ActionScript 3.0 dla Adobe Flash CS4/CS4 PL professional : oficjalny podrecznik
Tyt. oryg.: "ActionScript 3.0 for Adobe Flash CS4 professional : classroom in a book".
Autor: Florio, Chris.
Poznaj tajniki pracy z ActionScript 3.0 w środowisku Flash CS4 i twórz efektowne animacje * Jak wprowadzać mechanizmy interakcyjne we Flashu? * Jak sterować osią czasu i animacją? * Jak pisać funkcje obsługi zdarzeń?Adobe ActionScript 3.0 to zaawansowany język programowania, w pełni zintegrowany z Flashem CS4 -- rozbudowanym środowiskiem projektowania graficznego, wyposażonym w narzędzia do pracy z dwu- i trójwymiarową
animacją, dźwiękiem, grafiką wektorową i bitmapową, tekstem oraz obrazem wideo. Dzięki temu Adobe ActionScript 3.0 umożliwia tworzenie multimedialnych, bogatych i w pełni interaktywnych aplikacji, takich jak gry, systemy do e-nauki i e-commerce oraz tradycyjne aplikacje dla platformy Adobe AIR.Książka "ActionScript 3.0 dla Adobe Flash CS4/CS4 PL Professional. Oficjalny podręcznik" została przygotowana w oparciu o oficjalny program szkoleniowy Adobe Systems Incorporated, opracowany przez ekspertów Adobe. Poszczególne lekcje zawierają podstawowe i zaawansowane informacje, a także liczne wskazówki oraz opisy technik czy mechanizmów, które umożliwiają uzyskanie wysokiej efektywności pracy. Z podręcznikiem nauczysz się sprawnie posługiwać tym wyjątkowym językiem programowania, tworzyć pliki kodu ActionScript, obsługiwać zdarzenia i funkcje. Dowiesz się, jak wzbogacać Twoje aplikacje o takie elementy, jak animacja, dźwięk, wideo i wyszukana grafika, aby zadowolić najbardziej wyrafinowane gusta użytkowników. * Formaty plików Flash i ActionScript 3.0 * Oś czasu * Zdarzenia i funkcje * Animacja, dźwięk, wideo i ActionScript * Tworzenie instalacji klasy we Flashu * Ładowanie zawartości w czasie pracy aplikacji * Narzędzia w środowisku testowania * Tablice i pętle * Lista odtwarzania w formacie XML * Zaawansowane techniki animacji i pracy z grafiką * Drukowanie i wysyłanie pocztyOpanuj ActionScript 3.0 i twórz efektowne animacje we Flashu CS4!
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | [Chris Florio ; t. Pawe Koronkiewicz]. | ||||
Seria: | Oficjalny Podrecznik | ||||
Hasła: | ActionScript (jezyk programowania) - podreczniki Flash (oprogramowanie) - podreczniki Strony Web - tworzenie - podreczniki | ||||
Adres wydawniczy: | Gliwice : Helion, cop. 2009. | ||||
Opis fizyczny: | 366, [1] s. : il. kolor. ; 23 cm + dysk optyczny (CD-ROM).Uwagi: | Na ok.: Ksiazka w kolorze. Na ok. i s. tyt. nazwa wydawcy oryg.: Adobe. Indeks. | Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Jak zacząć
- * Seria "Oficjalny podręcznik" (9)
- Wymagane przygotowanie (9)
- Instalowanie Flasha (10)
- Konfiguracja sprzętowa komputera (10)
- Kopiowanie plików lekcji (10)
- Jak korzystać z tej książki (11)
- Konwencje typograficzne (11)
- Inne źródła informacji (12)
- Informacje na temat ActionScriptu (13)
- Aktualizacje Flasha (13)
- Wersja programu Flash Player (13)
- Użytkownicy wersji CS3 (14)
- Certyfikaty Adobe (14)
- ActionScript 3.0 - wprowadzenie
- * Krótka historia Flasha i ActionScriptu (15)
- Początkujący programista języka ActionScript (16)
- Doświadczenie z ActionScript 1.0 i 2.0 (16)
- 1. Oś czasu
- * Tematyka lekcji (20)
- Pierwsze kroki (22)
- Wiązanie kodu z osią (23)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (31)
- 2. Zdarzenia i funkcje
- * Tematyka lekcji (34)
- Tworzenie detektorów zdarzeń i funkcji obsługi zdarzeń (36)
- Sterowanie odtwarzaniem kliknięciami przycisków (38)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (48)
- 3. Animacja i ActionScript
- * Tematyka lekcji (50)
- Przykładowy projekt (52)
- Właściwości klipów (52)
- Obiekty typu Tween - animacje z klatkami pośrednimi w ActionScripcie (59)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (64)
- 4. Kod ActionScript w plikach zewnętrznych
- * Tematyka lekcji (68)
- Tworzenie pliku kodu ActionScript (70)
- Tworzenie instancji klasy we Flashu (76)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (83)
- 5. Ładowanie zawartości w czasie pracy aplikacji
- * Tematyka lekcji (86)
- Tworzenie instancji składnika List i określanie jego parametrów (88)
- Dodawanie instancji składnika UILoader (90)
- Detektor zdarzenia CHANGE składnika List (91)
- Ładowanie plików SWF (91)
- Plik galerii (93)
- Dodawanie paska przewijania pola tekstowego (98)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (99)
- 6. Sterowanie ładowaniem zawartości
- * Tematyka lekcji (102)
- Narzędzia w środowisku testowania (104)
- Przygotowywanie pola tekstowego i paska postępu (108)
- Wstawianie kodu śledzącego pracę składnika UILoader (110)
- Wiązanie odtwarzania klatek z procesem ładowania (116)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (123)
- 7. Tablice i pętle
- * Tematyka lekcji (126)
- Początkowa wersja przykładowego projektu (128)
- Dodawanie obiektów MovieClip z Biblioteki (130)
- Generowanie wielu obiektów przy użyciu pętli for (133)
- Detektory zdarzeń kliknięcia obiektów Block (137)
- Animacja inicjowana zdarzeniem ENTER_FRAME (139)
- Funkcja testDone() (143)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (149)
- 8. Quiz z przyciskami opcji w pliku ActionScriptu
- * Tematyka lekcji (152)
- Początkowa wersja przykładowego projektu (154)
- Tworzenie nowego pliku ActionScriptu (154)
- Podstawowe elementy klasy RadioButtonQuiz (155)
- Deklaracje zmiennych quizu (158)
- Funkcje quizu (160)
- Formatowanie tekstu (163)
- Tworzenie quizu (165)
- Sprawdzanie odpowiedzi - funkcja checkAnswer() (178)
- Włączanie nowej klasy do projektu (183)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (186)
- 9. Dźwięk i ActionScript
- * Tematyka lekcji (188)
- Początkowa wersja przykładowego projektu (190)
- Suwak - składnik Slider (192)
- Klasy Sound, SoundChannel i SoundTransform (193)
- Wstawianie tytułów piosenek - pętla for (197)
- Ukrywanie niepotrzebnych suwaków (199)
- Programowanie przycisków do wybierania utworów (200)
- Wyświetlanie suwaków (204)
- Detektor zdarzenia ID3 obiektu Sound (205)
- Obiekt TextFormat (208)
- Oprogramowanie suwaków (210)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (212)
- 10. Lista odtwarzania w formacie XML
- * Tematyka lekcji (214)
- Ogólna struktura pliku XML (216)
- Początkowa wersja przykładowego projektu (219)
- Obiekt XML zamiast tablicy songList (220)
- Ładowanie zewnętrznej listy odtwarzania przy użyciu klasy URLLoader (221)
- Zdarzenia COMPLETE i IO_ERROR (222)
- Przenoszenie detektorów zdarzeń do funkcji xmlLoaded() (223)
- Aktualizacja funkcji chooseSong() (229)
- Hiperłącza korzystające z danych XML (232)
- Zmienianie listy utworów (234)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (236)
- 11. Wideo i ActionScript
- * Tematyka lekcji (238)
- Zawartość folderu lekcji (240)
- Składnik FLVPlayback (241)
- Konfigurowanie właściwości składnika FLVPlayback (242)
- Właściwości obiektu FLVPlayback w ActionScripcie (245)
- Kolor (248)
- Składnik FLVCaptioning (252)
- Lista odtwarzania w formacie XML (255)
- Tryb pełnoekranowy (262)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (265)
- 12. Zaawansowane techniki animacji i pracy z grafiką
- * Tematyka lekcji (268)
- Kinematyka odwrotna (270)
- Przegląd przykładowego projektu (272)
- Animacje IK w ActionScripcie (274)
- Obiekty Sound i SoundChannel (281)
- Odtwarzanie i zatrzymywanie odtwarzania efektów dźwiękowych (282)
- Kamera i ActionScript (283)
- Klasy Bitmap i BitmapData (288)
- Pixel Bender Toolkit (291)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (303)
- 13. Drukowanie i wysyłanie poczty
- * Tematyka lekcji (308)
- Przegląd przykładowego projektu (310)
- Proste łącze do wysyłania poczty (311)
- Wysyłanie poczty z Flasha (312)
- Klasa PrintJob - funkcja drukowania w projekcie (317)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (326)
- 14. Aplikacje Adobe AIR
- * Tematyka lekcji (328)
- AIR i ActionScript (331)
- Ustawienia publikowania dla projektu AIR (332)
- Dołączanie pliku do aplikacji AIR (336)
- Tworzenie aplikacji AIR (337)
- Przegląd przykładowego projektu (339)
- Wykrywanie zdarzeń przeciągania obiektów do okna (341)
- Propozycje samodzielnych ćwiczeń (347)
- * Skorowidz (350)
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)