Kształcenie zintegrowane uczniów niesłyszących w teorii i praktyce edukacyjnej
Autor: Korzon, Aniela
Zasada integracji treści kształcenia ułatwia nie tylko zrozumienie ustrukturowanej wiedzy i podstawowych technik pracy umysłowej, ale ma też znaczący wpływ na kształtowanie się trwałych zainteresowań, stanowiących źródło aktywności poznawczej dziecka. Ponadto sprzyja wykorzystywaniu różnorodnych metod nauczania, szczególnie tych aktywizujących, rozbudza motywację w przyswajaniu wiedzy i ćwiczy
operatywność w zastosowaniu zdobytych wiadomości i umiejętności do rozwiązywania problemów o charakterze teoretycznym i praktycznym. Jej wyjątkową rolę dla wszechstronnego rozwoju dziecka podkreślają nie tylko pedagodzy, ale również psycholodzy, wyjaśniając, że czynności integrujące przekazywaną wiedzę uwzględniają i doskonalą umiejętność syntetycznego spojrzenia [...], ułatwiają opanowanie nowych treści, służą operatywności zdobytej wiedzy, a także aktywizują normalny stan czynnościowy mózgu, który ma zawsze charakter integracyjny. (Fragment Wstępu)
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Aniela Korzon, Katarzyna Plutecka. | ||||||
Seria: | Prace Naukowo-Dydaktyczne Kolegium Nauczycielskiego w Gliwicach | ||||||
Hasła: | Dziecko głuche - nauczanie Nauczanie zintegrowane | ||||||
Adres wydawniczy: | Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2010. | ||||||
Opis fizyczny: | 149 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 139-144. | Powiązane zestawienia: | Dziecko głuche | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.759
Numer inw.: 50759
Dostępność: tylko na miejscu