Przejdź do menu Przejdź do Zawartości strony Przejdź do Stopki
_

Biblioteka Publiczna

w Dzielnicy MOKOTÓW m.st. Warszawy

#




Uroczystości teatralne w gimnazjum/liceum - Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy
Okładka książki Uroczystości teatralne w gimnazjum/liceum : inscenizacje teatralne na różne okazje do promowania uczniowskich talentów w środowisku szkolnym i pozaszkolnym / red. Barbara Bleja-Sosna.
Okładka pozycji Uroczystości teatralne w gimnazjum

Uroczystości teatralne w gimnazjum/liceum : inscenizacje teatralne na różne okazje do promowania uczniowskich talentów w środowisku szkolnym i pozaszkolnym




Teatr w szkole jest jedną z ciekawszych form współpracy nauczyciela z uczniem. Zaangażowany, twórczy nauczyciel promujący uczniowskie talenty pomaga młodym ludziom poznać i rozumieć własny świat uczuć, dostrzec różne emocje i wrażliwości w innych. Teatr jest szkołą życia, uczy przez przeżywanie. Tu porażka nie staje się klęską lecz doświadczeniem bo dotyczy tylko odtwarzanej roli

aktora a nie przeżyć własnej osoby wprost. Bagaż doświadczeń w pozornie zabawowej formie pozwala zrozumieć młodym ludziom proces życia, ciągłe zmiany, nowe doświadczenia, które ucznia - aktora uczą wiary we własne możliwości, mądrej inteligentnej odwagi podejmowanych w przyszłości właściwych wyborów.Teatr uczy asertywności i empatii, pobudza wyobraźnię aktora i widza. Aktor nie ocenia prezentowanej postaci, pokazuje jej słabe i mocne strony. Refleksję, ocenę zostawia widzom, którzy odbierają prezentowane sytuacje bardziej lub mniej emocjonalnie. Uczucia w teatrze odgrywają najważniejszą rolę, to dzięki nim, teatr starożytny uczył, bawił, wychowywał, dlatego jest i będzie ciągle aktualny mimo zmian ustrojowych, politycznych, ekonomicznych na świecie. Życie ludzkie pisze różne scenariusze, jedne są nam dane, inne wybieramy. To od nas zależy, na które zwrócimy uwagę, które sytuacje przeżyjemy mniej lub bardziej emocjonalnie.Scenariusze napisali nauczyciele pracujący w gimnazjach i liceach.Maria Chomicz opracowała scenariusze poświęcone powstańcom warszawskim. Autorka umieściła wiersze znanych i nieznanych poetów oraz wiersze uczennicy Liceum Ogólnokształcącego w Górze. Obydwa teksty są wspomnieniami dziadków, którzy opowiadają wnukom swoje wojenne przeżycia z dzieciństwa. Proste wzruszające słowa, życzliwe dialogi przybliżają młodym ludziom obrazowo dawne historyczne wydarzenia. Widziane oczami dziadków budzą partnerską więź między starszymi i młodszymi.Halina Gawenda dzieli się scenariuszami wybranymi z wielu własnych opracowań teatralnych, które uczniowie koła recytatorskiego przedstawiają w środowisku szkolnym i miejskim. W obu scenariuszach piękne teksty znanych poetów połączone są mądrym, refleksyjnym słowem, przeplatanym radością życia i zadumą.Jolanta Giczewska proponuje krótką scenkę pt. Romek i Julka.Bogaty warsztat teatralny prezentuje Małgorzata Jędrzejewska. Większość scenariuszy dotyczy poznania ludzkich uczuć i zachowań. Postacie w sytuacjach i scenkach teatralnych przeżywają różne emocje, jak w życiu, trwają w wyuczonych nawykach lub zmieniają swoje postawy. Jest tu dużo treści o miłości, szacunku, tolerancji, zaufaniu. Podobny charakter mają teksty własne Iwony Milkasz - dowcipne, zabawne, życzliwe.Krótki kabaretowy scenariusz proponuje Krzysztof Kędzierski zaś Elżbieta Owczarz i Barbara Świtka-Pomorska inscenizację baśni, którą uczniowie gimnazjum lub liceum mogą wykonać - pokazać nie tylko swoim rówieśnikom ale również młodszym kolegom z podstawówki, przedszkola, dzieciom w szpitalu lub w domu dziecka. Z tego świetnego pomysłu warto skorzystać.Ze względu na ilość i jakość otrzymywanych materiałÃ³w zauważamy, że wrażliwość nauczycieli na osobę dziecka w szkole zmienia się na lepsze.Wydawnictwo BEA składa serdeczne podziękowania aktywnym i twórczym nauczycielom, którzy przysyłają teksty własne i opracowania, choć nie wszystkie publikujemy.Miłość daje nam wiele możliwości twórczych działań; promowanie uczniowskich talentów i sprawianie radości widzom, to jedna z bardziej skutecznych edukacyjnych dróg.W imieniu autorów scenariuszy i wydawcy życzę uczniom satysfakcji z aktorskich talentów, nauczycielom reżyserskich sukcesów a widzom radosnych doznań.

Zobacz pełny opis
Informacje o pozycji
Odpowiedzialność: red. Barbara Bleja-Sosna.
Hasła:Teatr - a kształcenie
Scenariusze
Zawiera:Zobacz zawartość
Wspomnienia.
Kochanka Akowca.
Zaduszki Poetyckie.
Wariacje na temat miłości.
Romek i Julka.
Wehikuł czasu.
Na do widzenia.
Pokaz mody.
Jak to wiosny szukano.
Teatralny turniej wiosenny.
Duża przerwa w piokoju nauczycielskim.
Nasz Samorzad Uczniowski.
Zaczarowana w żabkę.
Dzień chłopaka.
Romeo i Julia.
Mały Książę powraca.
Afrodyta czy św. Walenty?
Miłość - jak ci na imię?
MTZ ( miłość, tolerancja, zaufanie).
Telewizja ADAMSAT zaprasza.
Dzień Sienkiewicza.
Nawet anioły mają swoje doły.
Wesele gimnazjalistów.
Choinkowe opowieści.
Pożegnanie zimy.
Polonez.
Śpiąca Królewna.
Żeby serca nie wychłódły.
Adres wydawniczy:Toruń : Bea, 2006.
Opis fizyczny:287, [5] s. 21 cm.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz




Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):


(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

BD nr III
ul. Tuchlińska 2A
tel. 22 843 20 87

Sygnatura: 792
Numer inw.: 37532
Dostępność: można wypożyczyć na 30 dni

schowekzamów



Komentarze i rezencje

Recenzje pozycji

Opinię możesz wyrazić po zalogowaniu się na swoje Konto Czytelnika.




Katalog BP Mokotów m.st. Warszawy