C# 2008 : warsztat programisty
Tyt. oryg.: "C# 2008 programmer`s reference ".
Autor: Lee, Wei-Meng.
Kompletne źródło informacji na temat C# i Visual Studio 2008! * Jakie możliwości kryje w sobie Visual Studio 2008? * Jak wykorzystać technologię LINQ? * Jakie rozwiązania tworzyć dla platformy Windows oraz Windows Mobile?C# jest językiem programowania przeznaczonym dla platformy .NET. W założeniach twórców miał on być prosty w użyciu, nowoczesny, wszechstronny i w pełni obiektowy. Popularność oraz uznanie
profesjonalistów świadczą o tym, że cel ten został osiągnięty. Teraz i Ty możesz czerpać korzyści z ogromu możliwości, których dostarcza C#, środowisko .NET oraz pakiet Visual Studio 2008!Dzięki tej książce szybko i bezboleśnie rozpoczniesz swoją przygodę z C#. Poznasz szczegóły środowiska .NET, możliwości pakietu Visual Studio 2008 oraz składnię, typy danych, instrukcje sterujące czy zasady programowania w C#. Nauczysz się sprawnie poruszać w gąszczu klas oraz interfejsów, a także zaznajomisz się z cechami programowania obiektowego. Ponadto zobaczysz, jak wykorzystać wyrażenia regularne, typy uogólnione i wątki. "C# 2008. Warsztat programisty" stanowi wyczerpujący podręcznik dla wszystkich programistów chcących swobodnie używać języka C# -- bez względu na stopień ich zaawansowania. * Środowisko .NET * Zasady pracy w Visual Studio 2008 * Podstawy programowania w C# * Zagadnienia obiektowe w C# * Użycie delegatów i zdarzeń * Wykorzystanie wyrażeń regularnych * Zastosowanie typów uogólnionych * Powoływanie wątków i praca z nimi * Zarządzanie plikami i strumieniami * Obsługa wyjątków * Praca z tablicami i kolekcjami * Operacje na danych z użyciem LINQ * Kontrola wersji * Tworzenie aplikacji dla Windows, Windows Mobile oraz z wykorzystaniem ASP.NET * Zastosowanie technologii Windows Communication FoundationTwórz rozwiązania dla Windows, Windows Mobile, Silverlight oraz ASP.NET!
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Wei-Meng Lee ; [t.: Wojciech Moch]. | ||||
Seria: | Programmer to Programmer | ||||
Hasła: | C# (jezyk programowania) | ||||
Adres wydawniczy: | Gliwice : Helion, cop. 2010. | ||||
Opis fizyczny: | 810 s. : il. ; 25 cm. Uwagi: | Indeks. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- O autorze (13)
- O redaktorze technicznym (14)
- Wprowadzenie (15)
- Część I: Podstawy języka C# (21)
- Rozdział 1. Środowisko .NET (23)
- * Czym jest środowisko .NET? (23)
- o Środowisko CLR (24)
- o Biblioteka klas środowiska .NET (24)
- Kompilaty i język pośredni (MSIL) (26)
- Wersje środowiska .NET oraz Visual Studio (28)
- Podsumowanie (30)
- Rozdział 2. Pierwsze kroki w pakiecie Visual Studio 2008 (31)
- * Ogólne informacje na temat pakietu Visual Studio (31)
- o Definiowanie ustawień pakietu (32)
- o Zmiana ustawień pakietu (34)
- o Tworzenie nowego projektu (34)
- o Składniki środowiska programistycznego (37)
- Edytor tekstu i kodu (54)
- o Wycinki kodu (55)
- o IntelliSense (57)
- o Obsługa refaktoryzacji (59)
- Debugowanie (69)
- o Wstawianie punktów wstrzymania (70)
- o Wykonywanie kodu krok po kroku (71)
- o Podgląd wartości zmiennych (71)
- o Okno dostępnych zmiennych i okno wprowadzania bezpośredniego (73)
- Testy modułowe (73)
- o Tworzenie testu (74)
- o Uruchamianie testu (76)
- o Testy z wartościami zmiennoprzecinkowymi (78)
- o Dodawanie nowych metod testowych (79)
- Podsumowanie (79)
- Rozdział 3. Podstawy języka C# (81)
- * Używanie pakietu Visual Studio 2008 (81)
- Używanie kompilatora języka C# (csc.exe) (84)
- Rozkładanie programu na części (86)
- o Przekazywanie argumentów do metody Main() (88)
- Składnia języka (88)
- o Słowa kluczowe (89)
- o Zmienne (89)
- o Zasięg zmiennych (90)
- o Stałe (93)
- o Komentarze (93)
- o Dokumentacja XML (94)
- Typy danych (98)
- o Typy wartości (98)
- o Typy referencji (103)
- o Wyliczenia (105)
- o Tablice (106)
- o Niejawne nadawanie typów (107)
- o Konwersja typów (108)
- Kontrola przepływu (112)
- o Instrukcja if-else (112)
- o Instrukcja switch (113)
- Pętle (115)
- o Pętla for (115)
- o Pętle zagnieżdżone (116)
- o Pętla foreach (117)
- o Pętle while i do-while (118)
- o Wychodzenie z pętli (119)
- o Pominięcie iteracji (121)
- Operatory (122)
- o Operatory przypisania (122)
- o Operatory porównania (125)
- o Operatory logiczne (126)
- o Operatory matematyczne (128)
- o Priorytet operatorów (129)
- Dyrektywy preprocesora (130)
- o Dyrektywy #define i #undef (131)
- o Dyrektywy #if, #else, #elif i #endif (135)
- o Dyrektywy #warning i #error (137)
- o Dyrektywa #line (138)
- o Dyrektywy #region i #endregion (140)
- o Dyrektywa #pragma warning (142)
- Podsumowanie (144)
- Rozdział 4. Klasy i obiekty (145)
- * Klasy (145)
- o Definiowanie klasy (146)
- o Klasy częściowe (146)
- o Tworzenie egzemplarza klasy (tworzenie obiektu) (147)
- o Typy anonimowe (C# 3.0) (148)
- o Elementy klasy (150)
- o Elementy funkcyjne (153)
- o Klasy statyczne (174)
- Klasa System.Object (176)
- o Sprawdzanie równości (177)
- o Implementowanie metody Equals() (178)
- o Metoda ToString() (180)
- o Atrybuty (181)
- Struktury (184)
- Podsumowanie (187)
- Rozdział 5. Interfejsy (189)
- * Definiowanie interfejsu (190)
- Implementowanie interfejsu (191)
- Implementowanie wielu interfejsów (192)
- Rozbudowywanie interfejsów (193)
- Rzutowanie interfejsów (195)
- Operatory is i as (196)
- Pokrywanie implementacji interfejsu (197)
- Podsumowanie (198)
- Rozdział 6. Dziedziczenie (199)
- * Dziedziczenie w języku C# (199)
- Dziedziczenie implementacji (201)
- o Klasa abstrakcyjna (202)
- o Metody abstrakcyjne (203)
- o Metody wirtualne (205)
- o Zamknięte klasy i metody (207)
- o Przeciążanie metod (208)
- o Przeciążanie operatorów (211)
- o Metody rozszerzające (C# 3.0) (214)
- o Modyfikatory dostępu (216)
- o Dziedziczenie i konstruktory (218)
- o Wywoływanie konstruktorów w klasie bazowej (219)
- Dziedziczenie interfejsów (220)
- Jawna implementacja elementów interfejsu (224)
- Podsumowanie (228)
- Rozdział 7. Delegaty i zdarzenia (229)
- * Delegaty (229)
- o Tworzenie delegata (230)
- o Składanie delegatów (delegaty typu multicast) (232)
- o Implementowanie wywołań zwrotnych za pomocą delegatów (236)
- o Asynchroniczne wywołania zwrotne (237)
- o Metody anonimowe i wyrażenia lambda (240)
- Zdarzenia (242)
- o Obsługa zdarzeń (244)
- o Implementowanie zdarzeń (247)
- o Różnica między zdarzeniami a delegatami (250)
- o Przekazywanie informacji o stanie do funkcji obsługi zdarzenia (252)
- Podsumowanie (254)
- Rozdział 8. Ciągi znaków i wyrażenia regularne (255)
- * Klasa System.String (255)
- o Znaki specjalne (257)
- o Manipulowanie ciągami znaków (261)
- o Formatowanie ciągów znaków (268)
- o Klasa StringBuilder (270)
- Wyrażenia regularne (272)
- o Wyszukiwanie tekstu (273)
- o Wyszukiwanie złożonych wzorców (274)
- Podsumowanie (276)
- Rozdział 9. Typy uogólnione (277)
- * Poznawanie typów uogólnionych (277)
- o Klasy uogólnione (279)
- o Słowo kluczowe default w typach uogólnionych (282)
- o Zalety typów uogólnionych (283)
- o Ograniczenia w typach uogólnionych (283)
- o Interfejsy uogólnione (287)
- o Struktury uogólnione (288)
- o Metody uogólnione (289)
- o Operatory uogólnione (290)
- o Uogólnione delegaty (292)
- Typy uogólnione w bibliotece klas środowiska .NET (292)
- Używanie klasy uogólnionej LinkedList
(296) - System.Collections.ObjectModel (299)
- Podsumowanie (303)
- Rozdział 10. Wątki (305)
- * Potrzeba wielowątkowości (305)
- o Uruchamianie wątku (307)
- o Kończenie pracy wątku (309)
- o Przekazywanie parametrów do wątków (313)
- Synchronizacja wątków (315)
- o Używanie klasy Interlocked (315)
- o Używanie słowa kluczowego lock (316)
- o Klasa Monitor (319)
- Bezpieczeństwo wątków w bibliotece Windows Forms (324)
- o Używanie kontrolki BackgroundWorker (327)
- o Testowanie aplikacji (332)
- Podsumowanie (332)
- Rozdział 11. Pliki i strumienie (333)
- * Praca z plikami i katalogami (334)
- o Praca z katalogami (334)
- o Praca z plikami przy użyciu klas File i FileInfo (338)
- o Tworzenie eksploratora plików (342)
- Klasa Stream (343)
- o Klasa BufferedStream (345)
- o Klasa FileStream (346)
- o Klasa MemoryStream (349)
- o Klasa NetworkStream (350)
- Kryptografia (355)
- o Mieszanie (356)
- o "Solenie" wartości mieszanej (359)
- o Szyfrowanie i rozszyfrowywanie (360)
- Kompresja w obiektach strumieni (366)
- o Kompresja (367)
- o Dekompresja (368)
- Serializacja (372)
- o Serializacja binarna (372)
- o Serializacja XML (378)
- Podsumowanie (388)
- Rozdział 12. Obsługa wyjątków (389)
- * Obsługiwanie wyjątków (389)
- o Obsługa wyjątków za pomocą instrukcji try-catch (390)
- o Obsługiwanie wielu wyjątków (393)
- o Zgłaszanie wyjątków za pomocą instrukcji throw (395)
- o Ponowne zgłaszanie wyjątków (398)
- o Składanie wyjątków (399)
- o Wykorzystywanie obiektów wyjątków (401)
- o Instrukcja finally (403)
- Tworzenie własnych wyjątków (405)
- Podsumowanie (407)
- Rozdział 13. Tablice i kolekcje (409)
- * Tablice (409)
- o Dostęp do elementów tablicy (412)
- o Tablice wielowymiarowe (412)
- o Tablice tablic, czyli tablice postrzępione (414)
- o Tablice parametrów (415)
- o Kopiowanie tablic (416)
- Interfejsy kolekcji (416)
- o Tablice dynamiczne z wykorzystaniem klasy ArrayList (417)
- o Indeksery i iteratory (419)
- o Implementowanie interfejsów IEnumerable
i IEnumerator (421) - o Implementowanie porównań za pomocą interfejsów IComparer
i IComparable (424) - o Słowniki (430)
- o Stosy (433)
- o Kolejki (433)
- Podsumowanie (434)
- Rozdział 14. Technologia LINQ (435)
- * Architektura technologii LINQ (435)
- LINQ to Objects (436)
- o Składnia zapytania a składnia metod i wyrażeń lambda (439)
- o Technologia LINQ i metody rozszerzające (440)
- o Technologia LINQ i typy anonimowe (445)
- LINQ to DataSet (447)
- o Przekształcanie danych (450)
- o Funkcje agregujące (451)
- o Łączenie tabel (452)
- o Obiekty klasy DataSet z nadanym typem (455)
- o Wykrywanie pustych pól (457)
- o Zapisywanie wyników zapytania do obiektu klasy DataTable (458)
- LINQ to XML (459)
- o Tworzenie drzewa XML (459)
- o Odczytywanie elementów (461)
- o Przykład wykorzystania usługi RSS (462)
- LINQ to SQL (466)
- o Używanie projektanta obiektów i relacji (466)
- o Tworzenie zapytań (467)
- o Wstawianie wierszy (470)
- o Aktualizowanie wierszy (471)
- o Usuwanie wierszy (471)
- Podsumowanie (473)
- Rozdział 15. Kompilaty i kontrola wersji (475)
- * Kompilaty (475)
- o Struktura kompilatu (475)
- o Sprawdzanie zawartości kompilatu (477)
- o Kompilaty jednoplikowe i wieloplikowe (478)
- o Przestrzenie nazw i kompilaty (488)
- Kompilaty prywatne i współdzielone (494)
- o Tworzenie współdzielonego kompilatu (496)
- o Globalna składnica kompilatów (500)
- o Umieszczanie kompilatu w składnicy GAC (501)
- o Udostępnianie współdzielonego kompilatu w pakiecie Visual Studio 2008 (503)
- o Używanie współdzielonego kompilatu (504)
- Podsumowanie (507)
- Część II: Tworzenie aplikacji za pomocą języka C# (509)
- Rozdział 16. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows (511)
- * Projekt (511)
- o Konfigurowanie serwera FTP (512)
- o Tworzenie aplikacji (514)
- o Korzystanie z ustawień aplikacji (516)
- o Tworzenie kodu aplikacji (521)
- o Tworzenie drzewa katalogów i wyświetlanie obrazków (522)
- o Tworzenie nowego katalogu (529)
- o Usuwanie katalogu (530)
- o Przesyłanie zdjęć na serwer (531)
- o Usuwanie zdjęcia (532)
- o Testowanie aplikacji (533)
- Dodawanie funkcji drukowania (534)
- o Podstawy drukowania w środowisku .NET (534)
- o Dodawanie funkcji drukowania do przykładowego projektu (535)
- Publikowanie aplikacji (539)
- o Publikowanie aplikacji za pomocą technologii ClickOnce (541)
- o Aktualizowanie aplikacji (543)
- o Programowe aktualizowanie aplikacji (546)
- o Przywracanie poprzednich wersji (547)
- o Jak to działa? Manifest aplikacji i instalowania (548)
- Podsumowanie (551)
- Rozdział 17. Tworzenie aplikacji ASP.NET (553)
- * Kilka słów o technologii ASP.NET (553)
- o Jak działa technologia ASP.NET? (554)
- o Czego potrzeba, aby tworzyć strony ASP.NET? (555)
- Wiązanie danych (555)
- o Modelowanie bazy danych za pomocą technologii LINQ to SQL (556)
- o Wiązanie danych za pomocą kontrolki GridView (557)
- o Wyświetlanie nazwy wydawcy (563)
- o Wyświetlanie książek wybranego wydawcy (564)
- o Edycja pola Wydawca (568)
- Tworzenie aktywnej aplikacji za pomocą technologii AJAX (569)
- o AJAX Control Toolkit (570)
- o Zastosowanie kontrolki ScriptManager na stronie WWW (572)
- o Używanie kontrolki UpdateControl (572)
- o Stosowanie wyzwalaczy do uruchamiania aktualizacji (574)
- o Wyświetlanie postępów za pomocą kontrolki UpdateProgress (574)
- o Wyświetlanie modalnego okna dialogowego przy użyciu kontrolki ModalPopupExtender (576)
- Podsumowanie (580)
- Rozdział 18. Tworzenie aplikacji dla systemu Windows Mobile (581)
- * Platforma Windows Mobile (582)
- Tworzenie aplikacji Windows Mobile za pomocą środowiska .NET Compact (584)
- Pobieranie niezbędnych pakietów SDK i narzędzi (585)
- Tworzenie aplikacji czytnika RSS (588)
- o Tworzenie interfejsu użytkownika (589)
- o Tworzenie metod pomocniczych (591)
- o Tworzenie metod obsługi zdarzeń (597)
- o Testowanie za pomocą emulatorów (603)
- o Testowanie za pomocą rzeczywistych urządzeń (604)
- Instalowanie aplikacji (605)
- o Tworzenie pliku CAB (605)
- o Tworzenie aplikacji instalatora (610)
- Podsumowanie (622)
- Rozdział 19. Tworzenie aplikacji Silverlight (623)
- * Stan technologii Silverlight (623)
- o Pobieranie narzędzi (625)
- o Architektura technologii Silverlight (626)
- Tworzenie interfejsu użytkownika za pomocą języka XAML (627)
- o Tworzenie podstawowej aplikacji Silverlight (627)
- o Podstawy języka XAML (630)
- o Używanie programu Expression Blend 2 (641)
- Silverlight 1.0 (649)
- o Animacje - część pierwsza (649)
- o Animacje - część druga (654)
- o Odtwarzanie mediów (659)
- o Tworzenie własnego odtwarzacza mediów (667)
- Silverlight 2.0 (678)
- o Tworzenie projektu w pakiecie Visual Studio 2008 (679)
- Podsumowanie (697)
- Rozdział 20. Windows Communication Foundation (699)
- * Czym jest technologia WCF? (699)
- o Porównanie usług sieciowych WCF i ASMX (704)
- o Tworzenie usługi WCF (704)
- o Korzystanie z usługi WCFded (711)
- Zasada działania usług WCF (713)
- o Protokoły komunikacyjne usług WCF (713)
- o ABC usług WCF (714)
- o Wzorce komunikatów (716)
- o Udostępnianie usługi sieciowej (716)
- Tworzenie usług WCF (717)
- o Udostępnianie wielu punktów końcowych (717)
- o Tworzenie samoudostępniającej się usługi WCF (724)
- o Implementowanie wywołań zwrotnych w usłudze WCF (731)
- o Wywoływanie usług WCF ze stron ajaksowych (744)
- Podsumowanie (748)
- Dodatki (749)
- Dodatek A: Słowa kluczowe języka C# (751)
- Dodatek B: Przeglądanie biblioteki klas środowiska .NET za pomocą przeglądarki obiektów (757)
- Dodatek C: Generowanie dokumentacji dla tworzonych aplikacji (765)
- Skorowidz (781)
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)