Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie / Ilona Penc-Pietrzak.
Okładka pozycji Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie

Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie

Autor: Penc-Pietrzak, Ilona.




Planowanie strategiczne to dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorcze wykorzystywać szansę. Dostosowywanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego

określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości.Takie podejście da funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.Autorka wskazuje:* jakie elementy otoczenia ogólnego i konkurencyjnego firmy należy poddać dokładnej analizie,* w jaki sposób badać potencjał przedsiębiorstwa i jak oceniać jego pozycję strategiczną,* jak wykorzystać szansę w otoczeniu i atuty konkurencyjne (wyróżniające kompetencje) przedsiębiorstwa,* jak opracować i wdrożyć skuteczną strategię pozwalającą osiągnąć sukces rynkowy i urzeczywistnić wizję rozwoju firmy.Książka ta może służyć jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem, pomoże także menedżerom w kreatywnym tworzeniu koncepcji strategicznych i ich profesjonalnej implementacji w warunkach burzliwego otoczenia.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Ilona Penc-Pietrzak.
Hasła:Planowanie strategiczne
Przedsiębiorstwo - organizacja
Zarządzanie strategiczne
Podręczniki
Adres wydawniczy:Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010.
Opis fizyczny:384 s. : il. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. s. [365]-377. Indeks.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. 1. Koncepcja i model planowania strategicznego w organizacji
  2. 1.1. Pojecie i ewolucja planowania strategicznego
  3. 1.2. Cechy i zadania planowania strategicznego
  4. 1.3. Model planowania strategicznego
  5. 2. Misja i wizja firmy oraz jej cele strategiczne
  6. 2.1. Istota i funkcje misji firmy
  7. 2.2. Tworzenie wizji firmy
  8. 2.3. Cele strategiczne
  9. 3. Analiza otoczenia ogólnego przedsiębiorstwa
  10. 3.1. Szansę i zagrożenia w otoczeniu oraz ich znaczenie w budowie strategii firmy
  11. 3.2. Podstawowe metody badania otoczenia ogólnego przedsiębiorstwa
  12. 3.2.1. Analiza FEST, PRESTCOM i DEEPLIST
  13. 3.2.2. Scenariusze otoczenia
  14. 3.2.3. Kluczowe czynniki sukcesu
  15. 3.2.4. Benchmarking
  16. 3.2.5. Analiza stakeholders (interesariuszy)
  17. 4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
  18. 4.1. Istota i rodzaje konkurencji
  19. 4.2. Główne metody badania otoczenia konkurencyjnego
  20. 4.2.1. Analiza pięciu sil M. Portera na tle analizy klastrów
  21. 4.2.2. Mapa grup strategicznych
  22. 4.2.3. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
  23. 4.2.4. Analiza konsumentów (segmentacja rynku)
  24. 5. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
  25. 5.1. Rodzaje zasobów i ich rola w budowie strategii przedsiębiorstwa
  26. 5.2. Najważniejsze metody badania potencjału organizacji
  27. 5.2.1. Metoda SAP/CAP - profil przewagi strategicznej firmy
  28. 5.2.2. Bilans strategiczny
  29. 5.2.3. Analiza zasobów Hofera-Schendela
  30. 5.2.4. Analiza łańcucha wartości
  31. 5.2.5. Metody portfelowe
  32. 6. Ocena pozycji strategicznej firmy
  33. 6.1. Prosta i punktowa analiza SWOT
  34. 6.2. Strategiczna analiza SWOT
  35. 6.3. Analiza SWOT/TOWS
  36. 6.4. Macierz alternatyw strategicznych SWOT i "pięta Achillesa"
  37. 7. Projektowanie i wybór strategii
  38. 7.1. Formułowanie wariantów strategii
  39. 7.2. Wybór najlepszego wariantu strategii
  40. 8. Opracowanie planu strategicznego oraz jego implementacja i kontrola
  41. 8.1. Struktura i zadania planu strategicznego
  42. 8.2. Determinanty i taktyki wdrażania strategii
  43. 8.3. Wdrażanie strategii za pomocą zrównoważonej karty wyników
  44. 8.4. Kontrola realizacji strategii

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88

Sygnatura: 50.393
Numer inw.: 50393
Dostępność: tylko na miejscu

schowek



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy