Internet - kultura - edukacja
Autor: Bobrowicz, Wojciech.
Odpowiedzialność: | Wojciech Bobrowicz ; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Zakład Pedagogiki Kultury. | ||||||
Hasła: | Czas wolny Internet - wpływ Pedagogika kultury | ||||||
Adres wydawniczy: | Lublin : Verba, 2006. | ||||||
Opis fizyczny: | 183 s. ; 21 cm. Powiązane zestawienia: | Edukacja kulturalna | Skocz do: | Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki | Dodaj recenzje, komentarz | |
- Rozdział 1. Charakterystyczne cechy współczesnej kultury medialnej
- 1.1. Kultura humanistyczna a kultura techniczna - opozycja czy komplementarność?
- 1.2. Audiowizualność jako cecha charakterystyczna kultury medialnej
- 1.3. Kultura popularna - implikacje pedagogiczne
- 1.4. Główne wyzwania społeczeństwa informacyjnego
- 1.5. Interaktywność jako cecha charakterystyczna kultury XXI wieku
- Rozdział 2. Komputery i Internet w edukacji - szanse i zagrożenia
- 2.1. Możliwości wykorzystania komputerów w edukacji
- 2.2. Rodzaje usług internetowych i możliwości ich wykorzystania w wychowaniu i kształceniu
- 2.3. Negatywne aspekty użytkowania technologii informacyjnej
- Rozdział 3. Miejsce i rola amatorskiej twórczości artystycznej w społeczeństwie informacyjnym
- 3.1. Znaczenie edukacji kulturalnej we współczesnym świecie
- 3.2. Miejsce i rola aktywności kulturalnej w społeczeństwie informacyjnym
- 3.3. Sztuka profesjonalna i sztuka amatorska w świecie nowych mediów
- 3.4. Amatorska twórczość fotograficzna jako forma aktywności kulturalnej
- Rozdział 4. Główne cechy charakteryzujące badanych w korzystaniu z Internetu
- 4.1. Motywy korzystania z Internetu
- 4.2. Najbardziej popularne formy korzystania z Internetu
- 4.3. Najczęściej poszukiwane informacje w Internecie
- Rozdział 5. Aktywność kulturalna badanych użytkowników Internetu
- 5.1. Usługi dostępne w Internecie a własna aktywność kulturalna internautów
- 5.2. Najpopularniejsze formy aktywności kulturalnej realizowanej za pośrednictwem Internetu
- 5.3. Aktywność kulturalna Internautów realizowana poza cyberprzestrzenią
- Rozdział 6. Edukacyjne funkcje internetowej oferty kulturalnej
- 6.1. Instytucjonalne i pozainstytucjonalne formy upowszechniania kultury w Internecie
- 6.2. Stymulacyjna funkcja internetowej oferty kulturalnej
- 6.3. Wzorotwórcze działanie internautów
- 6.4. Interpersonalna funkcja internetowych grup dyskusyjnych
- Rozdział 7. Związki pomiędzy edukacyjnymi funkcjami Internetu a typem i poziomem uczestnictwa w kulturze internautów
- 7.1. Internet a przemiany typu i poziomu aktywności kulturalnej
- 7.2. Negatywny wpływ Internetu na poziom aktywności kulturalnej
- 7.3. Funkcje internetowej oferty kulturalnej w stymulacji poziomu aktywności kulturalnej internautów
- Zakończenie
- Podsumowanie wyników badań
- Wnioski dla edukacji
- Bibliografia .
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)
CzN nr XXI
ul. Bukietowa 4A
tel. 22 898 30 33
Sygnatura: 8395
Numer inw.: 8395
Dostępność: tylko na miejscu