Homo videns : telewizja i postmyślenie
Autor: Sartori, Giovanni
Książka jest spojrzeniem na człowieka żyjącego w czasach rewolucji multimedialnej. Autor analizuje wpływ telewizji na życie człowieka, zwłaszcza w sferze polityki i demokracji. Omawia dominację tego, co widzialne, nad tym, co zrozumiałe. Porusza problem formowania się opinii publicznej i rolę sondaży opinii publicznej, wpływu telewizji na wyborców i rządzących, a także na uprawianie polityki. Telewizja
jest dla niego nie tylko środkiem komunikacji, lecz także narzędziem, które tworzy nowy typ istoty ludzkiej - homo videns. Książka kończy się "Aneksem", który autor wprowadził do drugiego wydania włoskiego pod wpływem polemik i dyskusji, jakie toczyły się w świecie nauki zachodniej po opublikowaniu jej pierwszego wydania.
Zobacz pełny opisOdpowiedzialność: | Giovanni Sartori ; przekł. i posłowie Jerzy Uszyński. | ||||||
Seria: | Communicare : historia i kultura | ||||||
Hasła: | Telewizja - socjologia Podręczniki akademickie | ||||||
Adres wydawniczy: | Warszawa : Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego, cop. 2007. | ||||||
Opis fizyczny: | 128, [1] s. ; 21 cm. Uwagi: | Bibliogr. s. 123-125. - Indeks. | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr IV
ul Wiktorska 10
tel. 22 845 00 88
Sygnatura: 51.275
Numer inw.: 51275
Dostępność: tylko na miejscu