Drama na różnych poziomach kształcenia
Autor: Witerska, Kamila
Drama często postrzegana jest jako metoda, która polega na tworzeniu inscenizacji, podczas której aktywność werbalna i niewerbalna ucznia nakierowana jest na kreację i prezentację ról. Utożsamiana jest ze spektaklem teatralnym, z tą tylko różnicą, że w dramie nie ma podziału na widza i aktora. Nauczyciele nie stosują dramy, wyrażając obawę, że ?po takiej lekcji uczniom nie zostanie nic w zeszytach?.
Abstrahując od tego, że ważniejszy jest ślad w pamięci ucznia, rozwój myślenia i odczuwania emocji, niż ślad w jego zeszycie, należy zaprzeczyć przedstawionemu powyżej mitowi, traktującemu dramę jako odegranie ról, czyli swego rodzaju doświadczenie pozbawione refleksji.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Kamila Witerska. | ||||||||
Hasła: | Drama (pedagog.) Młodzież szkolna - wychowanie - metody aktywizujące Nauczanie - metody | ||||||||
Adres wydawniczy: | Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej, 2010. | ||||||||
Opis fizyczny: | 200 s. ; 21 cm. Uwagi: | Publikacja jest efektem badań sfinansowanych przez Wyższą Szkołę Humanistyczno-Ekonomiczną w Łodzi. Bibliogr. s. 189-200. | Powiązane zestawienia: | Drama (pedagog.) | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)