Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej / Stanisław Jędrzejewski ; Studium Dziennikarskie Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Okładka pozycji Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej

Radiofonia publiczna w Europie w erze cyfrowej

Autor: Jędrzejewski, Stanisław




Radio współczesne opuszcza erę Marconiego, wchodząc w epokę technologii cyfrowej. Nowa technologia przyniesie radiu ogromne korzyści i sprawi, że wiele ograniczeń jego rozwoju ulegnie unieważnieniu. Poprzez rozszerzone możliwości wyboru i interaktywność radio cyfrowe czy radio w internecie zwiększy swobodę wyboru programu, a także uniezależni odbior od miejsca i czasu kontaktu z radiem. Z niewielkimi wyjątkami

głównymi motorami digitalizacji są dzisiaj publiczni nadawcy radiowi, nie tylko testując technicznie nowe platformy, lecz również je promując i wprowadzając na rynek. Wiele wskazuje na to, że to oni właśnie, ze względu na swoje zobowiązania społeczne, staną się największymi beneficjentami nowych technologii. Ich zadaniem jest ciagłe wzbogacanie i rozszerzanie swoich usług na te zwłaszcza grupy społeczne i regiony, które ignorują zorientowani komercyjnie nadawcy prywatni. Książka Stanisława Jędrzejewskiego zawiera rekapitulację sytuacji radiofonii publicznej w Europie. Autor wskazuje i systematyzuje procesy ewolucyjne tego typu radiofonii oraz odnotowuje jej perspektywy u progu nowej rzeczywistości technologicznej i na tym tle rysuje możliwości rozwoju radiofonii publicznej w Polsce.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Stanisław Jędrzejewski ; Studium Dziennikarskie Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Seria:Dziennikarstwo i Świat Mediów
Hasła:Radiofonia cyfrowa
Radiofonia publiczna - Europa - od 1989 r.
Radiofonia publiczna - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Kraków : Towarzystwo Autorów i Wydawców Prac Naukowych Universitas, cop. 2010.
Opis fizyczny:283, [1] s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. 259-272. Indeks.
Przeznaczenie:Podręcznik akademicki.
Podręcznik akademicki.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Media publiczne w społeczeństwie demokratycznym
  2. 1.1. Oczekiwania społeczne wobec mediów
  3. 1.2. Media publiczne a rynek
  4. 1.3. Media publiczne w Europie Srodkowo-Wschodniej
  5. 2. Narodziny radiofonii publicznych
  6. 2.1. Geneza i początki krajowych systemów radiowych
  7. 2.2. Serwisy zagraniczne radiofonii publicznych
  8. 3. Radiofonia publiczna a lad demokratyczny
  9. 3.1. Radio w przestrzeni demokracji
  10. 3.2. Radio lokalne - opozycja wobec radiofonii publicznej
  11. 3.3. Radiofonia publiczna w komunikowaniu politycznym
  12. 3.4. Regulacje prawne a procedury demokratyczne i praktyka komunikowania
  13. 4. Program - audytorium - rynek - finansowanie
  14. 4.1. Rodzaje programów radiofonii publicznych
  15. H Programy uniwersalne i wyspecjalizowane
  16. H Programy dla młodzieży
  17. W Publiczne stacje regionalne i lokalne
  18. 4.2.Wiedza o audytorium radiowym: metody badań - typy audytorium - wzory korzystania z radia
  19. 4.2.1. Wiedza o odbiorze mediów a możliwości jego kontroli
  20. 4.2.2. Stan wiedzy o badaniach odbioru
  21. 4.2.3. Metody badań nad odbiorem radia
  22. 4.3. Audytorium radiofonii publicznej w poszczególnych regionach Europy
  23. 4.4. Finansowanie radiofonii publicznej a konkurencja rynkowa
  24. 4.5. Restrukturyzacja radiofonii publicznych - zamiary i efekty
  25. H Strategia przekształceń BBC Radio
  26. H Przekształcenia organizacji produkcji w NRK
  27. H Strategia rozwoju Radia Fińskiego (YLE)
  28. 5. Perspektywy rozwojowe radia
  29. 5.1. Radio i nowe technologie
  30. H Kontekst strukturalno-organizacyjny przemysłu radiowego
  31. H Kontekst technologiczny
  32. 5.2. Nowe radio i praktyka komunikacyjna słuchaczy-użytkowników
  33. 5.3. Architektura nowego radia i partycypacja społeczna słuchaczy-użytkowników
  34. 5.4. Radio w internecie a nadawcy publiczni
  35. 5.5. Strategie programowe nowego radia
  36. 5.6. Przyszłość radiofonii publicznej i rynek oraz rewolucja technologiczna
  37. 6. Model radiowego nadawcy publicznego w Polsce
  38. 6.1. Nowe wyzwania
  39. H Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek radiowy H Kontekst działania radiofonii publicznej - rynek reklamy radiowej
  40. Kontekst odbioru - audytorium radiowe w Polsce
  41. 6.2. Struktura radiofonii publicznej i projekty jej zmian
  42. 6.3. Model oferty programowej a możliwości technologiczne produkucji radiowej
  43. Zakończenie
  44. Bibliografia
  45. Słowniczek pojęć używanych w pracy

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.726
Numer inw.: 50726
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy