Planowanie strategiczne w nowoczesnej firmie
Autor: Penc-Pietrzak, Ilona.
Planowanie strategiczne to dzisiaj kluczowa funkcja zarządzania. Menedżerowie muszą posiąść umiejętność przewidywania przyszłej pozycji firmy, brać pod uwagę różne opcje rozwoju, identyfikować zewnętrzne i wewnętrzne czynniki sukcesu, umieć oceniać i ograniczać ryzyko, a także przedsiębiorcze wykorzystywać szansę. Dostosowywanie się do zmian zewnętrznych wymaga jasnego
określenia perspektyw rozwoju firmy w sposób zintegrowany z podmiotami w otoczeniu oraz odpowiednich koncepcji zarządzania opartych na wizji przyszłości.Takie podejście da funkcjonowania i rozwoju nowoczesnego przedsiębiorstwa zostało zaprezentowane w niniejszej książce.Autorka wskazuje:* jakie elementy otoczenia ogólnego i konkurencyjnego firmy należy poddać dokładnej analizie,* w jaki sposób badać potencjał przedsiębiorstwa i jak oceniać jego pozycję strategiczną,* jak wykorzystać szansę w otoczeniu i atuty konkurencyjne (wyróżniające kompetencje) przedsiębiorstwa,* jak opracować i wdrożyć skuteczną strategię pozwalającą osiągnąć sukces rynkowy i urzeczywistnić wizję rozwoju firmy.Książka ta może służyć jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z zarządzaniem, pomoże także menedżerom w kreatywnym tworzeniu koncepcji strategicznych i ich profesjonalnej implementacji w warunkach burzliwego otoczenia.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Ilona Penc-Pietrzak. | ||||
Hasła: | Planowanie strategiczne Przedsiębiorstwo - organizacja Zarządzanie strategiczne Podręczniki | ||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 384 s. : il. ; 24 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. [365]-377. Indeks. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- 1. Koncepcja i model planowania strategicznego w organizacji
- 1.1. Pojecie i ewolucja planowania strategicznego
- 1.2. Cechy i zadania planowania strategicznego
- 1.3. Model planowania strategicznego
- 2. Misja i wizja firmy oraz jej cele strategiczne
- 2.1. Istota i funkcje misji firmy
- 2.2. Tworzenie wizji firmy
- 2.3. Cele strategiczne
- 3. Analiza otoczenia ogólnego przedsiębiorstwa
- 3.1. Szansę i zagrożenia w otoczeniu oraz ich znaczenie w budowie strategii firmy
- 3.2. Podstawowe metody badania otoczenia ogólnego przedsiębiorstwa
- 3.2.1. Analiza FEST, PRESTCOM i DEEPLIST
- 3.2.2. Scenariusze otoczenia
- 3.2.3. Kluczowe czynniki sukcesu
- 3.2.4. Benchmarking
- 3.2.5. Analiza stakeholders (interesariuszy)
- 4. Analiza otoczenia konkurencyjnego przedsiębiorstwa
- 4.1. Istota i rodzaje konkurencji
- 4.2. Główne metody badania otoczenia konkurencyjnego
- 4.2.1. Analiza pięciu sil M. Portera na tle analizy klastrów
- 4.2.2. Mapa grup strategicznych
- 4.2.3. Punktowa ocena atrakcyjności sektora
- 4.2.4. Analiza konsumentów (segmentacja rynku)
- 5. Analiza potencjału przedsiębiorstwa
- 5.1. Rodzaje zasobów i ich rola w budowie strategii przedsiębiorstwa
- 5.2. Najważniejsze metody badania potencjału organizacji
- 5.2.1. Metoda SAP/CAP - profil przewagi strategicznej firmy
- 5.2.2. Bilans strategiczny
- 5.2.3. Analiza zasobów Hofera-Schendela
- 5.2.4. Analiza łańcucha wartości
- 5.2.5. Metody portfelowe
- 6. Ocena pozycji strategicznej firmy
- 6.1. Prosta i punktowa analiza SWOT
- 6.2. Strategiczna analiza SWOT
- 6.3. Analiza SWOT/TOWS
- 6.4. Macierz alternatyw strategicznych SWOT i "pięta Achillesa"
- 7. Projektowanie i wybór strategii
- 7.1. Formułowanie wariantów strategii
- 7.2. Wybór najlepszego wariantu strategii
- 8. Opracowanie planu strategicznego oraz jego implementacja i kontrola
- 8.1. Struktura i zadania planu strategicznego
- 8.2. Determinanty i taktyki wdrażania strategii
- 8.3. Wdrażanie strategii za pomocą zrównoważonej karty wyników
- 8.4. Kontrola realizacji strategii
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 50.393
Numer inw.: 50393
Dostępność: tylko na miejscu