Uczeń zdolny : jak go rozpoznać i jak z nim pracować
Autor: Limont, Wiesława
W opinii potocznej do dziś pokutuje przekonanie, że osoby zdolne nie potrzebują żadnego wsparcia i pomocy, gdyż doskonale radzą sobie w szkole, a w przyszłości z pewnością osiągną sukces zawodowy. Nic bardziej mylnego. Nauczyciele, a także osoby odpowiedzialne za zarządzanie kształceniem, powinni przyjąć założenie, iż uczniowie zdolni mają specjalne potrzeby edukacyjne i szczególne
wymagania.Autorka niniejszej książki obszernie omawia zagadnienie zdolności. W wyczerpujący sposób przedstawia charakterystykę i metody identyfikacji osób zdolnych już od najmłodszych lat, popierając ją przykładami. Przedstawia również zagrożenia rozwojowe, które mogą dotyczyć dzieci ze szczególnymi uzdolnieniami, a także wyjaśnia, dlaczego część uczniów zdolnych może mieć problemy w uczeniu się. Omawia koncepcje kształcenia takich uczniów i podaje przykłady funkcjonujących programów edukacyjnych rozwijających zdolności twórcze. Ponadto autorka prezentuje obszerną charakterystykę nauczyciela ucznia zdolnego jako osoby o szczególnych cechach osobowości, która jednocześnie jest mistrzem, mentorem, przewodnikiem i tłumaczem swoich podopiecznych
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Wiesława Limont. | ||||||||
Hasła: | Dziecko zdolne - nauczanie Dziecko zdolne - psychologia Myślenie twórcze - nauczanie | ||||||||
Adres wydawniczy: | Sopot : Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 317 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm. Uwagi: | Data wydania pod wstępem oraz wg www.gwp.pl. Bibliogr. s. [272]-304. Indeksy. | Powiązane zestawienia: | Dziecko zdolne | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.751
Numer inw.: 50751
Dostępność: tylko na miejscu