Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami / red. nauk. Anna Wasiluk.
Okładka pozycji Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami

Nowoczesne podejście do zarządzania organizacjami




Książka podejmuje aktualną problematykę zarządzania organizacjami w dynamicznie zmieniającym się otoczeniu. Przedstawiono analizę zjawisk w wybranych grupach organizacji oraz sposoby rozwiązań problemów z wykorzystaniem różnych metod i instrumentów. Zaprezentowane treści zostały zgrupowane w czterech częściach poświęconych:- uwarunkowaniom rozwoju i wspierania przedsiębiorczości,- problemom rozwoju

struktur klastrowych,- relacjom kierownictwa z pracownikami,- motywacji i satysfakcji z pracy.Autorami poszczególnych rozdziałów są pracownicy naukowi polskich uczelni oraz praktycy życia gospodarczego. Książka jest przeznaczona zarówno dla kadry zarządzającej różnego rodzaju organizacjami, jak i pracowników naukowych zainteresowanych problematyką zarządzania. Może być także przydatna dla doktorantów oraz studentów kierunków ekonomicznych, a zwłaszcza zarządzania. Należy wyrazić przekonanie, że publikacja wzbogaci wiedzę z zakresu zarządzania każdego czytelnika oraz zainspiruje go do poszukiwania skutecznych metod zarządzania organizacjami.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:red. nauk. Anna Wasiluk.
Hasła:Przedsiębiorstwo - organizacja - podręcznik
Zarządzanie - podręcznik
Adres wydawniczy:Warszawa : Difin, 2009.
Opis fizyczny:220 s. : il. ; 23 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Tekst częśc. ang.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. UWARUNKOWANIA ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI
  2. Rozdział 1. Bariery, wyzwania i prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych początku XXI wieku
  3. Bolesław Budzisz
  4. Wprowadzenie
  5. 1.1. Bariery funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych
  6. 1.2. Wyzwania, wobec których stają przedsiębiorstwa rodzinne
  7. 1.3. Prognozy rozwoju przedsiębiorstw rodzinnych
  8. Podsumowanie
  9. Bibliografia
  10. Rozdział 2. Menedżerskie i prawne aspekty podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
  11. Marek Matejun, Waldemar Staroń
  12. Wprowadzenie
  13. 2.1. Decyzje i czynności w procesie podejmowania działalności gospodarczej
  14. 2.2. Metodyka prowadzonych badań i charakterystyka respondentów
  15. 2.3. Opinie przedsiębiorców na temat menedżerskich i prawnych aspektów podejmowania działalności gospodarczej w Polsce
  16. Podsumowanie
  17. Bibliografia
  18. Rozdział 3. Przedsiębiorczość w sektorze MSP
  19. Krystyna Leszczewska
  20. Wprowadzenie
  21. 3.1. Determinanty przedsiębiorczości
  22. 3.2. Specyfika sektora MSP i uwarunkowania jego rozwoju
  23. 3.3. Prezentacja wyników badań własnych dotyczących aktywności ekonomicznej sektora MSP w województwie podlaskim
  24. Podsumowanie
  25. Bibliografia
  26. Rozdział 4. Rola organizacji pozarządowych oraz samorządu lokalnego w rozwoju aktywności gospodarczej, samoorganizacji i przedsiębiorczości na terenach wiejskich
  27. Konrad Rokoszewski
  28. Wprowadzenie
  29. 4.1. Miejsce, rola i funkcje organizacji pozarządowych w gospodarce rynkowej
  30. 4.2. Organizacje pozarządowe a wspieranie rozwoju obszarów wiejskich
  31. 4.3. Kierunki pobudzania przedsiębiorczości na terenach wiejskich
  32. 4.4. Organizacje pozarządowe a samorząd lokalny - obszary współpracy na terenach wiejskich
  33. Podsumowanie
  34. Bibliografia
  35. Rozdział 5. Uwarunkowania organizacyjne walorów i atrakcji turystycznych w rozwijaniu przedsiębiorczości na współczesnym rynku turystycznym
  36. Adam Edward Szczepanowski
  37. Wprowadzenie
  38. 5.1. Walory i atrakcje turystyczne
  39. 5.2. Przedsiębiorczość w wykorzystaniu walorów i atrakcji turystycznych
  40. Podsumowanie
  41. Bibliografia
  42. CZĘŚĆ II. PROBLEMY ROZWOJU STRUKTUR KLASTROWYCH I WSPIERANIE PRZEDSIĘBIORCZOŚCI LOKALNEJ
  43. Rozdział 6. Zarządzanie zmianą w procesowych inicjatywach klastrowych
  44. Krzysztof Dziekoński, Arkadiusz Jurczuk
  45. Wprowadzenie
  46. 6.1. Zarządzanie zmianą organizacyjną
  47. 6.2. Zmiana w procesie tworzenia inicjatywach klastrowych
  48. Podsumowanie
  49. Bibliografia
  50. Rozdział 7. Uwarunkowania rozwoju klastra spożywczego na Podlasiu
  51. Andrzej Daniluk
  52. Wprowadzenie
  53. 7.1. Struktury klastrowe w poprawie pozycji konkurencyjnej firm i regionów
  54. 7.2. Inicjatywy klastrowe w obszarze przemysłu spożywczego na Podlasiu
  55. 7.3. Rozwój klastra spożywczego na Podlasiu w świetle przeprowadzonych badań
  56. Podsumowanie
  57. Bibliografia
  58. Rozdział 8. Gotowość przedsiębiorstw budowlanych do utworzenia klastra na Podlasiu
  59. Anna Wasiluk
  60. Wprowadzenie
  61. 8.1. Koncentracja firm budowlanych w województwie podlaskim
  62. 8.2. Klimat współpracy w branży budowlanej województwa podlaskiego
  63. 8.3. Przekonanie firm budowlanych do idei klastra
  64. Podsumowanie
  65. Bibliografia
  66. Rozdział 9. Formy wspierania przedsiębiorczości przez regionalne organizacje otoczenia biznesu w województwie lubelskim
  67. Zbigniew Adamowicz
  68. Wprowadzenie
  69. 9.1. Regionalne organizacje samorządu gospodarczego (woj. lubelskie) - wybrane aspekty działalności
  70. 9.1.1. Samorząd gospodarczy rzemiosła
  71. 9.1.2. Regionalna Izba Gospodarcza
  72. 9.2. Inne organizacje przedsiębiorców (kluby i stowarzyszenia)
  73. 9.2.1. Stowarzyszenie Lubelski Klub Biznesu
  74. 9.2.2. Związek Prywatnych Pracodawców Lubelszczyzny "Lewiatan" i Lubelski Związek Pracodawców
  75. 9.2.3. Loża Lubelska Business Centre Club
  76. 9.3. Fundacje rozwoju lokalnego i regionalnego
  77. 9.3.1. Lubelska Fundacja Rozwoju
  78. 9.3.2. Fundacja Rozwoju Lubelszczyzny
  79. Podsumowanie
  80. Bibliografia
  81. Rozdział 10. Institutional support for SMEs development at the local level - the case of Bielsko-Biała Region
  82. Beata Bieńkowska
  83. Introduction
  84. 10.1. Institutions supporting entrepreneurship development in Poland
  85. 10.2. Support for SMEs in Bielsko-Biała Region
  86. Conclusion
  87. References
  88. ˙
  89. CZĘŚĆ III. RELACJE KIEROWNICTWA Z PRACOWNIKAMI
  90. Rozdział 11. Rola naczelnego kierownictwa w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie
  91. Stefan Lachiewicz, Anna Walecka
  92. Wprowadzenie
  93. 11.1. Cechy, rodzaje i fazy kryzysu w przedsiębiorstwie
  94. 11.2. Funkcje i postawy naczelnego kierownictwa w sytuacjach kryzysowych
  95. Podsumowanie
  96. Bibliografia
  97. Rozdział 12. Wpływ zaufania w organizacji na innowacyjność pracowników
  98. Katarzyna Krot
  99. Wprowadzenie
  100. 12.1. Zaufanie
  101. 12.2. Zaufanie jako czynnik wspierający proces innowacji
  102. 12.3. Metodologia badania
  103. 12.4. Poziom zaufania
  104. 12.5. Wpływ zaufania na innowacyjność
  105. Podsumowanie
  106. Bibliografia
  107. Rozdział 13. Zaufanie jako fundamentalny czynnik proefektywnościowych relacji
  108. w organizacji
  109. Joanna Jończyk
  110. Wprowadzenie
  111. 13.1. Istota i pojęcie zaufania
  112. 13.2. Zarządzanie zaufaniem (zarządzanie przez zaufanie)
  113. Podsumowanie
  114. Bibliografia
  115. Rozdział 14. Zastosowanie teorii układów dynamicznych w komunikacji interpersonalnej w organizacji na przykładzie wyższej uczelni
  116. Agnieszka Kowalczewska
  117. Wprowadzenie
  118. 14.1. Pojęcie atraktora
  119. 14.2. Mechanizmy działania atraktorów w pracy wykładowcy
  120. 14.3. Jak stabilizować pozytywny atraktor i co to oznacza w pracy wykładowcy?
  121. 14.4. Niezgodność atraktorów
  122. Bibliografia
  123. CZĘŚĆ IV. MOTYWACJA I SATYSFAKCJA Z PRACY
  124. Rozdział 15. Wpływ spowolnienia gospodarczego na motywację pracowników
  125. Alina Szepelska
  126. Wprowadzenie
  127. 15.1. Wpływ czynników zewnętrznych na proces motywacji pracowników
  128. 15.2. Efektywne motywowanie pracowników w dobie spowolnienia gospodarczego
  129. Podsumowanie
  130. Bibliografia
  131. Rozdział 16. Rola motywowania pozapłacowego w podnoszeniu efektywności pracy menedżerów - wnioski z badań
  132. Anna Tomaszuk
  133. Wprowadzenie
  134. 16.1. Nowe spojrzenie na motywację
  135. 16.2. Charakterystyka próby badawczej
  136. 16.3. Wybrane wyniki badań
  137. Podsumowanie
  138. Bibliografia
  139. Rozdział 17. Zależność poziomu jakości wyrobów od poziomu satysfakcji pracowników
  140. Renata Stasiak-Betlejewska, Stanisław Borkowski
  141. Wprowadzenie
  142. 17.1. Satysfakcja pracowników i jej miejsce w zarządzaniu jakością
  143. 17.2. Pomiar satysfakcji pracowników - metoda Servqual i metoda BOST
  144. 17.3. Charakterystyka obiektu badawczego
  145. 17.4. Identyfikacja problemów powodujących powstanie niezgodnych wyrobów
  146. 17.5. Analiza wyników badania poziomu satysfakcji pracowników
  147. Podsumowanie
  148. Bibliografia
  149. Rozdział 18. Pomiar satysfakcji z pracy w przedsiębiorstwie budowlanym
  150. Marta Domagalska-Grędys
  151. Wprowadzenie
  152. 18.1. Płace i zatrudnienie w budownictwie
  153. 18.2. Pozafinansowe motywowanie pracowników
  154. 18.3. Czynniki wpływające na satysfakcję z pracy
  155. 18.3.1. Cel, metoda i podmiot badań
  156. 18.3.2. Wyniki badań
  157. Podsumowanie

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Wyp. Nr 20
ul. Żuławskiego 4/6
tel. 22 627 42 22

Sygnatura: 658 C
Numer inw.: 72916
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.527
Numer inw.: 50527
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy