Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




- Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk/ Adam Majczak.
Okładka pozycji Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk

Tyt. oryg.: "Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk ".

Autor: Majczak, Adam




Podręcznik jest zgodny z podstawą programową kształcenia w zawodzie technik informatyk 312[01].Znajomość podstaw programowania — zarówno strukturalnego, jak i obiektowego — jest integralną częścią wykształcenia technika informatyka. Dzięki temu podręcznikowi uczeń zapozna się z metodologią programowania, opanuje zasady pisania i modyfikowania istniejących programów, a także utrwali

wiadomości. Materiał zamieszczony w książce obejmuje tematykę związaną z programowaniem strukturalnym w językach Pascal i C oraz programowaniem obiektowym w języku C++, wraz z omówieniem reguł, typów danych, funkcji i możliwości każdego z tych języków. Uczeń znajdzie tu także około setki praktycznych przykładów oraz propozycje ćwiczeń i zadań do samodzielnego wykonania. Podręcznik ten jest także zgodny z wytycznymi OKE i CKE do egzaminu zawodowego."Technik Informatyk" to doskonały, charakteryzujący się wysoką jakością i kompletny zestaw edukacyjny, przygotowany przez dysponującego ogromnym doświadczeniem lidera na rynku książek informatycznych — wydawnictwo Helion.W skład zestawu "Technik Informatyk" wchodzą także:"Systemy i sieci komputerowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk""Multimedia i grafika komputerowa. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk""Urządzenia techniki komputerowej. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk""Oprogramowanie biurowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk"Podręczniki oraz inne pomoce naukowe należące do tej serii zostały opracowane z myślą o wykształceniu kompetentnych techników, którzy bez trudu poradzą sobie z wyzwaniami w świecie współczesnej informatyki.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność:Adam Majczak.
Hasła:Podręczniki szkolne - podręcznik
Technik informatyk - podręcznik
Adres wydawniczy:Gliwice : Helion, cop. 2010.
Opis fizyczny:392 s. : il. ; 24 cm. + 1 CD-ROM
Uwagi:Tyt. oryg.: "Programowanie strukturalne i obiektowe. Podręcznik do nauki zawodu technik informatyk" 2010. Skorowidz.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp (11)
  2. Część I PASCAL - wprowadzenie do programowania strukturalnego
  3. Rozdział 1. Wybór i instalacja kompilatora języka Pascal (15)
  4. * 1.1. Współczesne wersje kompilatorów Pascala (16)
  5. 1.2. Jak zainstalować i uruchomić kompilator Turbo Pascal? (17)
  6. Rozdział 2. Pojęcie algorytmu (19)
  7. * 2.1. Sposoby reprezentacji algorytmów (21)
  8. o 2.1.1. Opis słowny (21)
  9. o 2.1.2. Lista kroków (21)
  10. o 2.1.3. Pseudokod (22)
  11. o 2.1.4. Schemat blokowy (22)
  12. Rozdział 3. Środowisko IDE Turbo Pascala (24)
  13. * 3.1. Instrukcje i elementy języka (27)
  14. 3.2. Jeśli zdarzy się błąd (29)
  15. Rozdział 4. Ważne polecenia i ważne słowa kluczowe (31)
  16. * 4.1. Kompilacja do pamięci RAM i do pliku EXE (31)
  17. 4.2. Słowa kluczowe Pascala (34)
  18. Rozdział 5. Iteracja i instrukcje warunkowe (36)
  19. * 5.1. Tekst i tło na ekranie (36)
  20. 5.2. Iteracja (38)
  21. 5.3. Jak komputery dokonują wyboru? (43)
  22. 5.4. Operatory relacji (47)
  23. Rozdział 6. Tryb graficzny w Pascalu (49)
  24. * 6.1. Inicjowanie trybu graficznego (50)
  25. 6.2. Procedury graficzne Line() i Circle() (53)
  26. 6.3. Biblioteka graficzna Turbo Pascala: GRAPH.TPU (55)
  27. Rozdział 7. Wypełnianie wnętrza obszarów ekranu (65)
  28. * 7.1. Stałe i procedury graficzne (65)
  29. 7.2. Ustawienie grubości i stylu linii (69)
  30. Rozdział 8. Okna i liczby pseudolosowe (71)
  31. * 8.1. Okno graficzne ViewPort (71)
  32. 8.2. Generowanie i stosowanie liczb pseudolosowych (73)
  33. Rozdział 9. Tekst i czcionki w trybie graficznym (77)
  34. * 9.1. Czcionki w trybie graficznym (77)
  35. 9.2. Inkrementacja i dekrementacja, specyfika If-Then-Else w Pascalu (80)
  36. Rozdział 10. Zmienne (82)
  37. * 10.1. Co to jest zmienna? (82)
  38. 10.2. Przypisywanie zmiennym wartości, czyli inicjowanie zmiennych (83)
  39. 10.3. Ile miejsca trzeba zarezerwować w pamięci dla zmiennej? (85)
  40. 10.4. Zmienne łańcuchowe (86)
  41. 10.5. Deklarowanie i inicjowanie zmiennych (87)
  42. 10.6. Proste typy zmiennych (88)
  43. Rozdział 11. Praca w trybie tekstowym (91)
  44. * 11.1. Tabela kodów ASCII (92)
  45. Rozdział 12. Znaki semigraficzne i okna w trybie tekstowym (95)
  46. * 12.1. Rysowanie ramek (95)
  47. 12.2. Podział ekranu na okna w trybie tekstowym (101)
  48. Rozdział 13. Obsługa klawiszy specjalnych (104)
  49. * 13.1. O klawiszach specjalnych (104)
  50. 13.2. Instrukcje While i Case (110)
  51. Rozdział 14. Macierze jednowymiarowe i wielowymiarowe (114)
  52. * 14.1. Tablica jednowymiarowa - wektor (114)
  53. 14.2. Określanie precyzji wydruku danych numerycznych (118)
  54. 14.3. Tablice dwuwymiarowe i wielowymiarowe (120)
  55. Rozdział 15. Programowanie strukturalne - wprowadzenie (125)
  56. * 15.1. Metodyka Top-Down Design (126)
  57. 15.2. Budowanie programu metodą Top-Down (128)
  58. Rozdział 16. Programowanie strukturalne - funkcje (132)
  59. * 16.1. Procedura może pobierać argument(y) (132)
  60. 16.2. Konstruujemy własne funkcje (134)
  61. Rozdział 17. Rekordy - strukturalne typy danych i zaawansowane funkcje (138)
  62. * 17.1. Rekordy, czyli struktury danych (138)
  63. 17.2. Zastosowanie funkcji - rozwiązywanie równań kwadratowych (140)
  64. 17.3. Jak narysować wykres funkcji? (142)
  65. 17.4. Zagnieżdżanie funkcji (144)
  66. 17.5. Rekurencja, funkcje rekursywne (145)
  67. Rozdział 18. Programowanie strukturalne - Bottom-Up Design (147)
  68. * 18.1. Metodologia Bottom-Up (147)
  69. 18.2. Zamiana liczb dziesiętnych na dwójkowe (149)
  70. 18.3. Przez wartość czy przez referencję? (152)
  71. Rozdział 19. Pomiar czasu rzeczywistego (155)
  72. * 19.1. Czas rzeczywisty na ekranie (155)
  73. 19.2. Kłopoty z datami (156)
  74. Część II Programowanie strukturalne w C i C++
  75. Rozdział 20. Języki C i C++ - wprowadzenie (161)
  76. * 20.1. C i C++ a standard ANSI (161)
  77. 20.2. Wykorzystanie przykładów z systemu pomocy (162)
  78. 20.3. Jak rozpocząć pracę z C++? (163)
  79. Rozdział 21. Korygowanie błędów (169)
  80. * 21.1. Podobieństwa kompilatorów C++ i Turbo Pascala (169)
  81. 21.2. Pisanie i uruchamianie programów (172)
  82. 21.3. Podstawowe elementy programów w C (172)
  83. o 21.3.1. Stałe i zmienne w C i C++ (173)
  84. o 21.3.2. Wyrażenia i instrukcje C (173)
  85. o 21.3.3. Operatory arytmetyczne (174)
  86. o 21.3.4. Identyfikatory (174)
  87. o 21.3.5. Instrukcje (175)
  88. o 21.3.6. Bloki instrukcji, czyli instrukcje złożone (175)
  89. 21.4. Konstrukcja funkcji w języku C (176)
  90. o 21.4.1. Jak określa się typ funkcji? (176)
  91. o 21.4.2. Argumenty przekazywane do funkcji (177)
  92. o 21.4.3. Ciało funkcji, czyli kod podprogramu (177)
  93. Rozdział 22. Słowa kluczowe i typy danych C (180)
  94. * 22.1. Typ danych char (181)
  95. o 22.1.1. Zmienne i stałe znakowe (182)
  96. o 22.1.2. Znaki specjalne - kody sterujące (183)
  97. o 22.1.3. Stałe łańcuchy znaków w C i C++ (184)
  98. o 22.1.4. Numeryczne typy danych (185)
  99. 22.2. Opcje i parametry (185)
  100. Rozdział 23. Trzy ważne słowa w C (188)
  101. Rozdział 24. Instrukcje sterujące i instrukcje iteracji (196)
  102. * 24.1. Słowo kluczowe if (196)
  103. 24.2. Instrukcja warunkowa if-else (199)
  104. 24.3. Zagnieżdżone instrukcje warunkowe if-else-if (200)
  105. 24.4. Instrukcja switch-case (201)
  106. 24.5. Instrukcje break, continue (203)
  107. o 24.5.1. Przerwanie nieskończonej pętli dzięki instrukcji break (205)
  108. o 24.5.2. Instrukcja continue (206)
  109. 24.6. Pętle programowe typu for - dokładniej (207)
  110. o 24.6.1. Pętla for - szczegóły techniczne (207)
  111. o 24.6.2. Instrukcja pusta . (208)
  112. o 24.6.3. Dodajemy wyrażenia do nagłówka pętli for (209)
  113. 24.7. Instrukcja pętli while (210)
  114. 24.8. Pętla do-while (212)
  115. Rozdział 25. Operatory i sposoby wymiany danych (217)
  116. * 25.1. Operatory języka C (217)
  117. 25.2. Podstawowe typy danych w C (220)
  118. 25.3. Preinkrementacja i postinkrementacja (222)
  119. 25.4. Różne sposoby użycia funkcji bibliotecznej printf() (224)
  120. 25.5. Wykorzystanie ograniczonej precyzji i pułapki formatowania (227)
  121. Rozdział 26. O obsłudze wejścia/wyjścia w C (231)
  122. * 26.1. Różne sposoby stosowania funkcji scanf() (231)
  123. 26.2. Rodzaje zmiennych, tablice znaków i konwersje typu (232)
  124. 26.3. Konwersje typów danych (234)
  125. 26.4. Jak jedno wyrażenie arytmetyczne może dać trzy różne wyniki? (236)
  126. Rozdział 27. Wskaźniki w C (238)
  127. * 27.1. Pojęcie wskaźnika (238)
  128. 27.2. Wskaźniki i tablice (242)
  129. 27.3. Tablice wielowymiarowe i arytmetyka wskaźników (243)
  130. 27.4. Wskaźniki do tablic wielowymiarowych - przykład praktyczny (246)
  131. Rozdział 28. Znaki, teksty i wewnętrzny format danych (249)
  132. * 28.1. Zmienne znakowe i tekstowe w praktyce programowania (249)
  133. 28.2. Konwersja liczb dziesiętnych na postać binarną w C (253)
  134. 28.3. Liczby zmiennoprzecinkowe typu float (257)
  135. Rozdział 29. Struktury, unie i więcej o funkcjach (259)
  136. * 29.1. Struktury danych w C (259)
  137. 29.2. Wskaźniki i struktury w C/C++ (263)
  138. 29.3. Pola bitowe (265)
  139. 29.4. Unie, czyli zmienne wariantowe (266)
  140. 29.5. Kategorie i dostępność danych (268)
  141. o 29.5.1. Zmienne statyczne - static (269)
  142. o 29.5.2. Zmienne automatyczne - auto (269)
  143. o 29.5.3. Zmienne rejestrowe - register (270)
  144. o 29.5.4. Zmienne zewnętrzne - extern (270)
  145. o 29.5.5. Operator widoczności :: (270)
  146. Rozdział 30. Jak ważne są funkcje (272)
  147. * 30.1. Funkcje bezparametrowe (272)
  148. 30.2. Dane zwracane przez funkcje (276)
  149. 30.3. Wskaźniki do funkcji (277)
  150. 30.4. Funkcja specjalna main() (279)
  151. Rozdział 31. Przekazywanie argumentów, preprocesor i makroinstrukcje (284)
  152. * 31.1. Przekazywanie argumentów do funkcji (284)
  153. 31.2. Jak działa preprocesor C? (286)
  154. 31.3. Makroinstrukcje (288)
  155. o 31.3.1. Dyrektywy #define oraz #undef (289)
  156. o 31.3.2. Dyrektywy kompilacji warunkowej (291)
  157. o 31.3.3. Łączenie łańcuchów przez preprocesor - operator

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

DWM
Aleje Niepodległości 19
tel. 22 853 01 71

Sygnatura: 1874
Numer inw.: 1874
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzleć zamówienie




Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:






Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy