Numer inw.: 50804
Dostępność: tylko na miejscu