Zarządzanie w nowej gospodarce : klasyka i nowoczesność : praca zbiorowa
Okres pierwszej dekady XXI w. przyniósł istotne zmiany w podejściu do zarządzania organizacjami. Pojawiły się nowe trendy czy kierunki (nurty] w naukach o zarządzaniu, a wcześniejsze zostały zmodyfikowane. Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy były przede wszystkim dynamiczne zmiany zachodzące zarówno w samych organizacjach, jak i w ich otoczeniu społeczno-ekonomicznym, będące głównie konsekwencjami globalizacji,
rewolucji informatycznej, szybkości przepływu kapitału, ludzi, technologii, wiedzy i informacji. Determinanty te musiały doprowadzić do zmiany modelu zarządzania. Zwiększyła się społeczna odpowiedzialność organizacji, zaczęto większą uwagę zwracać na grupy interesów (tzw. stakeholderś), kluczowe miejsce zajęła koncepcja zarządzania wartością dla właścicieli, większą uwagę poświęcono innowacjom, gospodarce opartej na wiedzy, sposobom tworzenia przewagi konkurencyjnej w oparciu o składniki kapitału intelektualnego (markę, klientów, informację, wiedzę, zasoby ludzkie, jakość itp.). Organizacje nabrały umiejętności uczenia się. Wydaje się, że zjawiska te pozwalają wielu przedsiębiorstwom łagodnie przetrwać liczne kryzysy, które równie często jak zmiany w nurtach zarządzania pojawiają się w globalnej gospodarce.Celem prezentowanej monografii, o pojemnym tytule "Zarządzanie w Nowej Gospodarce. Klasyka i nowoczesność", jest zapoznanie Czytelników z najnowszą wiedzą w zakresie nauki o zarządzaniu oraz przedstawienie w niektórych przypadkach ewolucji myśli teoriopoznawczej i praktycznej w tym zakresie. W opracowaniu dominuje nurt rozważań powiązany z zasadami gospodarki innowacyjnej i opartej na wiedzy, bowiem nie powinno ulegać najmniejszej wątpliwości, iż silniejsze skoncentrowanie uwagi na pozamaterialnych zasobach każdej organizacji oraz ocena efektywności ich aplikacji w rzeczywistości ekonomicznej zapewniają skuteczne pokonywanie barier i stwarzają szanse na ciągłe doskonalenie.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | pod red. Marcina W. Staniewskiego i Piotra Szczepankowskiego. | ||||||
Hasła: | Gospodarka oparta na wiedzy Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa Przedsiębiorstwo - zarządzanie Zarządzanie wiedzą | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Vizja Press & IT, 2009. | ||||||
Opis fizyczny: | 381 s. : il. ; 22 cm. Uwagi: | Bibliogr. przy pracach. | Powiązane zestawienia: | Zarządzanie wiedzą | Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- CZĘŚĆ I ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
- Jerzy Dziuk
- Zarządzanie wiedzą czy zarządzanie nauką
- Agnieszka Bitkowska
- Wybrane aspekty zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie
- Roman Chełchowski
- Zarządzanie wiedzą warunkiem prawidłowego i szybkiego rozwoju gospodarczego i społecznego
- Piotr Szczepankowski Kapitał wiedzy jako źródło kreowania wartości przedsiębiorstw
- Agnieszka Bitkowska Narzędzia wspierające zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
- CZĘŚĆ II ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI
- Joanna Rogozińska-Mitrut
- Ewolucja zarządzania zasobami ludzkimi
- Jerzy Dziuk
- Kapitał ludzki a zasoby ludzkie w procesach zarządzania
- Zenon Zamiar
- Wybrane przesłanki zarządzania zasobami ludzkimi w nowoczesnym procesie produkcyjnym
- Agnieszka Bitkowska
- Zarządzanie procesami a zarządzanie zasobami ludzkimi
- Krystyna Leszczewska
- Kształtowanie funkcji personalnej w przedsiębiorstwach sektora MSP na przykładzie wybranych krajów
- Urszula Dziewulska
- Rozwój nauczycieli akademickich niepublicznych uczelni wyższych
- CZĘŚĆ III ZARZĄDZANIE W ADMINISTRACJI
- Janusz Soboń
- Problemy zarządzania rozwojem miast w warunkach transformacji systemowej
- Zdzisław Sirojć
- Zarządzanie rozwojem metropolii w aspekcie europejskiego modelu polityki socjalnej
- Iwona Kiełek, Michał Szostak
- Zastosowanie podejścia procesowego w systemie zarządzania jakością Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy
- CZĘŚĆ IV ZARZĄDZANIE W PRAKSEOLOGII
- Piotr Wiczkowski
- Desygnaty kategorii zarządzanie
- Dariusz Rajczyk
- O kategorii doświadczenia w zarządzaniu
- Piotr Wiczkowski
- Fenomen zarządzania w wykładni prakseologicznej i dyrektyw ergonomii
- Dariusz Turemka
- Zmierzch kapitału
- CZĘŚĆ V ZDYWERSYFIKOWANE PROBLEMY ZARZĄDZANIA
- Agnieszka Biernat-Jarka, Ewa Grzymska
- Usługi elektroniczne jako element innowacyjności sektora MSP
- Sławomir Jarka Znaczenie targów "Twoje Pieniądze" w promocji przedsiębiorstw.
- Andrzej Partyka
- Innowacyjność i złożoność wdrożenia systemu ERP.
- Model teoretyczny
- Joanna Rogozińska-Mitrut
- Czynniki negocjacyjne w biznesie międzynarodowym
- Janusz Soboń, Joanna Rogozińska-Mitrut
- Warunki tworzenia własnego portfela akcji
- Wojciech Słomski
- Etyka reklamy czy biznes?
- Kiyokazu Nakatomi
- Moralność przedsiębiorstwa opartego na
- Kodeksie Samurajskim Busido
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 12682
Numer inw.: 12682
Dostępność: tylko na miejscu