Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Przełomowe innowacje - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
book
Napis Brak okładki i kartki książki

Przełomowe innowacje : możliwości rozwoju czy zagrożenie dla przedsiębiorstwa

Tyt. oryg.: "Innovator`s dilemma : when new technologies cause great firms to fail".

Autor: Christensen, Clayton M.

Notka biograficzna




Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Clayton M. Christensen ; przekł. Hanna Simbierowicz.
Seria:Wydawnictwa Profesjonalne PWN
Hasła:Innowacje - gospodarka - stosowanie
Innowacje - zarządzanie
Przedsiębiorstwo - zarządzanie
Zarządzanie - metody
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Opis fizyczny:328 s. : il. ; 21 cm.
Uwagi:Tyt. oryg.: "The innovator`s dilemma : when new technologies cause great firms to fail" 1997. Indeks. Indeks.
Powiązane zestawienia:Innowacje - zarządzanie
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Sformułowanie problemu
  2. Dlaczego dobre zarządzanie może prowadzić do porażki?
  3. Testowanie modelu przyczyn porażek
  4. Wykorzystywanie zasad dotyczących innowacji przerywających tok rozwoju
  5. Lekcje służące rozpoznaniu zagrożeń i szans stwarzanych przez technologie
  6. zakłócające rozwój
  7. Gdzie zakłócenia zdarzają się dzisiaj?
  8. CZĘŚĆ I
  9. Przyczyny porażek świetnych firm
  10. Rozdział 1. Jak dochodzi do upadku świetnych firm? Spostrzeżenia z przemysłu dysków komputerowych
  11. 1.1. Zasada działania twardego dysku
  12. 1.2. Pierwsze twarde dyski
  13. 1.3. Oddziaływanie zmian technologicznych
  14. 1.4. Kontynuacyjne zmiany technologiczne
  15. 1.5. Klęska w obliczu zmian technologicznych przerywających tok rozwoju
  16. 1.6. Podsumowanie
  17. Załącznik 1.1.
  18. Notatka o wykorzystanych danych i metodzie sporządzenia rysunku 1.7
  19. Rozdział 2. Sieci wartości a bodźce do innowacji
  20. 2.1. Organizacyjne i związane z zarządzaniem przyczyny porażek
  21. 2.2. Umiejętności i radykalizm technologii jako wyjaśnienie
  22. 2.3. Sieci wartości i nowe spojrzenie na siły sprawcze niepowodzeń
  23. 2.4. Technologiczne krzywe S a sieci wartości
  24. 2.5. Podejmowanie decyzji menedżerskich a zmiany technologiczne
  25. przerywające tok rozwoju
  26. 2.6. Pamięć flash a sieć wartości
  27. 2.7. Implikacje modelu sieci wartości dla innowacji
  28. Rozdział 3. Technologiczna zmiana w przemyśle koparek mechanicznych przerywająca tok rozwoju
  29. 3.1. Przywództwo w kontynuacyjnych zmianach technologicznych
  30. 3.2. Oddziaływanie technologii hydraulicznej, która zmieniła tok
  31. rozwoju branży
  32. 3.3. Odpowiedź dotychczasowych producentów koparek na innowację
  33. hydrauliczną
  34. 3.4. Wybór między linami a hydrauliką
  35. 3.5. Implikacje erupcji rozwiązań hydraulicznych
  36. Rozdział 4. Kiedy coś, co się wzniesie, już nie może opaść?
  37. 4.1. Wielka migracja przemysłu twardych dysków
  38. 4.2. Sieci wartości a typowa struktura kosztów
  39. 4.3. Alokacja zasobów a migracja w górę rynku
  40. 4.4. Przypadek dysku 1,8-calowego
  41. 4.5. Sieci wartości a dostrzeganie możliwości rynkowych
  42. 4.6. Migracja stalowni o pełnym cyklu produkcyjnym w górę rynku
  43. 4.7. Odlewanie cienkich wlewków płaskich na blachy stalowe
  44. w minihutach
  45. CZĘŚĆ II
  46. Zarządzanie zmianami technologicznymi przerywającymi tok rozwoju
  47. Rozdział 5. Przekazanie odpowiedzialności za technologie przerywające tok rozwoju organizacjom, które mają odpowiednich nabywców
  48. 5.1. Innowacje a alokacja zasobów
  49. 5.2. Drogi do sukcesu przerywającej tok rozwoju technologii twardych dysków
  50. 5.3. Technologie przerywające tok rozwoju a teoria uzależnienia
  51. od zasobów
  52. 5.4. DEC, IBM i komputery osobiste
  53. 5.5. Kresge, Woolworth i sprzedaż detaliczna z dyskontem
  54. 5.6. Przetrwanie dzięki samobójstwu: laserowe i atramentowe drukarki
  55. Hewletta-Packarda
  56. Rozdział 6. Dopasowywanie wielkości organizacji do wielkości rynku
  57. 6.1. Czy pionierami są naprawdę ci ze strzałami w plecach?
  58. 6.2. Wielkość spółki a przodownictwo w innowacjach przerywających
  59. tok rozwoju branży
  60. 6.3. Studium przypadku: podwyższanie stopy wzrostu wyłaniającego się
  61. rynku
  62. 6.4. Studium przypadku: czekanie aż rynek stanie się wystarczająco duży,
  63. by był interesujący
  64. 6.5. Studium przypadku: danie niewielkich możliwości niewielkim
  65. organizacjom
  66. 6.6. Podsumowanie
  67. Rozdział 7. Znajdowanie nowych i wyłaniających się rynków
  68. 7.1. Prognozowanie rynków dla technologii kontynuujących i zakłócających
  69. dotychczasowy rozwój
  70. 7.2. Poszukiwanie rynku dla 1,3-calowego dysku "Kittyhawk" firmy
  71. Hewlett-Packard
  72. 7.3. Atak Hondy na północnoamerykański rynek motocyklowy
  73. 7.4. Odkrycie rynku mikroprocesorów przez spółkę Intel
  74. 7.5. Nieprzewidywalność rynku i niemożność przemieszczania się
  75. dotychczasowych firm w jego dolne segmenty
  76. Rozdział 8. Jak oceniać zdolności i ułomności swojej organizacji?
  77. 8.1. Model zdolności organizacji
  78. 8.2. Zależność między procesami i wartościami a sukcesem w zajmowaniu się
  79. technologiami kontynuującymi i zakłócającymi rozwój
  80. 8.3. Przesuwanie się czynników oddziałujących na zdolności organizacji
  81. 8.4. Tworzenie zdolności do radzenia sobie ze zmianami
  82. 8.5. Podsumowanie
  83. Rozdział 9. Oferowane właściwości eksploatacyjne, zapotrzebowanie rynku a cykl życia produktu
  84. 9.1. Przerost efektywności a zmiana podstawy konkurencji
  85. 9.2. Kiedy produkt staje się towarem?
  86. 9.3. Przerost efektywności a ewolucja konkurowania produktami
  87. 9.4. Inne niezmienne cechy technologii przerywających tok rozwoju
  88. 9.5. Przerost efektywności na rynku oprogramowania dla księgowości
  89. 9.6. Przerost efektywności w produkcji insuliny
  90. 9.7. Kontrolowanie ewolucji konkurencji między produktami
  91. 9.8. Strategie właściwe i niewłaściwe
  92. Rozdział 10. Co robić w przypadku zmiany technologicznej przerywającej tok rozwoju? Studium przypadku
  93. 10.1. Skąd możemy wiedzieć, czy technologia zakłóca dotychczasowy
  94. rozwój?
  95. 10.2. Gdzie znajduje się rynek na pojazdy elektryczne?
  96. 10.3. Jakie powinny być: produkt, technologia i strategie dystrybucji?
  97. 10.4. Jaka organizacja najlepiej służy innowacjom przerywającym
  98. ciągłość rozwoju?
  99. Rozdział 11. Podsumowanie
  100. Przewodnik do grupowej dyskusji nad książką
  101. Indeks *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33

Sygnatura: 12813
Numer inw.: 12813
Dostępność: tylko na miejscu

schowek




Notka biograficzna:


Zdjęcie Christensen, Clayton M

Christensen, Clayton M

Clayton Magleby Christensen - amerykański konsultant akademicki i biznesowy, który opracował teorię "przełomowej innowacji", wprowadzoną po raz pierwszy w książce z 1997 r. "Innovators Dilemma", która była nazywany najbardziej wpływowym pomysłem na biznes z początku XXI wieku, co skłoniło "The Economist" do uznania go za "najbardziej wpływowego myśliciela zarządzającego swoich czasów".

Źródło: https://en.wikipedia.org/






Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:


Okładka książki  Co będzie miarą twojego życia?  1Okładka książki  Innowacje : napęd wzrostu  2Okładka książki  The innovator`s solution : creating and sustaining successful growth  3




Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy