Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy



/ Opac / Strona główna / Detail?PozycjaOpisy=20101027105408070555 / Katalog / Szczegóły pozycji

Agresywność młodzieży - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Agresywność młodzieży : problem indywidualny i społeczny / Jolanta Maria Wolińska.
Okładka pozycji Agresywność młodzieży : problem indywidualny i społeczny

Agresywność młodzieży : problem indywidualny i społeczny

Autor: Wolińska, Jolanta Maria.





Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Jolanta Maria Wolińska.
Hasła:Agresywność - socjologia - Polska - od 1989 r.
Młodzież - socjologia - Polska - od 1989 r.
Rodzina - socjologia - Polska - od 1989 r.
Adres wydawniczy:Lublin : Wydaw. UMCS [Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej], 2010.
Opis fizyczny:162 s. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [147]-162.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. I. Agresja i agresywność jako przedmiot badań
  2. 1.1. Problemy definicyjno-pojęciowe agresji i agresywności
  3. 1.1.1. Wybrane kryteria klasyfikowania zachowań agresywnych
  4. 1.1.2. Agresja a agresywność
  5. II. Geneza agresji i agresywności w świetle badań i poglądów psychologicznych
  6. II. 1. Koncepcje biologiczne zachowań agresywnych
  7. 11.1.1. Neurofizjologiczne i organiczne podłoże agresji
  8. 11.1.2. Popędowo-instynktywistyczne uwarunkowania agresji
  9. 11.2. Psychospołeczne teorie agresji
  10. 11.2.1. Klasyczna teoria "frustracja-agresja" oraz jej modyfikacje i reperkusje
  11. 11.2.2. Agresja jako wyuczona dyspozycja
  12. 11.2.2.1. Agresja nawykowa - efekt klasycznej teorii uczenia się
  13. 11.2.2.2. Społeczne uczenie się zachowań agresywnych
  14. 11.3. Procesy poznawcze jako regulatory zachowań agresywnych
  15. III. Rodzina jako system wychowawczy
  16. 111.1. Realizowanie funkcji wychowawczej rodziny wobec dorastających dzieci za pośrednictwem postaw rodzicielskich
  17. III.1.1. Spostrzeganie przez dorastające dzieci postaw macierzyńskich i ojcowskich jako metoda ich poznania
  18. 111.2.Rodzinne uwarunkowania agresji i agresywności w ujęciu niektórych badań oraz koncepcji psychologicznych
  19. IV. Problematyka i program badań własnych
  20. IV. 1. Problematyka eksploracji
  21. IV.2. Hipotezy badawcze
  22. IV.3. Metody badań
  23. IV.3.1. Analiza dokumentacji szkolnej
  24. 1V.3.2. Kwestionariusz do Badania Zachowania się Rodziców w Percepcji Dziecka - CRPBI-III E. S. Schaefera
  25. IV.3.3. Wywiad
  26. IV.3.4. Kwestionariusz do badania agresywności "Nastroje i Humory" A. H. Bussa i Ann Durkee
  27. IV.3.5. Technika nominacyjna do diagnozy agresywności Marii Szostak
  28. IV.4. Przebieg badań empirycznych i charakterystyka socjodemograficzna badanej populacji
  29. IY.4.1. Charakterystyka socjodemograficzna badanych chłopców i dziewcząt o skrajnych nasileniach agresywności
  30. IV.5. Zasady analizy statystycznej otrzymanych wyników
  31. V. Analiza wyników badań
  32. V.I. Postawy rodzicielskie a agresywność oraz poczucie winy dorastających dzieci
  33. V.I.I. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy synów
  34. V.1.2. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy synów
  35. V.1.3. Postawy ojcowskie a agresywność oraz poczucie winy córek .
  36. V.1.4. Postawy macierzyńskie a agresywność oraz poczucie winy córek
  37. V.2. Postawy rodzicielskie a agresywność (agresja, wrogość) oraz poczucie winy dorastających dzieci. Interpretacja czynnikowa
  38. V.2.1. Interakcje w diadzie ojcowie-synowie
  39. V.2.2. Interakcje w diadzie matki-synowie
  40. V.2.3. Interakcje w diadzie ojcowie-córki
  41. V.2.4. Interakcje w diadzie matki-córki
  42. V.3. Percepcja zachowania agresywnego adolescentów przez ich rówieśników i nauczycieli a samopercepcja agresywności
  43. V.4. Postawy wychowawcze rodziców a wskaźniki percepcyjne agresywności osób badanych uzyskane na podstawie ocen rówieśników i nauczycieli
  44. V.5. Porównanie oddziaływania wychowawczego rodziców - ojców i matek - wobec dorastających dzieci o skrajnych nasileniach agresywności
  45. V.5.1. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec chłopców (nieagresywnych i agresywnych)
  46. V.5.2. Różnice między postawami ojcowskimi i macierzyńskimi wobec dziewcząt (nieagresywnych i agresywnych)
  47. V.6. Postawy rodzicielskie przejawiane wobec agresywnych dzieci
  48. V.7. Prezentowanie modelu agresji w rodzinie, tolerowanie zachowań agresywnych przez rodziców, stosowane wzmocnienia rodzicielskie (nagrody, kary) oraz negatywne stosunki uczuciowe w rodzinie dorastającej młodzieży o różnym nasileniu agresywności
  49. V.8. Nasilenie i rodzaje zachowań agresywnych a płeć podmiotu agresji (osoby badanej)
  50. V.8.1. Porównanie dziewcząt i chłopców pod względem nasilenia agresywności i jej przejawów
  51. V.8.2. Agresywni chłopcy a agresywne dziewczęta
  52. V.9. Dynamika agresji jako problem społeczny
  53. VI. Interpretacja i dyskusja wyników badań własnych

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: Czytelnia: 316
Numer inw.: 73080
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

BD nr XXX
ul. Melsztyńska 4
tel. 22 849 37 98

Sygnatura: 37
Numer inw.: 40558
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Agresywność młodzieży :  problem indywidualny i społeczny  1




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy