Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20101103184815053342 / Katalog / Szczegóły pozycji

- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Fotografia ślubna. Emocje uchwycone światłem/ David A. Ziser [tł. Przemysław Gancarczyk, Karina Gancarczyk].
Okładka pozycji Fotografia ślubna. Emocje uchwycone światłem

Fotografia ślubna. Emocje uchwycone światłem

Tyt. oryg.: "Captured by the Light: The Essential Guide to Creating Extraordinary Wedding Photography ".

Autor: Ziser, David A.




* Jak profesjonalnie ustawiać osoby i komponować kadry? * Jak wykorzystać światło do tworzenia mistrzowskich ujęć? * Jak zapewnić korzystny wygląd fotografowanym osobom? * Jak zachwycająco sfotografować ceremonię i przyjęcie?Fotografia ślubna to praca pod ogromną presją. Tego wyjątkowego dnia wszystko musi być przecież piękne, dopracowane, magiczne. Zadanie, które stoi wtedy przed fotografem,

jest zatem szczególnie trudne. I choć jedni nowożeńcy lubią wystudiowane, klasyczne pozy, a inni preferują naturalne, niewymuszone zdjęcia, wszyscy oczekują jednego — że będą wyglądać perfekcyjnie. Jak sprostać tym wymaganiom i zagwarantować swoim klientom zachwycającą relację z tego najważniejszego dnia w ich życiu? Jak mimo ogromnego tempa i szybko zmieniających się warunków oświetleniowych korzystnie wszystkich sfotografować, a przy tym zapewnić zdjęciom doskonałą jakość i walory artystyczne? Do tego niezbędna jest gruntowna wiedza z dziedziny mistrzowskiego portretowania i umiejętnego wykorzystania światła, znajomość zasady komponowania zdjęć ślubnych i sprawdzonych ustawień fotografowanych osób. Kto lepiej wprowadzi Cię w arkana mistrzowskiej fotografii ślubnej niż jeden z czołowych światowych fotografów ślubnych — David A. Ziser?Każdego roku David Ziser uczy tysiące osób, jak stać się profesjonalnym fotografem ślubnym. Zna specyfikę tego zawodu, oczekiwania par młodych wobec fotografa oraz wszystkie kwestie techniczne niezbędne do tworzenia niepowtarzalnych ujęć. Dzięki niemu poznasz metody profesjonalnego ustawiania modeli, sprawdzone reguły kompozycyjne oraz techniki wykonywania udanych zdjęć niepozowanych. Nauczysz się efektownego wykorzystywania światła w fotografii ślubnej oraz pracy z rozmaitymi lampami. Opanujesz kreatywne techniki oświetleniowe, dzięki którym zapewnisz korzystny wygląd fotografowanym osobom. Ponadto otrzymasz sprawdzone recepty na doskonałe zdjęcia z dwudziestu najpopularniejszych etapów ceremonii i przyjęcia ślubnego — od momentu przygotowań, przez mszę, pierwszy taniec, krojenie tortu, po rzucanie bukietu. Dowiesz się także, jakie ustawienia w aparacie w określonych momentach stosuje Ziser oraz jak osiągać świetne rezultaty, pracując na sprzęcie, który posiadasz.Dowiedz się, jak: * stosować oświetlenie typu butterfly, z ukosa, boczne, konturowe i rembrandtowskie; * ustalać poprawną ekspozycję; * stosować techniki oświetleniowe z wykorzystaniem flesza i lamp; * używać oświetlenia hollywoodzkiego; * dodawać trzecie źródło światła do oświetlenia uroczystości; * unikać problemu cieni; * rozwiązywać problemy z odblaskami; * stosować oświetlenie tylne; * używać latarki Z-Ray w oświetleniu portretowym; * wykorzystywać naturalne światło zastane; * twórczo stosować reguły kompozycyjne; * fotografować duże grupy ludzi; * tworzyć zachwycające portrety panny młodej, rodzinne i indywidualne; * robić niepozowane ujęcia z uroczystości ślubnej i przyjęcia przy świetle zastanym; * fotografować etapy ceremonii ślubnej i przyjęcia weselnego.Książka zawiera też kompletny projekt albumu ślubnego, dzięki któremu zobaczysz, jak profesjonalnie przygotować zdjęcia dla swoich klientów! Jeśli przyswoisz sobie wiedzę na temat trzech prostych ujęć twarzy (z przodu, dwie trzecie i z profilu) oraz pięciu nieskomplikowanych wzorów oświetleniowych, które możesz wykorzystać w ujęciach portretowych, w znaczący sposób ulepszysz swój warsztat. Dzięki temu zyskasz podstawowe umiejętności, pozwalające Ci na pracę w studio i poza nim. Będziesz mógł bez trudu i konsekwentnie tworzyć piękne portrety swoich klientów. Jeśli przyswoisz sobie tę wiedzę, Twoje fotografie będą stawać się coraz lepsze i bardzo szybko prześcigniesz konkurencję. Dlaczego? Ponieważ niewielu jest fotografów ślubnych, którzy zwracają uwagę na jakość oświetlenia. Ucz się od mistrzów, a dzięki temu rezultaty Twojej pracy staną się wyjątkowe. David A. Ziser

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:David A. Ziser [tł. Przemysław Gancarczyk, Karina Gancarczyk].
Hasła:Fotografia cyfrowa - podręcznik
Techniki fotografowania - podręcznik
Adres wydawniczy:Gliwice : "Helion", cop. 2010.
Opis fizyczny:304 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Tyt. oryg.: "Fotografia ślubna. Emocje uchwycone światłem", 2010. Indeks.
Powiązane zestawienia:Fotografia cyfrowa
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Rozdział 1. (15)
  2. Skoro Rembrandt mógł to robić, ja też będę
  3. Jak sprawić, by klienci korzystnie wyglądali na zdjęciach
  4. * Sekrety mistrzów - część I (16)
  5. Sekrety mistrzów - część II (24)
  6. Rozdział 2. (31)
  7. Po prostu ustaw pokrętło na "P", jeśli chcesz być profesjonalistą (NIE!!!)
  8. Najpierw to, co najważniejsze, czyli ustalanie ekspozycji
  9. * Jak ustalić poprawną ekspozycję: metoda "migotania" (32)
  10. Jak ustalić poprawną ekspozycję: korzystanie z histogramów (33)
  11. Jak uratować zdjęcie w formacie JPEG: priorytet jasnych partii obrazu (36)
  12. Podsumowanie: ustalanie ekspozycji dla plików RAW i JPEG (38)
  13. Rozdział 3. (41)
  14. Już to masz. Teraz spraw, by dla Ciebie zagrało
  15. Techniki oświetleniowe z wykorzystaniem lampy błyskowej
  16. * Dobre oświetlenie: to, co wyróżnia najbardziej (42)
  17. Rzuć garść fotonów w kierunku ściany, czyli odbicia część I (43)
  18. Jeszcze jedna garść fotonów, czyli odbicia część II (46)
  19. Ściany w innym kolorze (48)
  20. Fotonami w świadka: odbicie od koszuli (50)
  21. Czy jest coś lepszego niż koszula: odbicie od blendy (52)
  22. Zrównoważenie ekspozycji światła zastanego ze światłem flesza (54)
  23. Zmiana szerokości snopa światła lampy błyskowej (58)
  24. Piękne winiety: sztuczka ze snopem światła w ujęciach niepozowanych (60)
  25. Rozdział 4. (63)
  26. Niech stanie się jasność
  27. Techniki oświetleniowe z wykorzystaniem zewnętrznej lampy błyskowej
  28. * Nie musisz wydać fortuny (64)
  29. Wykorzystanie parasola (65)
  30. Twój asystent musi zająć najlepszą pozycję (67)
  31. Oświetlenie z ukosa to Twój sprzymierzeniec (69)
  32. Zdjęcia bez użycia parasola (72)
  33. Fotografowanie dużych grup (74)
  34. Ustawianie grup (76)
  35. Kontrola kontrastu (78)
  36. Ściana światła (80)
  37. Oświetlenie hollywoodzkie (83)
  38. Oszukiwanie synchronizacji (86)
  39. Wykorzystanie kolorowych filtrów żelowych (90)
  40. Odbicie światła od podłogi (96)
  41. Długie cienie tancerzy (97)
  42. Dodanie trzeciego źródła światła do oświetlenia uroczystości (98)
  43. Lampy błyskowe i problemy z cieniem (102)
  44. Lampy błyskowe i problemy z odblaskami (106)
  45. Rozdział 5. (111)
  46. Bądź coraz lepszy
  47. Niech w Twoich ślubnych zdjęciach zagra swoją rolę oświetlenie tylne
  48. * CMOK - Czarująca Metoda Oświetlania w Kościele (112)
  49. CMOK - Czarująca Metoda Oświetlania w Każdym innym miejscu (116)
  50. Światło konturowe i welon (122)
  51. Oświetlenie tła (124)
  52. Z-Ray w fotografii ślubnej i portretowej (127)
  53. Rozdział 6. (133)
  54. O nie, zapomniałem flesza!
  55. Wykorzystanie naturalnego światła
  56. * Wpuść promienie słońca: światło wpadające przez okno (134)
  57. Wychodzimy na zewnątrz: światło "werandowe" (140)
  58. W ogrodzie - naturalne światło w plenerze (143)
  59. Rozdział 7. (149)
  60. Naucz się widzieć inaczej
  61. Reguły kompozycyjne
  62. * Zasada kwadratów kompozycyjnych i reguła trójpodziału (150)
  63. Symetria środkowa (152)
  64. Symetria punktu przecięcia się linii (154)
  65. Linie horyzontu (156)
  66. Powtarzające się elementy (161)
  67. Wewnętrzne ramy: kadr w kadrze (163)
  68. Punkt zbiegu: stąd do nieskończoności (166)
  69. "Wskazówki" kompozycyjne (169)
  70. Najlepsze narzędzie kompozycyjne: ogniskowa (170)
  71. Rozdział 8. (173)
  72. Aparaty, obiektywy, lampy, o rety!
  73. Co znajduje się w mojej torbie z wyposażeniem
  74. * Aparaty (174)
  75. Obiektywy (176)
  76. A co ze światłem? Najważniejszy sprzęt oświetleniowy (194)
  77. Jakiej torby używam (197)
  78. Rozdział 9. (199)
  79. Chodź ze mną
  80. Etapy pracy podczas ceremonii ślubnej
  81. * Część 1. Przygotowania do ślubu (200)
  82. Część 2. Początek pracy (202)
  83. Część 3. Ceremonia (205)
  84. Część 4. 17 kroków przy wykonywaniu fotografii "po odejściu od ołtarza" (209)
  85. Część 5. Jeszcze więcej zdjęć "po odejściu od ołtarza" (213)
  86. Część 6. Zdjęcia "z autorskim podpisem" (216)
  87. Część 7. W drodze na przyjęcie (219)
  88. Rozdział 10. (223)
  89. Opowiadaj ze mną
  90. Etapy pracy podczas przyjęcia
  91. * Część 8. Fotografowanie sali (224)
  92. Część 9. Zdjęcia niepozowane podczas godziny koktajlowej (227)
  93. Część 10. Zdjęcia przy stołach (230)
  94. Część 11. Pierwszy taniec i taniec z rodzicami (234)
  95. Część 12. Krojenie tortu (238)
  96. Część 13. Ujęcia niepozowane w czasie wolnych tańców (242)
  97. Część 14. Rzucanie bukietu (244)
  98. Część 15. Rzucanie podwiązki (246)
  99. Część 16. Ujęcia niepozowane podczas szybkiego tańca (248)
  100. Część 17. Niepozowane zbliżenia (251)
  101. Część 18. Ujęcia niepozowane w świetle zastanym (253)
  102. Część 19. Jak sprawić, by zdjęcia ślubne były wyjątkowe (258)
  103. Część 20. Zdjęcia na zakończenie (261)
  104. Rozdział 11. (265)
  105. Podsumowanie
  106. Końcowa prezentacja
  107. * Skorowidz (290)

Zobacz spis treści




Pozycja została zakupiona.




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy